Zo 22/11/2009 Sint-Baafs-Vijve

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Voor zij die het zich afvragen... was hij op tijd?

Om 11u35 stond ik fris gewassen en geschoren met mijn eerste aperitiefke in de hand op mijn afspraak. Iemand maakte mij er attent op dat er vreemde bruine plek achter mijn rechteroor zat, wat Nokerse klei bleek te zijn. Enig minpuntje was dat dat zaaltje op de eerste verdieping was, waardoor ik vijf minuten te laat was. Iedere trede werd gevolgd door een "oei" of een "auw", want de kramp in mijn kuiten bleek erger te worden met iedere trede.

En die rit? Geen woorden aan vuil maken: dit is een klassieker, die elk jaar beter wordt, omdat er hier en daar nog een stukje prive wordt aangeplakt of tussengegooid.

Ik heb mijn nodige wekelijkse dosis weer ergens op het internet gegooid, maar dit is enkel toegankelijk na de gebruikelijke waarschuwingen natuurlijk.

Betreden op eigen risico.
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

samen met t'vrouwke en rik c sint baafs vijve gereden en gegleden.
Na de laatste berichten vol goede moed vertrokken om na een paar km tot de conclusie te komen dat het toch niet zo droog was als ik had gehoopt.
Tot aan km 15 constant aan de rekker van rik c gehangen om tenslotte toch te plooien :oops: :oops: want de benen waren nie echt super.
Na de bevoorrading dan maar tesamen met een ex collega en zijn vriend de volgende 25 km afgelegd en dit tempo lag mij veel beter aangezien ik meestal aan kop reed :lol: :lol: :lol:
50 zware km's waren het , was het nie van de modder dan was het van de strakke wind (rond 15u is hier in klerken een onweder losgebarsten met rukwinden waardoor we al ons tuinmeubilair voor het venster zagen passeren en mijn eerste gedacht was : blij dak nu nie op mijne fiets zit anders ging ik waarschijnlijk achteruit bollen)
Prachtige tocht (hopelijk nie de laatste) maar zoals reeds gezegd zou een tweede bevoorrading hier niet misstaan.
Hopelijk tot volgend (echt ne keer een droog) jaar
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Het was inderdaad een plezante voormiddag. Ik ben gestart met het beruchte A-team . 17 km heb ik het volgehouden. Ze wilden persé onze president inhalen die wat vroeger gestart was peis ik. Ik was precies een tweedekker die achter een bende F-16's zat. De motor begon te roken . Mijne 2e adem was al weg , ik was op zoek naar mijne 3e. De rest van de 50 km dan maar gereden aan ons gewone tempo (die eigenlijk ook niet slecht was had ik de indruk).
Hopelijk wordt de rit ook volgend jaar weer ingericht.

@Motorbiker: ik heb op den aprés enkele gasten in het Engels gehoord. Zijt ge zeker dat je de uitnodiging naar het juiste land verstuurd hebt :-k
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

henkieboy wrote: Tot aan km 15 constant aan de rekker van rik c gehangen dan maar tesamen met een ex collega en zijn vriend de volgende 25 km afgelegd
50 zware km's waren het .

Een km of 10 misreden blijkbaar Henkieboy :-D
gert scorpio
Mountainbiker

Post by gert scorpio »

heb de 50 gebolt en het was inderedaad een kuitebijter,ik lees hier veel negatiefs over de bevoorading,waar ik me kan bij aansluiten als je de 50 rijd maar door het goeie weer is dit snel vergeten,hopelijk komt er volgend jaar een volgende editie.een pluim naar de organisatie =D>
pjer
Mountainbiker

Post by pjer »

Wind, wind en nog eens wind. Altijd frontaal, nooit eens meeduwend tegen de brede rug. Tenminste die indruk had ik toch. Of was het omdat het zo een maandje geleden was dat ik mijn bike nog eens bereden had ?

In ieder geval heb ik me gejeund gedurende de rit. Spitaelbossen die eigenlijk nog altijd "de max" zijn. Car(a)mel-toestanden die erin gaan als
een zoet snoepje. De oude spoorwegbedding als een beschutting tegen de wind. En heerlijk plat.
Toch content dat ik het -nog 1 kilometerbordje- tegenkwam om zo te beginnen aan den aprés. Daar een verpersoonlijking gezien en gekregen van vtt'tje bij de vele nickname's die de forumbikers rijk zijn. Oef !

@moustache : de rechtse wijsvinger houdt voorlopig verbazingwekkend goed stand.
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Slecht geslapen vannacht. Veel regen en ik werd ongerust dat het parcours de Franse bikers niet zou bevallen.

Vanmorgen gestart met Falco, de Lichtblauwen en Moustache. Een vlotte start. De benen voelden goed, het koppeke fris. Tot we een tweede maal een brug onderdoor moesten en ik de doodlopende kant koos.
Beukende wind en daar reden ze. 500m verder. De lichtblauwen wachtte even en we losten op het gemak de rol.
Het parcours was een urban-jungle met een aanéénschakeling van leuke off-road stukken.

Eénmaal in het bos, de turbo (oud model, veel onderdruk) ingeschakeld, op jacht naar “Gevogelte & Snorhaar”. Een mirakel later kwam ik erbij, erover, en ondersteboven.

Vervolgens 10 minuten gewacht op de inmiddels Bleekblauwen die samen met de rest van het B-team uit het bos kwam. Net nu zat mijn derailleurwielke vast. Rolling Stone & Filiep72 herstelden het euvel, en samen met Vinckierke gingen we voor de 50km.
Een leuk, lastig en mooi parcours volgde. Het tempo was strak, De sfeer zalig.
Ik heb me zot geamuseerd.

Een gemeende dankuwel aan de maten, de organisatie, en de eigenaars van de privéstukken.

Totton (cfr Biker Tino)
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Flink genoten van de grote toer.
Idd. de 'Spitaelsbossen' zijn de grote troef, had de indruk dat ze daar nog een stukske bijgeplant hadden :bounce:
Hier en daar ook een privé strook maakt de tocht tot een meerwaarde.
2 keer een stukske misreden, maar door eigen fout (of door voorgaande bikers) want bepijling goed.
1 bevoorrading (die volgens mij goed was) is eerder krap op een tocht van 50 km, mijn bidonske was helemaal leeg bij aankomst.
Parcours na de nachtelijke regen toch hier en daar glibberig, maar overal kunnen rijden, mits hier en daar (1) voetje aan de grond (en 1x op de bek bij het uitrijden van het laatste privébosje :oops: )
Bikewash voldoende spuiten en de douche was zééér goed.
Doe der toch maar nog een aantal edities bij ze, want ik kom (zelfs als 'zaterdagrijder') zeker terug.
=D>
Quattro
Mountainbiker

Post by Quattro »

Hele mooie rit. Veel offroad, veel bos (7.5km quasi ononderbroken!), mooie singletracks. Geen ploetertoestanden, maar wel een vettige zuigend krachtenvretende ondergrond. En waar het wat beter bolde zat de wind wel tegen... Alles bij elkaar een verraderlijk zware rit. (blij dat ik niet de enige ben die dit vond!)
Bepijling redelijk goed. 1 Keer kort na de bevoorrading vergist tussen links-rechtdoor en helemaal links.
En de hot-dog smaakte op het einde.

Eén minpuntje: ikzelf heb hem niet gemist maar ben verschillende bikers tegengekomen die na 30-40 km vroegen of we de bevoorrading al gepasseerd waren...

Hopelijk volgende jaar terug!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Gisteren ook genoten van deze klassieker.
Was trouwens de eerste keer dat het zo droog en hard lag.
Khoop dat er inderdaad nog een vervolg komt op deze :bounce: :bounce:
Post Reply