Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Knappe rappe rosse Raf
Mountainbiker

Post by Knappe rappe rosse Raf »

ikke met de fiets wrote:ik doe normaal de indoor trainingen met mijn Polar, maar de laatste maanden en na een paar keer een her-installatie van de software, crasht die mijn hele computer nog voor ik mijn prestaties kan downloaden. #-o

omdat ik het nu k..beu ben, denk ik da'k mijnen Edge 705 nu ook ga gebruiken voor indoor trainingen ... de Workouts dus ...
nu is de vraag, is er een systeem waar ik de Garmin tijdelijk op de spinningfiets kan vastzetten ; kwestie van de cardio in het oog te houden ?

alvast bedankt !
Ik werk met de softplate (www.softplate.nl). GPS staat vast op een houder die in 1 minuut van en op je (spinning-)fiets is geplaatst. Natuurlijk heb je dan wel je cadans en snelheidssensor niet.
Ook ni echt goedkoop : softplate en verloopstuk voor edge 705 heeft bijna 100 euro gekost.
Grtz,
KrrR,
johand
Mountainbiker

Post by johand »

op een edge605 draait de kaart daar mee met het noorden terwijl jefietst, of blijft die altijd in dezelfde richting?
johand
Mountainbiker

Post by johand »

zopas een edge605 op kapaza gekocht. was een topo belgie bij voor tesamen 199€. ben es benieuwd

PS: is dat klein blokje dat er standaard bijzit voldoende om het apparaat schokvrij te bevestigen op de stuurpen?
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

johand wrote: PS: is dat klein blokje dat er standaard bijzit voldoende om het apparaat schokvrij te bevestigen op de stuurpen?
het is een rubberen hoesje, en de clip zit erin zodat je kan kiezen om vertikaal of horizontaal te hechten. dat rubberen hoesje (voetje) was bij mij doormidden gebroken ; heb naar Garmin geschreven en ze hebben mij een nieuw setje gestuurd. als dit gebeurt : ni erg, want zowel het voetje als de clip zitten met de snelhechters vast. zou er wel dat rubberen matje onder steken zodat de kromming op de barre minder fel is. geeft ook extra flexibiliteit met schokken.
johand
Mountainbiker

Post by johand »

ik heb een track ingeladen van internet, maar ik wil het startpunt wijzigen. hoe doe ik dat (of is dat niet nodig)?
Knappe rappe rosse Raf
Mountainbiker

Post by Knappe rappe rosse Raf »

johand wrote:op een edge605 draait de kaart daar mee met het noorden terwijl jefietst, of blijft die altijd in dezelfde richting?
Ik weet het niet voor de 605, maar op de 705 kun je dit kiezen (noord boven of track boven)
KrrR,
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Knappe rappe rosse Raf wrote:
johand wrote:op een edge605 draait de kaart daar mee met het noorden terwijl jefietst, of blijft die altijd in dezelfde richting?
Ik weet het niet voor de 605, maar op de 705 kun je dit kiezen (noord boven of track boven)
KrrR,
Idd, ik denk dat dat op de 605 ook kan, hoor... eens kijken bij de settings...
johand
Mountainbiker

Post by johand »

iemand ervaring met een garmin in okkazie te kopen en het toestel dan onder jouw naam registreren op de site van garmin?
Ook de kaarten die er bij zijn (om updates te ontvangen)
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

johand wrote:ik heb een track ingeladen van internet, maar ik wil het startpunt wijzigen. hoe doe ik dat (of is dat niet nodig)?
Bedoel je het volgende : je hebt een route ingeladen die start in Steenokkerzeel en je wil starten vanuit Erps-Kwerps ?
Thuis kan je de route met Mapsource bewerken, maw de route verlengen met "tekenen", saven, en dan uw eigen route naar uw gps opladen.
johand
Mountainbiker

Post by johand »

Ik heb vandaag met de edge 605 + oude TOPO belgie kaart, de bloso route in Heverlee gedaan.

1. Het meeste van de tijd lag de purpere lijn - die ik moest volgen - op mijn schermpje naast de werkelijke weg op mijn schermpje. Soms is dat wel verwarrend.
2. Meestal had ik het plakaatje van de bloso-route al eerder gezien dan dat de GPS signaal gaf om af te slaan. Soms was ik er zelfs al voorbij - dat ik het bloso plakje niet gezien had- en merkte ik te laat op dat ik verkeerd was gereden.

Ik ben er uiteindelijk wel geraakt :-), maar zijn die problemen opgelost als ik mijn TOPO kaart moest vervangen door een nieuwe routeerbare TOPO kaart?

PS en hoe verwijder je een kaart die je niet meer nodig hebt (als ik de nieuwe moest aankoppen) van je GPS-toestel?

Dank u, Johan
Post Reply