Zo 22/11/2009 Scherpenheuvel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

coldstein wrote:
Titser wrote:
coldstein wrote: Bevoorrading op 4 Km van het einde? Dat is ook niet meer de moeite zunne. Of is dat mss voor een andere afstand?
Ge kunt toch moeilijk al na 12,5km bevoorrading doen hé? Dan zijt ge nog maar juist vertrokken. :lol:
Meestal is de bevoorrading zo geplaatst dat ze voor alle afstanden ongeveer halverwege is. Ik weet ook wel dat ge ze niet precies op 12.5 of 17.5 of 22.5 Km kunt plaatsen maar het viel mij gewoon op dat er pas bevoorrading is na 21 Km en voor zij die de 25 doen is dat toch wel vrij laat niet? Tenzij er voordien een aantal lussen wegvallen voor de 25. Dat was eigenlijk de vraag. Uiteindelijk betalen deze mense ook 3,5 hé!
Het is een goede opmerking. Mss als volgt bekijken: het eerste half uur tot 3 kwartier is er vrijwel nergens bevoorrading, en na ongeveer een uur zou je aan de bevoorrading moeten zijn. De korte lus terug is nog zo'n 6 à 7 km schat ik, en die vallen aardig tegen, vooral naar het einde toe. Vandaar waarschijnlijk dat na de rit de vorige jaren op dit punt geen negatieve reacties kwamen. Er is ook de praktische kant van aparte bevoorradingen (2 standen, en de evenredige verdeling van drank en eten tss de 2). Ten slotte gaat de overgrote meerderheid voor de grote toer, dat is ongeveer 2x1uur, dat is ook dubbel zo lang plezier...
Voor de kids 15km ligt het ongeveer in de helft, maar die doen er mss ook 2x 1 uur over...
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

Dr.Luke wrote:
coldstein wrote:
Titser wrote: Ge kunt toch moeilijk al na 12,5km bevoorrading doen hé? Dan zijt ge nog maar juist vertrokken. :lol:
Meestal is de bevoorrading zo geplaatst dat ze voor alle afstanden ongeveer halverwege is. Ik weet ook wel dat ge ze niet precies op 12.5 of 17.5 of 22.5 Km kunt plaatsen maar het viel mij gewoon op dat er pas bevoorrading is na 21 Km en voor zij die de 25 doen is dat toch wel vrij laat niet? Tenzij er voordien een aantal lussen wegvallen voor de 25. Dat was eigenlijk de vraag. Uiteindelijk betalen deze mense ook 3,5 hé!
Het is een goede opmerking. Mss als volgt bekijken: het eerste half uur tot 3 kwartier is er vrijwel nergens bevoorrading, en na ongeveer een uur zou je aan de bevoorrading moeten zijn. De korte lus terug is nog zo'n 6 à 7 km schat ik, en die vallen aardig tegen, vooral naar het einde toe. Vandaar waarschijnlijk dat na de rit de vorige jaren op dit punt geen negatieve reacties kwamen. Er is ook de praktische kant van aparte bevoorradingen (2 standen, en de evenredige verdeling van drank en eten tss de 2). Ten slotte gaat de overgrote meerderheid voor de grote toer, dat is ongeveer 2x1uur, dat is ook dubbel zo lang plezier...
Voor de kids 15km ligt het ongeveer in de helft, maar die doen er mss ook 2x 1 uur over...
De korte lus terug is exact 7km (vanaf de bevoorrading tot aan de aankomst)
Last edited by Dr.Luke on Sat 21 Nov 2009 16:23, edited 3 times in total.
Dr.Luke
Mountainbiker

Post by Dr.Luke »

De staat van het parcours was bij het afpijlen top. Op deze link een paar foto's van een gedeelte van het parcours. Overal vrijwel droog. Fiets kuisen achteraf was niet nodig.

http://picasaweb.google.be/luc.vanaersc ... directlink

Weerbericht van 12 uur op Teletekst:
301 tt-EEN 301 za 21 nov 13:21:30

WEER het weerpraatje
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Vanmiddag blijft het droog en komen er
op veel plaatsen brede opklaringen
voor. In het zuidoosten van het land is
de bewolking soms hardnekkiger.

Het is erg zacht met maxima tussen 12
graden in de Ardennen en 17 graden in
de Kempen. Er waait een matige en aan
zee soms een vrij krachtige wind uit
zuidzuidoost.

Vanavond neemt de bewolking snel toe
vanuit het zuidwesten en in de loop van
de nacht trekt een regenzone over ons
land. Tegen de ochtend is het al
opnieuw droog in het westen van het
land en verschijnen er al opnieuw
opklaringen.
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
12u nieuw: 17u

302 tt-EEN 302 za 21 nov 13:21:29

WEER weerpraatje volgende dagen
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Zondagochtend krijgen we eerst brede
opklaringen. In de namiddag wordt het
wisselvallig en dan trekt ook een
buienlijn van west naar oost door ons
land. Deze buienlijn kan vergezeld zijn
van felle windstoten en onweer. De
maxima schommelen tussen 10 en 14
graden

Er staat onder meer nog een nachtelijke controle op het programma en voor de bikers nog een rustige nacht en tot morgen!
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Het was presies redelijk glad aan foto 15 te zien, toch niet teveel pijn gedaan ? :-D :-D :-D
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

ja, amai, die moet een heel stuk van zijne velo gevlogen zijn.
de cameraman vond hem nl. niet meer terug of had zijn breedhoeklens niet opgezet :lol:
pierrot le fou
Mountainbiker
Location: Canyon Ultimate Fc 9.0 MD, en 29-er Cannondale Fully

Post by pierrot le fou »

De Bierbikers komen ook met een bende. :drunk:
Steven.sp
Mountainbiker

Post by Steven.sp »

De Rillaarse Bikers ook !!!
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Dr.Luke wrote:
Die had net gehoord dat JAEGERMEISTER van de partij zal zijn aan de aankomst.

http://www.jaegermeister.be
Kunnen die meiskes met hunne Jaegermeister niet aan het vertrek zijn, da's vele beter, extra energie. :wink: :wink:
fietsiepiets
Mountainbiker

Post by fietsiepiets »

mooi parcours,goede bevoorrading.Redelijk droog,op enkele plaatsen na,zoals langs de demer waren een beetje slijkerig,maar kom,ooit erger geweten en trouwens bij het mtb,'en dan komt het op een spatje meer of minder niet aan.Daar dient de afspuitstand dan weer voor.Voor herhaling vatbaar.Afpijling in orde en een gevarieerd parcours.Meer moet dat niet zijn.
raven14
Mountainbiker

Post by raven14 »

's Morgens in Scherpenheuvel geconstateerd dat ik mijn helm vergeten was, jammer maar toch maar vertrokken. Veel volk was opgedaagd voor deze tocht, aan de start werd dat echter efficient opgevangen.

Leuke tocht in bijna zomerse temperaturen. Beetje teveel asfalt eerlijk gezegd, maar de schoonheid van de omgeving en de rest van het parcours hebben dat toch wel goedgemaakt. Zeker niet teveel modder of slijk, en op de steilste klim hielp het klein beetje regen, die zich vannacht had vermengd met de grond, om met iets meer grip te kunnen naar boven rijden.

Ik had net geen 50km op het einde, met een kleine omweg wegens fout gereden. Nochtans was met de bepijling niks mis, op 1 plaats na. Ook de bevoorrading was goed. Toen ik aankwam was er een lange file aan de afspuitstand, maar vermits ik die niet gebruik, ook geen last van gehad :-)
Post Reply