Ongeval op fietspad door modder?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
het grote verschil is dat jij er met een mtb oprijd en de topicstarter er met de gewone fiets/racefiets doormoetHubertje wrote:Jongens jongens,
Huil ergens anders he. Straat proper, valgevaar, allemaal goed en wel, woonwerk in de winter zou idd best aangenamer zijn als de fietspaden onderhouden zijn, sommige fietspaden zijn enkelbrekend, glad en vuil, ..., maar de boer verwijten dattie modder maakt?
Straat proper houden heeft te maken met respect. Vallen met stuurfouten.
kweetni hoor..
Groeten,
Een mtber die regelmatig (ook op straat) op zijn bek gaat.. Omdattie niet kan rijden, niet omdat de boer modder heeft laten liggen boehoehoe stoute boer!
dat is een groot verschil kwestie baanvastheid
Joybiker wrote:Mijn gedacht weet de topicstarter al op voorhand dat 't op die bepaalde plaats wel vuil kan liggen, dus zou 'k zeggen, handel er naar en wees er extra voorzichtig ipv al op voorhand uit te zoeken hoe kan 'k er €€€ aan verdienen door daar 's te vallen ??? .............
dat zal hij zeker doen maar een ongeval is gauw gebeurd hé
- blackie
- Mountainbiker
Tja, als motorijder kan ik ook veel vertellen maar het komt erop neer dat iedereen eens meer verdraagzaam moet zijn.
Is de weg op zondagmorgen alleen voor motorrijders?? NEEN
Is diezelfde weg alleen voor wielertoeristen? NEEN
Deze is voor iedereen samen. En als ze achteraan de een groep wielertoeristen eens roepen naar diegenen voor hun dat er moto's voorbijwillen dan ga ik er op mijn gemak voorbij. Vooraf claxonneer is al eens. Meestal lukt dit goed en eens voorbij steek ik eens mijn voetje uit om te bedanken maar je hebt altijd van die klojo's die met 3 naast elkaar blijven rijden....
Dat is wss om achteraf niet te moeten horen dat ze effkes uit de wind gereden hebben...
Idem dito met ruiters. Ik vertraag altijd, desnoods stop ik.
Met de enduro op veldwegen geef ik voorrang aan fietsers en wandelaars. Ik STOP er zelfs voor. Als ze commentaar hebben dan kunnen ze het dan direct in mijn gezicht zeggen
Enja, soms zie ik "soortgenoten" voorbijvlammen...Net zoals bij de boeren heb je goed en slechte.
En als je zelf vertraagd om een potentiaal gevaar te vermijden en de andere partij doet dit niet....trek dan maar uw elleboog in want ge kunt een tikske verwachten van mij.
En om op de openingsvraag te antwoorden: als het u echt teveel stoort, geef het dan aan bij de gemeente.
Als je valt en het is je dagelijkse route, wees maar gerust dat je niets zal trekken want je wist het al langer dan vandaag en je hebt niets ondernomen om dit "gevaar" te vermijden.
Deze is voor iedereen samen. En als ze achteraan de een groep wielertoeristen eens roepen naar diegenen voor hun dat er moto's voorbijwillen dan ga ik er op mijn gemak voorbij. Vooraf claxonneer is al eens. Meestal lukt dit goed en eens voorbij steek ik eens mijn voetje uit om te bedanken maar je hebt altijd van die klojo's die met 3 naast elkaar blijven rijden....
Met de enduro op veldwegen geef ik voorrang aan fietsers en wandelaars. Ik STOP er zelfs voor. Als ze commentaar hebben dan kunnen ze het dan direct in mijn gezicht zeggen
Enja, soms zie ik "soortgenoten" voorbijvlammen...Net zoals bij de boeren heb je goed en slechte.
En als je zelf vertraagd om een potentiaal gevaar te vermijden en de andere partij doet dit niet....trek dan maar uw elleboog in want ge kunt een tikske verwachten van mij.
En om op de openingsvraag te antwoorden: als het u echt teveel stoort, geef het dan aan bij de gemeente.
Als je valt en het is je dagelijkse route, wees maar gerust dat je niets zal trekken want je wist het al langer dan vandaag en je hebt niets ondernomen om dit "gevaar" te vermijden.
- Foxy
- Mountainbiker
blackie wrote:Tja, als motorijder kan ik ook veel vertellen maar het komt erop neer dat iedereen eens meer verdraagzaam moet zijn.
Deze is voor iedereen samen. En als ze achteraan de een groep wielertoeristen eens roepen naar diegenen voor hun dat er moto's voorbijwillen dan ga ik er op mijn gemak voorbij. Vooraf claxonneer is al eens. Meestal lukt dit goed en eens voorbij steek ik eens mijn voetje uit om te bedanken maar je hebt altijd van die klojo's die met 3 naast elkaar blijven rijden....Dat is wss om achteraf niet te moeten horen dat ze effkes uit de wind gereden hebben...
![]()
Met de enduro op veldwegen geef ik voorrang aan fietsers en wandelaars. Ik STOP er zelfs voor. Als ze commentaar hebben dan kunnen ze het dan direct in mijn gezicht zeggen![]()
Verder ben ik het volledig eens met jou, verdraagzaamheid moet er zijn.blackie wrote:Tja, als motorijder kan ik ook veel vertellen maar het komt erop neer dat iedereen eens meer verdraagzaam moet zijn.
Is de weg op zondagmorgen alleen voor motorrijders?? NEEN, ook voor automobilisten, bussen, vrachtwagens....
Is diezelfde weg alleen voor wielertoeristen? NEEN, zelfs niet op alle andere dagen van de week, zij hebben een fietspad ter beschikking.![]()