manitou voorvorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Mick wrote:Euhm, een vraagje: Waar wil je de druk veranderen? Want een Manitou scareb Comp werkt niet op luchtdruk... Dit is met een veer en olie.
Ik heb nog eens even de manual gedownload van de site van Manitou.

http://www.answerproducts.com/productma ... nualid=175

Ik vond daar volgende info :
80 of 100 mm veerweg / luchtveer / vloestofstroomdemping (Fluid Flow Damping, FFD) / verstelbare terugvering / massieve kroon / tegengekromd gietstuk

Nu weet ik het dus niet meer :-? :oops: .
Waarom is dat ventieltje dan ?
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Dat ventieltje is voor lucht, no doubt about that. Je hebt inderdaad een custom ( :D ) model, waarschijnlijk een skareb comp met een skareb elite binnenwerk of iets soortgelijks...

Ik zeg het, bij Manitou kan blijkbaar echt àlles...
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Dzjowie wrote:Dat ventieltje is voor lucht, no doubt about that. Je hebt inderdaad een custom ( :D ) model, waarschijnlijk een skareb comp met een skareb elite binnenwerk of iets soortgelijks...

Bedankt voor je reactie.
Maar in de manual komt de Skareb Comp voor als vork. (Op de site echter niet.) Daardoor denk ik niet dat het een custom model is. Of zie ik dat verkeerd ? (Kijk eens naar de manual als je wil.)

Ik zal eens een mailtje naar Cube doen om zeker te zijn.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Justin wrote:
Dzjowie wrote:Dat ventieltje is voor lucht, no doubt about that. Je hebt inderdaad een custom ( :D ) model, waarschijnlijk een skareb comp met een skareb elite binnenwerk of iets soortgelijks...

Bedankt voor je reactie.
Maar in de manual komt de Skareb Comp voor als vork. (Op de site echter niet.) Daardoor denk ik niet dat het een custom model is. Of zie ik dat verkeerd?
De site is dan onvolledig, want de skareb comp is zelfs in losse verkoop (zie bv Barracuda). Het kan zijn dat je een gewone skareb comp hebt, het kan ook zijn dat je een OEM-model hebt, met binnenwerk dat aangepast is naar wens van cube. Maakt op zich niet zoveel uit, gewoon druk in die handel en gaan met die banaan... :wink:
JanMan
Mountainbiker

Manitou lock-out

Post by JanMan »

Omdat ik heeeel veel mijn lock-out gebruik op mijn vork vond ik het wel handig om dit vanop het stuur te kunnen. Maar manitou heeft nog geen remote lock-out op het stuur. Maar na enig opzoekingswerk had ik 2 mogelijkheden. Ofwel een blackbox remote lockout van Rock Shock aanschaffen en deze proberen op mijn Scareb super te zetten. Dit kan want in Houffalize had men bij manitou-answer zo een fiets staan + Ralp Naef heeft het ook geflikt op zijn mantiou. De tweede optie was gewoon zelf iets ineen vlammen wat nie echt moeilijk leek te zijn. Gistere aan begonne met wa stukskes te zoeken die konde passen. Vandaag een gaatje in mijn Vork-lock-out-topke :-? geboort. Hier een lange spaak in gestoken. Deze blijft erachter omda spaken op het einde gebogen zijn en een topke hebben. Dan op het stuur een oud computerke met een plaatjes met 2 kotjes in. Over de spaak een buitenkabel en dan de spaak geplooit opt einde. Werkt geweldig goed , kost zeker nen euro :D en is licht. Maar hij is nog niet helemaal af. Der zou normaal nog een kapke bovenop moeten komen van een oud vork. ( nog altijd niet gevonden trouwens ) Ziehier een paar fotokes.

Image
Image
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

@janman: waar hebt ge diene knappe Cube gekocht ?
Bij Cube leveren ze MTB´s met die zogenaamde kits: ( vb K5/G6 ....):
welke staat er op diene van u ?

En waarom ne lockout gebruiken ?
Dan wordt ge toch konstant door mekaar geschud ?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Nice,

Ge zult er alleszins niet teveel onderhoud aan hebben hé (geen nieuwe binnenkabel en gain)

Waarom nog een topje erop?

En GBU,
de lock out is voor in't klimmen hé, dan schuddert er niet veel, maar zonder LO riskeert ge wel te schommelen hé!

:bounce:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

@ GBU : Ik heb mijn Cube gekocht in Turnhout bij Megabike. Ik heb enkel een Frameset gekocht : Frame , Scareb Super , Thomson zadelpen , ritchey balhoofd en Syntace stuurpen. Dan hebbik hem opgebouwd met full XTR groep , Speedneedle zadel , Crossmax wielen , Answer hyperlite stuur en speedplay pedalen. Het probleem was da als ge ne complite fiets koopt ofwel met XT-disc moest pakken ofwel XTR-disc of een X.0 - XT mengeling. Maar khad liever geen discs dus maar opgebouwd met lossse onderdelen.

Ik gebruik die lock out heel veel : as het honderd meter asfalt is staat ie al op. Zodat ik rechtstaand nog is kan doorduwen... Op hellingen staat ie ook altijd op , klimt nauwkeuriger vinnik.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ben vandaag in de Bike shop in Diest geweest ne prijslijst halen van Cube. Twijfel nog tussen de Elite Team Line en de Laser Line.
De framekleur van de Team is iets schoner dan dat "mus-grijs " van de Laser Line. En ge weet ... het oog wil ook wel wat.
Ik ga de standaard XT-disc set nemen. Ben gene knutselaar om zelf zoiets in mekaar te kunnen flansen. En voor mij is ne lock out niet echt vandoen. ´t zal gewoon wa langer duren om den berg op te geraken.

Nu nog thuis plaats maken en .... krijgen om er nen 2de velo bij te zetten, wachten op mijn vakantiepree en hop ... naar de winkel.

( ´t is te hopen dat de levertijd niet te lang is )
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

@ GBU De kleur van de team is iets blitser en is jonger. De laserline is een klassiek kleurtje. Zouw de goede kleur zijn voor mijn pa. Maar de laserline is wel beeje lichter maar is ook wel 50 euro duurder. Welke vork ga je derbij nemen. Ik denk dat je wel een beetje probleme gaat hebben met een fiets vast te krijgen. Cube is slachtoffer van zijn succes en kan de vraag niet meer baas. Zo was het toch in April. Ik vrees ervoor maar je gaat er mss toch ook wel een maand of 3 op moeten wachten.
Post Reply