Vandaag groen, blauw en rood gedaan. Met groen en blauw hadden we al ervaring, rood was de eerste keer.
Als je weet hoeveel regen er de afgelopen dagen gevallen is, dan weet je ongetwijfeld hoe het parcours erbij lag... loodzwaar! Diepe plassen, drassige modderpartijen... afgezien!
Maar zelfs in deze omstandigheden blijft het een schitterend parcours! Er is voor elk wat wils: Stevige klimmetjes, leuke afdalingen, singletracks, modder... En dan dat landschap! Koeien, paarden, zelfs buffels... voor een stedeling die al naar het plaatselijke park moet gaan om een beetje groen te zien een serieuze verademing... Elke keer weer amuseren we ons rot. Ben wel drie keer op mijn gezicht gegaan, waarvan twee keer op de Kesterberg, in de prikkeldraad nog wel... Die verdomde Kesterberg... Ik rust niet vooraleer ik die opraak! Al denk ik wel dat ik nu weet hoe hem het beste op te rijden...
Ik vond zelfs de rode route meevallen. Idd, iets meer asfalt, maar het off-road gedeelte vond ik zeer geslaagd, en zeker bij de zwaardere stukken van het hele parcours... Op het einde nog lek gereden blijkbaar, heb ik na de bikewash gezien...
O ja, die bikewash en die douches! Echt geweldig!
Nog even iets checken met jullie: Dit is de derde keer dat we een MTB tocht doen (wij zijn bekeerde baanjeanetten
Grtz