Vooraan heb ik nu een Hutchinson Toro 2.15.
In droge omstandigheden was ik er niet over te spreken en klaar hem te vervangen door iets anders wegens nul laterale grip.
Maar in de modder werkt hij dus fantastisch!!! Hij heeft zijn diensten al bewezen in ottenburg en rotselaar.
Beste all-round banden winter
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Yep, al goeie dingen gehoord over dezen band...Stijn wrote:Ikzelf rij nu voor en achter met de Bontrager jones mud x. Aangeraden door mijn fietsenmaker en zeer tevreden van. Verleden week alle modderhellingen op de TT van Dworp naar boven gereden. Zelfs één keer een kort stukje al staand op de trappers zonder doorslippen.
- Feysie
- Mountainbiker
Momenteel heb ik achteraan een GEAX Barro Mud 1.70.
+ Hij snijdt echt zalig door de modder, heel veel tractie en goedkoop (17 euro)
- Doordat de band erg smal is heb je minder comfort dan op "dikke banden" en moet je ze harder blazen om geen snakebites te rijden op uitstekende stenen. Daardoor heb je nog minder comfort...
Maar als je iets zoekt om door het slijk te ploeteren, prima koop!
+ Hij snijdt echt zalig door de modder, heel veel tractie en goedkoop (17 euro)
- Doordat de band erg smal is heb je minder comfort dan op "dikke banden" en moet je ze harder blazen om geen snakebites te rijden op uitstekende stenen. Daardoor heb je nog minder comfort...
Maar als je iets zoekt om door het slijk te ploeteren, prima koop!
- Dirty Daddy
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)
Post by Dirty Daddy »
Ik rijd( bagger) de winter door met Geax Barromountain(2.20) voor en Geax Arrojo(2.00) achter....ben zeer tevreden van deze set up...
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
Vraagje,
ik speel met het idee om mijnen ouwe Scott Aspect 50 om te vormen als "mudbike" ; als het dan solied-serieus heeft gedrasht, dan kan ik mijnen Trek ietwat sparen voor betere tijden
.
daarbovenop : als het dan mooier weer wordt en ik zin heb om buiten aan "vetverbranding/souplesse" te doen, kan ik dan een soort slik-bandjes erop zetten om op de baan te rijden, want ne koersfiets komt er natuurlijk ni bij
.
normaal gezien rijd ik met NN 2.1 voor & achter. is wel zwaarder natuurlijk, maar met druk kan je al veel verbeteren, en ik voel er mij heel comfortabel mee.
nu heb ik hier de indruk dat ze ni echt geschikt zijn voor de échte mud, en zeker ni om op de baantjes te rijden.
alle feedback is welkom.
thx !
ik speel met het idee om mijnen ouwe Scott Aspect 50 om te vormen als "mudbike" ; als het dan solied-serieus heeft gedrasht, dan kan ik mijnen Trek ietwat sparen voor betere tijden
daarbovenop : als het dan mooier weer wordt en ik zin heb om buiten aan "vetverbranding/souplesse" te doen, kan ik dan een soort slik-bandjes erop zetten om op de baan te rijden, want ne koersfiets komt er natuurlijk ni bij
normaal gezien rijd ik met NN 2.1 voor & achter. is wel zwaarder natuurlijk, maar met druk kan je al veel verbeteren, en ik voel er mij heel comfortabel mee.
nu heb ik hier de indruk dat ze ni echt geschikt zijn voor de échte mud, en zeker ni om op de baantjes te rijden.
alle feedback is welkom.
thx !
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
@ikke,ikke denk dat ge die 2eigenschappen nooit gaat vinden in één bandikke met de fiets wrote: nu heb ik hier de indruk dat ze ni echt geschikt zijn voor de échte mud, en zeker ni om op de baantjes te rijden.
alle feedback is welkom.
thx !
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
Sandcrawler wrote: @ikke,ikke denk dat ge die 2eigenschappen nooit gaat vinden in één band
ja, zeg, zover was ikke ook wel al zene
't is een vraagje voor twee verschillende bandjes dus, ter verduidelijking...