Ik heb nog niets voorgehad maar het komt wel voor dat ik soms voor iemand zijn huis passeer waar er met tractors en dus grond gewerkt is met alle gevolgen vandien dat er modder en dus slipgevaar bestaat op het fietspad.
Om mij te beschermen in de toekomst wou ik weten wat ik hieraan kan doen mocht het mij overkomen en wie aansprakelijk is.
Ongeval op fietspad door modder?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
-
Method
- Mountainbiker
Kan even goed met een gewone stadsfiets u overkomen.koenvools wrote:Goeie banden en een beetje voorzichtigheid op zo'n stukken kunnen al heel wat miserie voorkomen.
Zo is er een grote baan hier in de buurt dat vol staat met bomen (bomen staan op prive eigendom). Op het fietspad ligt zeker 5cm aan bladeren. Waar iedereen op fietst zijn ze platgedrukt maar als je nog maar iets aan je rem komt, lig je er wel...
-
marc vanomobilbiker
- Mountainbiker
Post by marc vanomobilbiker »
Vaststellingen ter plaatse vragen van politie want anders heb je weinig in de pap te brokken.
Want een schuiver kan heel wat schade en lichamelijk leed veroorzaken.
Want een schuiver kan heel wat schade en lichamelijk leed veroorzaken.
Juist daarmee dat ik zeker wil zijn van de opties die men heeft bij eventueel letsel. Niet gewoon voortfietsen (of kruipen) wanneer men recht heeft op een vergoeding hetzij juist voor de materiële schade al.marc vanomobilbiker wrote:Want een schuiver kan heel wat schade en lichamelijk leed veroorzaken.
Dus een eerste goede move zou zijn om de politie erbij te halen en de vaststellingen door hun te doen.
Mijn gedacht is eerst 's gaan praten met de betreffende persoon 'n betere movekingskawn wrote:Juist daarmee dat ik zeker wil zijn van de opties die men heeft bij eventueel letsel. Niet gewoon voortfietsen (of kruipen) wanneer men recht heeft op een vergoeding hetzij juist voor de materiële schade al.marc vanomobilbiker wrote:Want een schuiver kan heel wat schade en lichamelijk leed veroorzaken.
Dus een eerste goede move zou zijn om de politie erbij te halen en de vaststellingen door hun te doen.
Re: Ongeval op fietspad door modder?
Is volgens mij een aansprakelijkheid van de veroorzaker. Dat is net hetzelfde met iemand die zijn sneeuw niet ruimt voor zijn deur?kingskawn wrote:Ik heb nog niets voorgehad maar het komt wel voor dat ik soms voor iemand zijn huis passeer waar er met tractors en dus grond gewerkt is met alle gevolgen vandien dat er modder en dus slipgevaar bestaat op het fietspad.
Om mij te beschermen in de toekomst wou ik weten wat ik hieraan kan doen mocht het mij overkomen en wie aansprakelijk is.
dat van die sneeuw ruimen vind ik zo'n bullshit e...
Stel: ik vertrek 's morgens om 8u naar m'n werk, kom tegen 18.30 terug thuis, in tussentijd heeft het gesneeuwd en is er iemand voor m'n deur gevallen > dan zou ik aansprakelijk zijn, terwijl ik de kans nog geeneens niet heb gehad om die sneeuw te ruimen, of ik zou er congé voor moeten opnemen
Misschien al die doppers en zwetzakken en andere parasieten die van ons systeem hier (komen) misbruik maken laten opdraaien voor onze stoepen en fietspaden en... te laten onderhouden, we betalen er genoeg voor
Stel: ik vertrek 's morgens om 8u naar m'n werk, kom tegen 18.30 terug thuis, in tussentijd heeft het gesneeuwd en is er iemand voor m'n deur gevallen > dan zou ik aansprakelijk zijn, terwijl ik de kans nog geeneens niet heb gehad om die sneeuw te ruimen, of ik zou er congé voor moeten opnemen
Misschien al die doppers en zwetzakken en andere parasieten die van ons systeem hier (komen) misbruik maken laten opdraaien voor onze stoepen en fietspaden en... te laten onderhouden, we betalen er genoeg voor