15/11/09 Noyelles-sous-Lens (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Ik zit hier voldaan na te genieten. Niet enkel over gisteren maar over het volledig grand cru jaar 2009.
Ik kan me voorstellen dat ik niet alleen ben.
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

ZATERDAG 15/11/09: NOYELLES-SOUS-LENS: SCHRAP DIE VOETTOCHT NAAR MEKKA!
Aanwezig: Pizzaman (Danny Cornelis) – Don Cortisoni (Davy Cortvriendt)

Eén van de levensdoelen van onze gesluierde vrienden is de voettocht naar Mekka. Maar het moet gezegd worden: terwijl er daar slechts één zwarte steen te bezichtigen valt, staat de streek in de driehoek Douai-Lens-Lille er vol van. Dus voor wie Saoedi-Arabië een beetje te ver vindt, een tochtje hierheen zal u een paar blaren uitsparen. Een rit in deze streek stond al een tijdje op onze (mijn) agenda en naar het schijnt was dit één van de toppers daar.

Algemeen kunnen we alleen maar lyrisch zijn en vaststellen dat dit iedere, maar dan ook iedere tocht in het West-Vlaamse land doet verbleken. Rumbeke met zijn Slag om Passendale? De hele Eerste Wereldoorlog werd er samengevat. De kleigroeves van Moen of Pittem? De groeves daar waren groter dan een hele gemeente. De bossen van Hertsberge? Niet groter dan mijn voortuin in vergelijking met wat we daar kregen. Hoe je bij ons ook je best doen, een rit met die verhouding off-road kan je gewoon niet maken. Naar schatting bedroeg dit 75 tot 80%, ons gemiddelde van een stuk of 15 km/u mag hierbij boekdelen spreken. Aan het aantal uitgebrande auto’s in de bossen te zien, wist blijkbaar ook de Bende van Nijvel deze streek te vinden (als dat geen tip is aan de speurders).

De orde van de dag dan maar. Positief: Pizzaman had een voorfilmpje gezien en besloten zijn MTB mee te nemen, m.a.w. iets minder stress dat mijn BOB alweer de grens zou overgestoken zijn terwijl ik nog aan bevoorrading 2 zou stond. Negatief: noch mezelf, noch Pizzaman zijn gediplomeerde pijltjes volgers. Het zal dan ook niemand verwonderen dat we de eerste keer verdwaald waren na 150 meter. En het duurde dan ook even vooraleer we doorhadden dat we oranje pijlen gekrijt op de weg/boom/steenkool moesten volgen. Het viel ook meteen op dat iedereen op het gemak startte en we zagen snel waarom: in de sluier van de ophoudende regen dook een mijnterril op waarin we toch zeker 45 minuten op en neer, links en rechts, linksop en rechtsaf zouden bezig zijn. Pizzaman deed zowaar zijn regenvestje al af, terwijl Don Cortisoni de ritsen maximaal mocht openzetten.

In de auto tussen Kortrijk en Lille regende het pijpestelen, een thema dat angstvallig werd gemeden door de renners, wegens het besef van “goed zot”. Maar behalve een beetje spettering (niet eens zeker dat het uit de lucht kwam, kan ook uit de helm gekomen hebben), bleef het droog en later zou de zon het parcours zelfs veroveren. Onderweg zagen we nog een Fransman met wat lintjes rondkuieren aan gekend Frans tempo. En wat bleek na 20 kilometer: we waren al bijna terug aan de startplaats. Oorzaak: wegens het vroege vertrek was de splitsing nog niet aangeduid (zie onze vriendelijke Franseus) en wij weg voor de kleine. Dan serieus gesukkeld, gedraaid, gekeerd (beide in het kwadraat), maar toch terug op het parcours geraakt en dan maar de 35 gedaan. Dit echter niet zonder een bevoorrading gemist te hebben. Op zich was dit tijdverlies geen ramp, maar probleem was wel dat we hierdoor in druk verkeer terechtkwamen en we dan ook dikwijls in wachtstand stonden bij bruggetjes, down-illetjes, up-illetjes, technische stukken… Jammer, maar deze tochten (1200) deelnemers worden zo het slachtoffer van hun eigen kwaliteit.

En over kwaliteit gesproken: 4 EUR startgeld voor een bevoorrading met: bananen, rozijnen, abrikozen, augurken, salamiworsten, alpro-soya’s, zeker nog paar zaken vergeten en, last but not least, barbecuewosten & kippevleugeltjes… Bovendien bij de finish nog een sandwich, een tas soep en een alcohol houdend drankje. Wegens tijdsgebrek hebben we ons trouwens moeten beperken tot het laatste. U ziet het: woorden tekort en vanaf nu jaarlijks één keer Frankrijk op de agenda.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Motorbiker wrote:Ik zit hier voldaan na te genieten. Niet enkel over gisteren maar over het volledig grand cru jaar 2009.
Ik kan me voorstellen dat ik niet alleen ben.
Gaat ge met pensioen misschien? :wink:

...maar je hebt gelijk. Vorig jaar hadden we al vele mooie ritten gedaan en daar hebben we er nu nog een pak aan toegevoegd. Mijn werkweek is nu gewoon een weekje wachten en recupereren voor het volgende avontuur met de bende. :roll:

Bericht aan mijn werkgever: Het is allemaal niet waar, het was maar om te lachen, ge weet wel, bij wijze van spreken...
den snelle eddy
Mountainbiker

Post by den snelle eddy »

zondagmorgen vroeg uit bed .Moeder de vrouw zei tegen mij ,JE MOET ZOT ZIJN OM IN ZO'N WEER TE GAAN RIJDEN. En toch heb ik er geen spijt van.Wanneer we vertokken met de forumtrein zag ik direct dat een vuile boel ging worden.De aansluiting met de forrumtrein was van korte duur,na km 8 moest ik op zoek naar mijn ketting ,dank zei filip en glenn kon ik de rit verder zetten,zonder forum trein dan maar. Dit was een rit om in de zomer nog eens te doen.de wegwijzers waren niet altijd duidelijk ;het is op zijn frans zeker ? CONCLUSIE :het is altijd de moeite om op franse bodem te rijden :lol:
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Ik heb me gisteren met een grote bende, 34 om precies te zijn :bounce: goed gejeund.
Naar mijn indruk was de rit iets minder dan vorig jaar :-k
Of beginnen we heel heeeeel veel gewoon te worden.
Vooral de Delta 3, enkel een sogen ruiken [-X
We kennen de weg ondertussen wel é :bounce:
Binnen een kleine 2 weken ist were van datte :lol:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Wij hebben heel weinig of zo goed als niet moeten stoppen voor wandelende Fransmannen.
Tip : verzamel ten laatste tegen 8u en zorg dat je tegen 8u10 gardevous zijt. :-D

Wat vonden les Français er zelf van ?

http://www.vtt5962.com/phpBB2/viewtopic.php?t=5637
rolling stone
Mountainbiker

Post by rolling stone »

waar zouden de rest van de foto's staan, veel flitskes op het parcours tegengekomen.denk dat er veel zwarte pieten zullen op de foto staan.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ik ben ook enkele keren geflitst geweest maar voorlopig zijn er geen foto'kes te vinden.

De reportage van André Tignon is wel af.
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Op een gegeven moment moesten we door een kabelend beekske en dan een stukske langs een vijver. Mijne voorganger ging op zijn achterwiel da beekje dwarsen. Schitterend plan , ware het niet dat zijn voorwiel een meter te vroeg naar beneden ging #-o .
Resultaat : de piloot over zijn stuur met zijn gat in de beek.
Een 'Vinckierke doen' , zo noemt men dat dan zekers ? :wink:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

rolling stone wrote:waar zouden de rest van de foto's staan, veel flitskes op het parcours tegengekomen.denk dat er veel zwarte pieten zullen op de foto staan.
Ge moet zoeken hé mannekes :

http://www.maphoto2sport.com/photo_de_s ... p=2&#photo

Het helpt wel als je een oranje frakske aanhebt om u terug te vinden. ;-)

Staan op deze site ook foto's van andere TT.
Post Reply