slechtste bloso routes?
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Het is eigenlijk niet Bloso die het onderhoud doet hé. Elke Bloso-route heeft een instantie (gemeente zelf, sportdienst, lokale MTB-club), m.a.w. een peter, die de route moet onderhouden.jonaske_12 wrote:Da zou idd nog eens een oplossing zijn, tprobleem is da'k eerst op me fiets alles naar XT wil late upgrade + schijfremme en das al een serieuze hap uit me budget. Tis gewoon da bloso gewoon meer moeite moet doen om alles picobello te laten verlopen! Wat als er nederlanders zijn die hier voor een weekendje zijn en die even willen mountainbiken, die geraken de weg kwijt en hupsakee ze kunnen gaan zoeken.
BLOSO DO YOUR HOMEWORK !
En als de gemeente het moet doen, dan .... (zucht)
Ik denk wel dat Bloso wat 'spionnekes' stuurt om alles te checken...
Triestigste wat ik al heb gedaan, is deze van Denderleeuw. Wel goed onderhouden (op een paar stukken na), maar zo oersaai en véééééééééééél asfalt...
Last edited by MC Tim on Mon 16 Nov 2009 21:09, edited 1 time in total.
- letsgetloose
- Mountainbiker
Post by letsgetloose »
okay i get the point, ik was alleen gefrustreerd over het feit dat ik hem al voor de 5de keer wou uitrijden en ik altijd vast geraak, in hamme/waasmunster of ergens anders heb'k da probleem totaal ni 
Idd, ben je niet tevreden, vraag na wie de route moet onderhouden (is niet altijd Bloso zelf) en meldt dit op een beleefde manier en ze zullen er wel iets aan doen. Misschien niet binnen de 2 dagen... maar ooitbelgske wrote:ik ben ook een beginnend MTB'er en heb deze week de route's in wachtebeke gereden...
moet zeggen , was toch wel een leuke ervaring ( voor een beginner wss zoals reeds eerder vermeld)
ik denk wel dat je niet mag verwachten van BLOSO uit dat ze dagelijks/wekelijks alle routes gaan afrijden om te kijken of alle pijltjes nog op zijn plaats hangen...
al vind ik wel dat er meer controles zouden mogen zijn... (2 maandelijks bv)
mss een tip : terwijl je hier neerschrijft waar de pijlen al dan niet hangen of langswaar het traject veel plezanter zou zijn , stuur een (vriendelijke ) mail eveneens naar bloso...
ben er zo goed als van overtuigd dat binnen een aanvaardbare tijd er wel (indien mogelijk) iets zal aan gedaan worden...
-
Den jjag
- Mountainbiker
bloso routes
Even ter verduidelijking: Bloso heeft voor elke route een of meerdere peters.
Het is de bedoeling dat de peter zijn route minstens een keer per maand controleert en / of minimum tien keer per jaar.
Zijn er problemen met bijvoorbeeld de bepijling of de begroeiing of andere obstakels, neemt de peter contact op met de sportdienst van de desbetreffende gemeente.
Deze zal er voor zorgen dat het euvel opgelost word.
Ook Bloso krijgt deze e-mail aan. (Van elke controlebeurt word een verslag gemaakt.)
Maar ook U als gebruiker kan meehelpen door problemen zoals ontbrekende pijlen te melden aan de desbetreffende gemeente -> sportdienst.
E-mail staat op elk Bloso startbord. Moeilijkheid is natuurlijk de exacte plaats te vermelden.
Het kan zijn dat er van een bepaalde route geen peter is.
Grtz. Guido
Het is de bedoeling dat de peter zijn route minstens een keer per maand controleert en / of minimum tien keer per jaar.
Zijn er problemen met bijvoorbeeld de bepijling of de begroeiing of andere obstakels, neemt de peter contact op met de sportdienst van de desbetreffende gemeente.
Ook Bloso krijgt deze e-mail aan. (Van elke controlebeurt word een verslag gemaakt.)
Maar ook U als gebruiker kan meehelpen door problemen zoals ontbrekende pijlen te melden aan de desbetreffende gemeente -> sportdienst.
E-mail staat op elk Bloso startbord. Moeilijkheid is natuurlijk de exacte plaats te vermelden.
Grtz. Guido
Re: bloso routes
inderaat dat heeft blosso peter maar bloso kijkt ze 2X PER JAAR NA heb ik gisteren gezien in kruibeken/bazelDen jjag wrote:Even ter verduidelijking: Bloso heeft voor elke route een of meerdere peters.
Grtz. Guido
-
dflament
- Mountainbiker
Mattijs wrote:Dan zal ik te snel gereden hebben op al die asfaltsvennus wrote:Mattijs wrote:Haacht is slecht bepijlt.![]()
![]()
![]()
Slecht bepijlt... daarjuist effe de blauwe lus van haacht gaan doen en alle pijltje goed gezien, zelfs niet 1 keer verloren gereden...
hehehe, goeie come-back... maar om eerlijk te zijn, zoooooveeel asfalt zit er nu ook weer ni in de blauwe, tis het betere dat de streek te bieden heeft :)
- TimDC
- Mountainbiker
Ik heb hier ergens gelezen dat Bornem niet goed is. Dit begrijp ik echt niet goed. Als je in Sint-Amands vertrekt en doet de 3 routes kom je aan zo'n 70km. Je kunt zelfs gaan tot 120km als je aansluit op de Bloso van Willebroek. Hoogtemeters zitten er niet in dat is waar maar deze tocht biedt toch een paar technische leuke stukken, wat bossen, wat dijk, ik rij elke week TT's en ik vind de meeste Bloso routes ondermaats wegens het weinig benutten van de mogelijkheden. In Bornem zat er waarschijnlijk ook wel meer in maar een slechte vind ik dit zeker niet. Ze hebben zeker hun best gedaan om er een leuke route van te maken. Asse is ook 1 van de betere maar ook daar zitten er stukken in die voor verbetering vatbaar zijn. Na de scheiding van de rode en de groene tocht bvb kun je een heel stuk asfalt vermijden door gewoon rechtdoor de helling op te rijden.
Het is idd zo dat de Bloso routes gemaakt zijn voor iedereen.
Het is idd zo dat de Bloso routes gemaakt zijn voor iedereen.