slechtste bloso routes?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

Mattijs wrote:Haacht is slecht bepijlt. En ook gewoon een saai parcours. Je kan dan zeggen wat hebben ze in Haacht op op te MTB-en niets maar in Bonheiden ook niet en die route is stukken leuker.
Als je naar Haacht wil rijden rij dan wat verder naar bijv. Rotselaar

Putte is ook de naam MTB-parcours niet waardig.
tegenover die van putte, is de route van haacht zelfs "bijna plezant" te noemen #-o #-o
(alhoewel beide wel goe zijn voor beginners en om op conditie te geraken[voor mensen als ik dus :oops: #-o ])
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik heb een nieuwe nummer één: Lovendegem!
Wat een triestige route is me dat, zeg!
Met mijn moeder haar damesfiets is die zelfs goed te rijden.
Man, man, die parcoursbouwer heeft niet begrepen dat mountainbikers niet van asfalt houden...
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Ik denk dat we er eerst en vooral allemaal rekening dienen mee te houden dat MTB routes zoals die van Bloso vooral bedoeld zijn om mensen die de mtb-sport niet kennen, te laten kennismaken met het mtb'en. Eenmaal je deze op het gemak afhaspelt en jezelf ergert aan zo'n routes omwille van het te weinig uitdagend zijn, te weinig technisch, te veel asfalt,... dan hoor je er volgens mij niet meer op thuis.

Ik doe momenteel ook zo goed als nooit geen bloso-routes meer, tenzij ik ergens in een voor mij totaal ongekende streek op weekend of zo ben. Of tenzij ik eens vlug een rondje wil doen op snelheid.

Gps tochten zijn een andere uitdaging geworden, zoals roadbooks en zo meer. Enkel valt hier op te letten van de privé stukken, daar rij ik rond.
Toertochten zijn dan ook weer niet slecht omdat je daar (meestal) meer tegenkomt dan enkel bloso.

Zoals eerder in dit topic reeds vermeld, moeten we een gegeven paard niet in de bek kijken en content zijn dat deze routes er zijn.

Het enige waar ik mij soms wel aan erger, dat zijn de pijltjes die helemaal niet in orde zijn. Hier kunnen we ons dan wel kwaad om maken, want dit is voor iedereen vervelend als je zo'n uitgepijlde route wilt rijden.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Rock Rider wrote:Ik denk dat we er eerst en vooral allemaal rekening dienen mee te houden dat MTB routes zoals die van Bloso vooral bedoeld zijn om mensen die de mtb-sport niet kennen, te laten kennismaken met het mtb'en. Eenmaal je deze op het gemak afhaspelt en jezelf ergert aan zo'n routes omwille van het te weinig uitdagend zijn, te weinig technisch, te veel asfalt,... dan hoor je er volgens mij niet meer op thuis.

Ik doe momenteel ook zo goed als nooit geen bloso-routes meer, tenzij ik ergens in een voor mij totaal ongekende streek op weekend of zo ben. Of tenzij ik eens vlug een rondje wil doen op snelheid.

Gps tochten zijn een andere uitdaging geworden, zoals roadbooks en zo meer. Enkel valt hier op te letten van de privé stukken, daar rij ik rond.
Toertochten zijn dan ook weer niet slecht omdat je daar (meestal) meer tegenkomt dan enkel bloso.

Zoals eerder in dit topic reeds vermeld, moeten we een gegeven paard niet in de bek kijken en content zijn dat deze routes er zijn.

Het enige waar ik mij soms wel aan erger, dat zijn de pijltjes die helemaal niet in orde zijn. Hier kunnen we ons dan wel kwaad om maken, want dit is voor iedereen vervelend als je zo'n uitgepijlde route wilt rijden.
Helemaal mee eens, maar de route van Lovendegem is zo flauw dat ze je niet eens van het mountainbiken laat proeven.
't Moeten uiteraard niet allemaal parcours à la Raid des Hautes Fagnes zijn, maar een beetje uitdaging mag wel.
Mijn vriendin is een absolute beginner, en zij amuseert zich het beste op routes die toch wat uitdaging bieden, zoals Gavere bijvoorbeeld.
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

Mattijs wrote:Haacht is slecht bepijlt.
:roll: :roll: :roll:

Slecht bepijlt... daarjuist effe de blauwe lus van haacht gaan doen en alle pijltje goed gezien, zelfs niet 1 keer verloren gereden... :wink:
Sedlex
Mountainbiker

Post by Sedlex »

svennus wrote:
Mattijs wrote:Haacht is slecht bepijlt.
:roll: :roll: :roll:

Slecht bepijlt... daarjuist effe de blauwe lus van haacht gaan doen en alle pijltje goed gezien, zelfs niet 1 keer verloren gereden... :wink:

voor iemand anders dit nog eens quote: bepijld is met een D he jongens
8)

En ene die slecht bepijld was: ronse (maar wel mooie route natuurlijk)

btw slechte route nr. 2: zomergem. Dat is er een voor als ge van uw vrouw wegmoet op zondag, maar ge de zaterdagavond te veel gedronken hebt ;-)
letsgetloose
Mountainbiker

Post by letsgetloose »

Vandaag nog maar eens voor de 5de keer geprobeert om de route in bornem te rijden, gekozen voor de groene lus maar WEERAL niet kunnen uitrijden. Alles ging goed totdat'k werd doorgestuurd via blauwe pijlen naar de sporthal in St. Amands (?, die met de sporthal en theaterzaal deraan). Op de linkerkant stond er een plakaat met een blauwe pijl met de boodschap :'einde verbindingsweg'. Ik heb daar 1 uur zitte zoeken achter een groene pijl die mij verder de route wijst maar het heeft niet mogen baten.
Zo moeilijk moet da toch ni zijn om een route deftig uit te pijlen of werken der alleen maar idioten bij bloso? [-X
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

jonaske_12 wrote:Vandaag nog maar eens voor de 5de keer geprobeert om de route in bornem te rijden, gekozen voor de groene lus maar WEERAL niet kunnen uitrijden. Alles ging goed totdat'k werd doorgestuurd via blauwe pijlen naar de sporthal in St. Amands (?, die met de sporthal en theaterzaal deraan). Op de linkerkant stond er een plakaat met een blauwe pijl met de boodschap :'einde verbindingsweg'. Ik heb daar 1 uur zitte zoeken achter een groene pijl die mij verder de route wijst maar het heeft niet mogen baten.
Zo moeilijk moet da toch ni zijn om een route deftig uit te pijlen of werken der alleen maar idioten bij bloso? [-X
Overweeg eens om een gps aan te schaffen. Je kan dan de bloso-routes in je gps steken zodat je zelden nog de weg kwijtgeraakt. En ik heb ook nog altijd een kaartje mee van de route. In geval van :-?

Ik weet het, je verwacht dat een Bloso-route vlekkeloos bepijld en onderhouden is, maar dat is zeker niet altijd het geval :(
letsgetloose
Mountainbiker

Post by letsgetloose »

Da zou idd nog eens een oplossing zijn, tprobleem is da'k eerst op me fiets alles naar XT wil late upgrade + schijfremme en das al een serieuze hap uit me budget. Tis gewoon da bloso gewoon meer moeite moet doen om alles picobello te laten verlopen! Wat als er nederlanders zijn die hier voor een weekendje zijn en die even willen mountainbiken, die geraken de weg kwijt en hupsakee ze kunnen gaan zoeken.
BLOSO DO YOUR HOMEWORK ! [-o<
belgske
Mountainbiker

Post by belgske »

ik ben ook een beginnend MTB'er en heb deze week de route's in wachtebeke gereden...
moet zeggen , was toch wel een leuke ervaring ( voor een beginner wss zoals reeds eerder vermeld)
ik denk wel dat je niet mag verwachten van BLOSO uit dat ze dagelijks/wekelijks alle routes gaan afrijden om te kijken of alle pijltjes nog op zijn plaats hangen...
al vind ik wel dat er meer controles zouden mogen zijn... (2 maandelijks bv)

mss een tip : terwijl je hier neerschrijft waar de pijlen al dan niet hangen of langswaar het traject veel plezanter zou zijn , stuur een (vriendelijke ) mail eveneens naar bloso...

ben er zo goed als van overtuigd dat binnen een aanvaardbare tijd er wel (indien mogelijk) iets zal aan gedaan worden...
Post Reply