Beste all-round banden winter

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

timdelma wrote:
freezy wrote:
Remmenlos wrote:Schwalbe = Brol
Ik zou het ook gaan denken, vandaag weeral lek. Een Nobby Nic in de flank opengescheurd. Da's al de 5e Nobby Nic die ik zo kapot rij... De noppen zijn nog als nieuw en de flanken zijn al naar de kloten. Ik ga overschakelen van Schwalbe naar de Vredestein Bull Lock denk ik.
Schwalbe is geen brol... is gewoon jouw ervaring. Ben er supercontent van en zelfs nog geen lekken gehad op 8 maanden tijd...
Rij nu met NN 2.25 vooraan en Vredestein Bull lock 2.0 achteraan : supercombinatie.
In de zomer (allé, vanaf de modder weg is) gaan de NN 2.10 (vooraan) en de NN 1.8 (achteraan) er terug op...
en tevreden van de bull locks ???

MaC'Red 8)
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

MaC'Red wrote:
timdelma wrote:
freezy wrote: Ik zou het ook gaan denken, vandaag weeral lek. Een Nobby Nic in de flank opengescheurd. Da's al de 5e Nobby Nic die ik zo kapot rij... De noppen zijn nog als nieuw en de flanken zijn al naar de kloten. Ik ga overschakelen van Schwalbe naar de Vredestein Bull Lock denk ik.
Schwalbe is geen brol... is gewoon jouw ervaring. Ben er supercontent van en zelfs nog geen lekken gehad op 8 maanden tijd...
Rij nu met NN 2.25 vooraan en Vredestein Bull lock 2.0 achteraan : supercombinatie.
In de zomer (allé, vanaf de modder weg is) gaan de NN 2.10 (vooraan) en de NN 1.8 (achteraan) er terug op...
en tevreden van de bull locks ???

MaC'Red 8)
Supercontent. Héél goede grip. Al moet ik toegeven dat ze gisteren rap vol zaten, maar ja, gisteren was het wel op sommige plaatsen extreem vettig vond ik.
Maar ik blijf erbij: heel goede band en niet zo duur als de Schwalbes.
Vooraan blijf ik wel nog rijden met mijn NN's... Ge volgende keer wel eens proberen met maat 2.10 ipv 2.25. Eens zien wat het verschil is =P~
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Heb gisteren mij buitenband stuk gereden, gescheurd aan de zijkant. was een dirtmaster van specialized. Nu ben ik vandaag nieuwe banden gaan halen. De schwalbes waren op bij mijn fietsenmaker, maar hij raadde me de michelins aan. De all terain(26X2.00) voor vanvoor en de all mountain(26X2.20) voor vanachter raadde hij mij aan. Wat vinden jullie van deze combinatie? Heb er nog nooit mee gereden en heb wel mijn twijfels dat banden wel goed liggen (de combinatie voor achter). De banden kosste maar 15euro het stuk wat toch een pak goedkoper is als de NN en de RR's van schwalbe.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Als ik mij niet vergis, zijn dit de oude versies van de michelins en probeert uw LBS zijn stock leeg te maken. Ondertussen heeft michelin een volledige nieuwe reeks, waarvan de extreme de modderband zou zijn. De andere banden binnen de nieuwe reeks ken ik (nog) niet van naam, maar daarvoor moet je maar eens op internet gaan googlen.
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Maar dat maakt me niet uit of de banden van een ouder type zijn, als ze maar goed rijden, ik twijfel gewoon aan de combinatie. Aan 15 euro per band kan je ook niet sukkelen he. hij had trouwens de schwalbes morgen terug binnen aan 39 euro het stuk, dus als hij meer wou verdienen had hij mij die wel aangesmeerd
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Die michelin AT's zijn heel goed. Enige minpunt is als je ermee op kasseien komt. Dan slippen ze wel heel gemakkelijk weg.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

MC Jo wrote:Die michelin AT's zijn heel goed. Enige minpunt is als je ermee op kasseien komt. Dan slippen ze wel heel gemakkelijk weg.
ik heb de x'treme UST en ben er zeer tevreden van en zelfs gisteren in roosdaal op 1 helling na niet boven geraakt ( bijna niemand trouwens ).
Op natte kasseien slippen ze idd sneller door maar verder een echte goed band die zen spoor weet te houden.
Jammer genoeg hebben voor- en achterband schade opgelopen aan de flanken door een scherpe steen welke de kwaliteit van de banden verminderd. vandaar de vraag naar de bull locks.

MaC'Red 8)
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

MaC'Red wrote:
MC Jo wrote:Die michelin AT's zijn heel goed. Enige minpunt is als je ermee op kasseien komt. Dan slippen ze wel heel gemakkelijk weg.
ik heb de x'treme UST en ben er zeer tevreden van en zelfs gisteren in roosdaal op 1 helling na niet boven geraakt ( bijna niemand trouwens ).
Op natte kasseien slippen ze idd sneller door maar verder een echte goed band die zen spoor weet te houden.
Jammer genoeg hebben voor- en achterband schade opgelopen aan de flanken door een scherpe steen welke de kwaliteit van de banden verminderd. vandaar de vraag naar de bull locks.

MaC'Red 8)
Ik zou ze zeker eens proberen. Desnoods alleen vanachter...
Zijn wel iets zwaarder (+- 670 gram) maar dan wel iets robuuster...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

timdelma wrote:
MaC'Red wrote:

MaC'Red 8)
Ik zou ze zeker eens proberen. Desnoods alleen vanachter...
Zijn wel iets zwaarder (+- 670 gram) maar dan wel iets robuuster...
zwaarder dan mijne x'treme zullen ze niet zijn denk ik

MaC'red 8)
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Vandaag mijn nieuwe michelins getest op het vettige bloso parcour van genk (wat vandaag toch wel pittig was). Bandjes gekeurs en goed bevonden. Hebben toch wel goed grip hoor. en bolt ook redelijk op de baan.
Post Reply