Zo 15/11/2009 Kalmthout

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dejoerie
Mountainbiker

Post by dejoerie »

Inschrijvingen waren goed dit jaar. Beter dan vorig jaar toch wel een pluim voor de organisatie. Waar ze vorig jaar kommentaar voor kregen,(lange wachttijden) hebben ze toch wel goed gedaan dit jaar. Ook bevoorading was weer top.
=D> Veel volk maar toch geen files en alles vooradig echt top. Alleen spijtig van de afspijtstand maar het leek me wel een technisch probleem te zijn. :-? Iets voor aan te werken voor volgend jaar. Top jongens =D> En voor wat de asfalt stukken betreft. Spijtig maar denk niet dat ze zomaar een andere lokatie kunnen vinden waar ge zomaar even +1250 mensen kunt ontvangen en onderbrengen. Groetjes en tot volgend jaar!!!!! :lol:
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaaien ook in Kalmthout!

Post by StrammerMax »

Afspraak om 8.00 u met Lunganar aan Villa Doria op de Bredabaan, grens Brasschaat en via het park van Brasschaat, de antitankgracht en het militair domein naar Kalmthout. Dat was al goed voor een mountainbiketocht van 27 km op zich. Want er waren daar ook een paar stukken die er zwaar bij lagen. En dat alles in de gietende regen! Ik werd al direct bij mijnen lurf gepakt door de man van de fietsparking, omdat ik langs de verkeerde kant was binnengegaan! De inschrijving ging vlot, van de koffie hebben we geen gebruik gemaakt, dat blijft in mijn maag klotsen tijdens het fietsen! Ik zag de flyers liggen van onze nightride op 18 december. Er waren dus al Papegaaien ter plekke!

Vertrek om 9.15 u. Eerste deel wat straten en asfalt om het dorp uit te geraken. Het begon zowaar nog harder te regenen! Dan volgden een aantal brede bospaden. De grote groep bikers die verkeerd gereden was, kwam net in de verte terug toen ik achter mij hoorde roepen dat we vermoedelijk verkeerd zaten! Er hing inderdaad een pijltje rechtdoor net voor het kruispunt en dan op het kruispunt zelf een pijl naar rechts op een slagboom. Ik had beide pijlen gezien, maar het was een beetje verwarrend. Het was zeker een groep van 50 bikers die op zijn stappen terugkeerde (een beetje bijdoen in vergelijking met Jakkie, zoals een gevangen vis ook altijd groter wordt naarmate het verhaal van zijn vangst verder verteld wordt)! Net toen ik begon te denken dat deze toer-met-naam wel iets meer in zijnen petto mocht hebben, doken we de Ossendrechtse Heide in en kon de fun beginnen. Ook de extra lus die hier voor de 45 km was weggelegd bevatte leuke paadjes met heuveltjes. Hier al direct minder deelnemers. De koerskonijnen waren hier ook minder in aantal. Aan het aantal voorbijstekers kon ik zien dat de twee afstanden zich weer samengevoegd hadden. Een beetje verder staken twee Papegaaien me voorbij. Elkaar toch gezien, ook al waren we allemaal incognito. Want regenjasjes van de club hebben we niet.

De bevoorrading stond opgesteld in een zijweg van de grote baan van Putte-Kapellen naar Ossendrecht. Daar stonden een massa bikers. Korte babbel met de ploegmaats en Lunganar, terwijl een paar koeken en een stuk banaan gegeten en sportdrank gedronken. Er was keuze genoeg en veel mensen in de weer om alles aan te vullen in dit hondenweer. Alhoewel het intussen toch gestopt was met regenen.

Daarna weer op weg. Even verder doken we naar rechts weer de bossen in. Stukje over een door gevelde bomen geaccidenteerd terrein, maar toch recht gebleven. Even verder weer een afzonderlijke lus voor de 45 km. Lunganar weer kwijtgespeeld. Het was voor mij soms moeizaam stoempen over de aanzuigende modderige paden. En toch zijn er die daar over gaan alsof ze niet hoeven te trappen. Ik werd meerdere keren wel bijna de pas afgesneden door snelle rijders, maar ik maak me daar al niet zo druk meer over. En als compensatie bleef ik altijd in het spoor rijden. Anders rijd ik soms rechts over de slechtere stukken. Als ze voorbij willen, moeten ze maar de slechtste kant nemen, heb ik gedacht. Aan de straatnaamborden kon ik zien dat we Nederland weer uit waren en Kalmthout weer binnenreden. Daar ging het weer vlotter over de bredere paden en kon ik m’n maat weer bijbenen. Even voor 12.00 u reden we de school weer binnen.

Even aangeschoven om onze fiets te laten afspuiten. Ondanks de problemen ging het toch redelijk snel vooruit. En door de hekkens was iedereen verplicht aan te schuiven in zijn rij, dus geen voorkruipers! Lunganar had intussen voor ons al een broodje met een braadworst gaan kopen. De refter zat stampvol, het aantal decibels was niet te schatten! We kregen nog een warme muts cadeau. Die zal nog kunnen dienen voor de komende winter. Bedankt daarvoor. Nog een drankje en even voor 13.00 u weer naar huis vertrokken, dit keer langs de gewone wegen. De man aan de achterkant van de fietsbewaking moet het toch op mij gemunt gehad hebben, want alhoewel hij mijn nummertje in ontvangst nam, mocht ik langs achter niet meer buiten, omdat zijn maat intussen het hek weer dichtgeschoven had! Afscheid weer aan Villa Doria en nog een ommetje gemaakt naar huis, een totale rit goed voor 101 km en met een gemiddelde van 19 km/h, wat voor deze oude bok veel is! Het was de eerste keer dat ik de Stephan Aerts Classic gereden heb. De vorige drie jaren reed ik de toer van Galder (in Nederland, zegge tussen Hoogstraten en Breda). Volgende week wordt het Woensdrecht, vanuit het Café Non-Plus-Ultra (waar halen ze het)! Sorry SilverFokske dat we elkaar gemist hebben! Volgende keer beter! En nu Witse kijken!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Winterkalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
MTBiker from Berendrecht
Mountainbiker

Foto's op het einde

Post by MTBiker from Berendrecht »

Op het einde werden er foto's getrokken.
Iemand een idee op welke site deze staan?

Mvg,

MTBiker from Berendrecht
PlattenTuub
Mountainbiker

Post by PlattenTuub »

Ik vond het een zeer fijne tocht met jammergenoeg slecht weer. Hopen op volgend jaar beter! Het was goed georganiseerd, goed bepijld en ondanks het grote aantal inschrijvingen nergens echt 'druk'.

De soepstand was goed voorzien en ook heel vriendelijk!

De afspuitstand was (hoorde ik) niet goed omdat er problemen met de electriciteit waren?!

De trappist achteraf was natuurlijk wel schitterend, net als al het lekkere eten dat de plaatselijke scouting had gemaakt.

Volgend jaar opnieuw hoop ik!:)
Borre
Mountainbiker

Foto's

Post by Borre »

Bikers :-D

en deel van de foto's deze van de soepstand zullen eerstdaags op volgende website te vinden zijn : www.antwerpenbjernbikers.be

check it out :lol:
Post Reply