Zo 15/11/2009 Baudour-Saint Ghislain

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Delayed
Mountainbiker

Post by Delayed »

Super knappe tocht
Ondanks de regen zeer goed berijdbaar
Leuke en lastige(klim) passage in de steengroeve
Tot volgend jaar
chris the flyin fish
Mountainbiker

Post by chris the flyin fish »

thom wrote:goed , goed , goed

ben wel na 30km moeten stoppen wegens gescheurde buitenband ,
maar ze mogen van mij naast de tt van Peruwelz staan .
Eerste 20 km in bos ( paden ) , die juist nog goed te berijden waren.
Daarna een klein beetje baan maar dan terug het bos ( des sables ) in .
Schoon parcouke daar ( +/- zoals van Peruwelz ) en dan ben ik plat gevallen .................

T'is ver vind ik , maar zeker de moeite .
ja, het is een eindje rijden en dit voor mijn eerste rit in henegouwen,
mag gerust naast de betere vtt's geplaatst worden.Tussen 2de en 3de
bevoorrading was het genieten op het parcours magnifique alleen
jammer dat we zowel mee-en tegenstroom reden met een canicross.
(loopwedstrijd met een hond)

proficiat aan de organisatie =D> =D> =D>
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

Het was inderdaad dik in orde. Het parcours was een beetje veranderd tegen vorig jaar, wat het offroadpercentage serieus omhoog heeft doen gaan :bounce: (tot aan de laatste bevoorrading toch wel 90% schat ik :-D ). Alleen nog een laatste lange verharde strook (+-5km) langs een kanaal om terug te keren die voor verandering vatbaar is (maar ik was toch wel een beetje content dat ze erin zat, want ik zat er een beetje door :oops: ).
De modder was overal goed berijdbaar en geen moerasstukken waarvoor sommigen schrik hadden :wink: . Er zaten inderdaad wel een paar lange bosdreven in (Bois de Baudour en Beloeil), maar die zijn door de modder en de plassen toch herschapen in een soort singletracks :-) .Voor de rest toch wel veel singletracks en vooral rond la mer du sable wat technischere stukken. En niet te vergeten de passage door de steengroeve waar Peruwelz niet aan kan tippen. Een parcours dat geen seconde verveelde.

Voor de rest een goede bepijling, 3 bevoorradingen op de 60 en een uitstekende organisatie met vriendelijke mensen =D> =D> =D> .
Op het einde nog een tombola (2 stilo's gewonnen), gratis soep die spijtig genoeg al op was, een lekkere braadworst , een nog betere St.Feuillien en een gezellige babbel. Wat moet een mens nog meer hebben?

Voilà, ik had tegen een paar mensen van de organisatie gezegd dat ik een beetje reclame ging maken (dat is hiermee gebeurd) en zij gingen het parcours nog wat verbeteren tegen volgend jaar.
Aan alle twijfelaars die niet zijn afgekomen, jullie hadden ongelijk :P [-X . Tot volgend jaar.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

wattie wrote:Het was inderdaad dik in orde. Het parcours was een beetje veranderd tegen vorig jaar, wat het offroadpercentage serieus omhoog heeft doen gaan :bounce: (tot aan de laatste bevoorrading toch wel 90% schat ik :-D ). Alleen nog een laatste lange verharde strook (+-5km) langs een kanaal om terug te keren die voor verandering vatbaar is (maar ik was toch wel een beetje content dat ze erin zat, want ik zat er een beetje door :oops: ).
De modder was overal goed berijdbaar en geen moerasstukken waarvoor sommigen schrik hadden :wink: . Er zaten inderdaad wel een paar lange bosdreven in (Bois de Baudour en Beloeil), maar die zijn door de modder en de plassen toch herschapen in een soort singletracks :-) .Voor de rest toch wel veel singletracks en vooral rond la mer du sable wat technischere stukken. En niet te vergeten de passage door de steengroeve waar Peruwelz niet aan kan tippen. Een parcours dat geen seconde verveelde.

Voor de rest een goede bepijling, 3 bevoorradingen op de 60 en een uitstekende organisatie met vriendelijke mensen =D> =D> =D> .
Op het einde nog een tombola (2 stilo's gewonnen), gratis soep die spijtig genoeg al op was, een lekkere braadworst , een nog betere St.Feuillien en een gezellige babbel. Wat moet een mens nog meer hebben?

Voilà, ik had tegen een paar mensen van de organisatie gezegd dat ik een beetje reclame ging maken (dat is hiermee gebeurd) en zij gingen het parcours nog wat verbeteren tegen volgend jaar.
Aan alle twijfelaars die niet zijn afgekomen, jullie hadden ongelijk :P [-X . Tot volgend jaar.
Ook iets gehoord of gezegd over de datum van volgend jaar????
thom
Mountainbiker

Post by thom »

Heb gevraagd aan de organisator of ze de TT niet beter een beetje vroeger in het jaar deden ?
Maar daar was hij niet van overtuigd .
En volgens mij zelfs terecht want in " mer du sable " had je geen last van de modder en dat eerste groot bos lag er beter bij dan de boerewegels die wij hier gewoon zijn .
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Er was wat modder maar het bleef toch plezant : enkele tientallen meters stoempen en dan weer genieten van de lekker lange en vette singletracks. Schitterende streek.

Een verslagje op ons forum : http://forum.dezwettemaanen.be/viewtopi ... 7007#17007
hemapolytocriet
Mountainbiker

Post by hemapolytocriet »

@Jerommeke, Dankzij jouw berichtje deze geheimtip ontdekt. Het heeft ons niet gespeten!
Fotokes op - so 'nineties'- fotopic
Greetz,
Johan, Lambik & Bart
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

hemapolytocriet wrote: Johan, Lambik & Bart
Lambik :lol: you must be kiddin'

Stel je voor dat wij als duo de Cape Epic of een ander marathoneke gaan rijden =D>

In ons club (DZM) hebben we al een Wisken. Nu nog eens Susken en als we dan samen rijden kunnen we onze ritverslagen als stripverhaal uitbrengen #-o
Stov
Mountainbiker

Post by Stov »

Schitterende tocht. Kga zeker terug volgend jaar.
CrashTest
Mountainbiker

Post by CrashTest »

Zaaaaalige tocht!!!

Ik heb me geen moment beklaagd dat ik van het verre Oostkamp de verplaatsing (120km) heb gedaan om deze mooie rit te rijden.

De beloofde 90% offroad waren echt de moeite waard. Zalig fietsen in de kilometers lange bosdreven, af en toe leuke singletracks, een unieke passage in de leisteengroeve (met als enige minpunt een lekke band), echt de moeite waard!

Ook de warme, vriendelijke, tweetalige ontvangst door onze Waalse vrienden was zeer aangenaam en verrassend.

Aan de organisatie: chapeau en A LA PROCHAINE !!!
Post Reply