@ snellen eddy;het was volledig zoals je belooft had,gewoonweg AF!!!
Zo 15/11/2009 Roosdaal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- turbomugge
- Mountainbiker
- Location: pro winner carbon,bh racemachine en xcluziv dirt cx monster...
Post by turbomugge »
vanmorgen ook vertrokken vanuit bredene om de hoogtes van roosdaal te gaan bedwingen,ik ben enorm aangenaam verrast,zeeeeeer mooie rit,pittige kasseiklim in het begin
,goede bevoorradingen en lekkere leffe achteraf...
kortom,den dezen is er volgend jaar zeker opnieuw bij,super toertocht mannen,dikke proficiat!
-
Meneer Wim
- Mountainbiker
Post by Meneer Wim »
prachtige 48km gereden in een schitterende streek, tip van de week"wees zaterdagavond nooit te lui om modderbanden te steken en te denken dat het met zomerbandjes ook vlot zal gaan"
- MaC'Red
- Mountainbiker
deze ochtend ook gestart voor de 13de keer ( volgens mijn database ) in Roosdaal en terug samen met Koen, aan de start nog mijne collega Kenny gezien dat ons vroeg mee te rijden maar dat hebben we wijselijk niet gedaan wegens hemelsbreed verschil in conditie
.
Aan de eerste splitsing de 48 km gevolgd om toch de Kluisberg en zijn boske te mogen betreden waar we idd elke boom kunnen keuren hebben, dan gewoon mee gevolgd tot de tweede splitsing over single's en bredere banen waar ge soms best het evenwicht kon bewaren wegens de gladde modderstroken die algelijk goed berijdbaar waren.
Aan de bunkers dan de 38 km gevolgd en blijkbaar waren veeeeeel bikers van datzelfde gedacht en niet tegenstaande dat het nu vlak ging zijn natuurlijk. De doorsteek van het Neigembos is toch steeds een mooi stukje om door te rijden voor mijn part en geeft weeral wat het Ardennen gevoel.
Vanaf de eerste bev. begon het eigenlijk beter te rollen bij mij en ondertussen hadden we toch al een 17 km op de teller staan, de ravito zelf was in orde met stukken banaan, koeken, sportdrank en cola om door te spoelen, aan de tweede idd enkel sportdrank aangeboden door Klippel San en Vivkemobiel.
Hier dan nog op de foto met Ann de Tré en Sabine Bombaert van het Pervelo mtb team, merci Klippel San. De laatste 11 km dan samen gereden met Fietsertje Ann en in de laatste 100 meter er toch in geslaagd om eens onderuit te gaan en met kapotte knie binnen te rollen.
Toch 44.52 km behaald, 703 hm's en een avs van 16.9 volgens mijne edge 605.
MaC'Red

Aan de eerste splitsing de 48 km gevolgd om toch de Kluisberg en zijn boske te mogen betreden waar we idd elke boom kunnen keuren hebben, dan gewoon mee gevolgd tot de tweede splitsing over single's en bredere banen waar ge soms best het evenwicht kon bewaren wegens de gladde modderstroken die algelijk goed berijdbaar waren.
Aan de bunkers dan de 38 km gevolgd en blijkbaar waren veeeeeel bikers van datzelfde gedacht en niet tegenstaande dat het nu vlak ging zijn natuurlijk. De doorsteek van het Neigembos is toch steeds een mooi stukje om door te rijden voor mijn part en geeft weeral wat het Ardennen gevoel.
Vanaf de eerste bev. begon het eigenlijk beter te rollen bij mij en ondertussen hadden we toch al een 17 km op de teller staan, de ravito zelf was in orde met stukken banaan, koeken, sportdrank en cola om door te spoelen, aan de tweede idd enkel sportdrank aangeboden door Klippel San en Vivkemobiel.
Hier dan nog op de foto met Ann de Tré en Sabine Bombaert van het Pervelo mtb team, merci Klippel San. De laatste 11 km dan samen gereden met Fietsertje Ann en in de laatste 100 meter er toch in geslaagd om eens onderuit te gaan en met kapotte knie binnen te rollen.
Toch 44.52 km behaald, 703 hm's en een avs van 16.9 volgens mijne edge 605.
MaC'Red
@everyone : 1033 maal dank voor jullie komst. zo te lezen hebben jullie zich goed kunnen uitleven hier in ons prachtig maar zwaar Pajottenland. En of dit ons stimuleert om in 2010 voor de 19de editie uit te pakken ... ge moogt gerust zijn
ik ben net terug van 'den opkuis'
en olé ... 'k kan nu aan de foto's beginnen. hou onze site http://www.dewolfkens.be in het oog want ALLE foto's (een goei 700) mogen jullie gratis en voor niks downloaden. hopelijk ben ik tegen de middernachtmis ermee klaar 
ik ben net terug van 'den opkuis'
- Magi
- Mountainbiker
- Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!
eerste keer Roosdaal gereden, moest beschaamd zijn dat ik deze
knappe toertocht nog niet vroeger op mijn lijstje had, maar nu hij erop staat blijft hij erop en kom ik volgend jaar terug,
alle lovende commentaren kan ik alleen maar beamen,
vlotte parking,
vlotte inschrijving, en heel goed bewegwijzerde en bevoorrade tocht,
bij de tweede had ik toch alleen maar dorst
douches inventief,
zou zeggen tot de volgende!
knappe toertocht nog niet vroeger op mijn lijstje had, maar nu hij erop staat blijft hij erop en kom ik volgend jaar terug,
alle lovende commentaren kan ik alleen maar beamen,
vlotte parking,
vlotte inschrijving, en heel goed bewegwijzerde en bevoorrade tocht,
bij de tweede had ik toch alleen maar dorst
douches inventief,
zou zeggen tot de volgende!
Zoals gewoonlijk
Prachtige, vettige,zware tocht
Toch denk ik ook dat er mischien eens wat nieuwe stukken zouden mogen opgezocht worden de volgende tochten,die zijn er zeker in de streek! Dit was mijn eerste moddertocht van tjaar en heb na de 2de bevooraading wegens problemen me de meckaniek moeten kiezen ver de 38km
Al bij al binnen gekomen me 43km en e gem van 17,9. Tot de volgende 
-
turbotiger
- Mountainbiker
Post by turbotiger »
ferm parkoer,ferme organisatie, proficiat !!
grote toer 18.9 gem
eerste vtt deze winter na 4 weken inactief(werk...) met nieuwe mtb en conditie op dieptepunt , op t laatst was t beste eraf,toch goed geamusseerd
grote toer 18.9 gem
eerste vtt deze winter na 4 weken inactief(werk...) met nieuwe mtb en conditie op dieptepunt , op t laatst was t beste eraf,toch goed geamusseerd
- Murdock
- Mountainbiker
- Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29
Wat mij betreft vandaag de ideale vettigheid mogen vaststellen, niet teveel zodat je om de haverklap de benenwagen moet gebruiken, en ook niet te weinig want van stof ga ik niezen. De perfecte verhouding grond/water dus. De regen in het eerste uur (tussen 8 en 9) was te verdragen alleen de wind mocht op sommige stukken een standje lager. Organisatorisch zat het allemaal juist, misschien nog een beetje werken aan de douches (plaats genoeg maar wat meer druk mag wel bij deze weersomstandigheden). In elk geval tot de volgende.
BTW, dat eerste kasseiklimmeke direct na de eerste splitsing en voor het 'dizzy'-boske, was dat echt 22% ????
BTW, dat eerste kasseiklimmeke direct na de eerste splitsing en voor het 'dizzy'-boske, was dat echt 22% ????