Ben helaas eerder teleurgesteld. Stuk voor de bevoorrading was voor mij eerder een wegrit. Bevoorrading was wel in orde, al lag ze op een stomme plaats (maar dat is mijn mening natuurlijk) Stuk vlak na de bevoorrading was knap, heb met spijt na de bevoorrading voor de 28 gekozen om dat de bike niet echt meewilde.
't viel uiteindelijk al bij al mee, maar 't is geen TT die ik als "niet te missen" aan zal duiden.
Zo 15/11/2009 Rotselaar
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- BramDR
- Mountainbiker
- Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v
Ben ook wa teleurgesteld over het eerste gedeelte, had 12km gedaan en had nog bijna geen offroad gezien. Daarna schoon bossen maar met te lange verbindingsstukken over den asfalt. Bevoorrading vond ik iets te vroeg ( 18 km) mocht voor mij op 25 km fzo zijn. Na de bevoorrading schone klim en daarna ging het goe op en neer. Tot ik in Gelrode platreed, had 2 biba's mee maar die ventielen waren te kort
. Heb ze nog een klein bekke kunne oppompen, heb er nog effe mee voorgereden maar lukte niet en ben dan maar naar huis gereden. Al bij al nog nen schone TT, maar op sommige stukken heb ik toch schoon moete ploedere in de moos
Het te verwachten tochtje gereden.
We hadden de juiste beoordeling gemaakt door pas om 8.30 met de fiets richting Rotselaar te vertrekken.
Niets fillerijden onderweg, overal vlotjes doorgeraken.
Plezier om zo te fietsen.
Voor de bevoorrading was wel alleen de beniksberg en de klim naar het jezusbeeld de moeite waard.
Na het lunch begon het leuk te worden.
Net als andere jaren dus.
Wel jammer dat het bosje tussen beniksberg en wijgaardberg geschrapt was t.o.v. andere jaren (of vergis ik me hier in?).
Voor de rest mag er op het einde nog een beetje meer pit in, de heikantberg telt toch ook enkele straffe beklimmingen de naam waardig.
De teller stond juist op 90km toen ik thuis afstapte.
Ruim voldoende in regenweer.
En bijna vergeten: eindelijk modder, werd tijd ook.
We hadden de juiste beoordeling gemaakt door pas om 8.30 met de fiets richting Rotselaar te vertrekken.
Niets fillerijden onderweg, overal vlotjes doorgeraken.
Plezier om zo te fietsen.
Voor de bevoorrading was wel alleen de beniksberg en de klim naar het jezusbeeld de moeite waard.
Na het lunch begon het leuk te worden.
Net als andere jaren dus.
Wel jammer dat het bosje tussen beniksberg en wijgaardberg geschrapt was t.o.v. andere jaren (of vergis ik me hier in?).
Voor de rest mag er op het einde nog een beetje meer pit in, de heikantberg telt toch ook enkele straffe beklimmingen de naam waardig.
De teller stond juist op 90km toen ik thuis afstapte.
Ruim voldoende in regenweer.
En bijna vergeten: eindelijk modder, werd tijd ook.
Ik vond dit al bij al wel een geslaagde tt met de nodige modderstroken en dan wat asfalt om effe op adem te komen , de asfalt neem ik erbij omdat bos en groen de laatste tijd heel moeilijk doet qua parcours maar ergens te begrijpen we moeten niet alles gaan stuk rijden binnen een paar jaar kunnen we daar weer door dan is het weer eens zo plezant het is een duidelijk trent de laatste tt's van van deze maand en vorige maand waren allemaal zo dus moeten we het maar effe uitzitten, terug naar de tt nu goede bevoorrading, seingevers waar nodig een parcours voor iedereen spijtig dat dodgeW200 met chainsuck pech had vandaag, gukke volgende keer zal dat wel verholpen zijn zeker, nu op naar mol
- .joeri.
- Mountainbiker
- Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox
Ik met een kameraad vol goeie moed en met goede benen vertrokken. We reden een goed tempo tot het punt (ong 9 km voor de bevoorrading?) waar je de tegenliggende mountainbikers kruist. M'n kameraad is daar tegen iemand gereden en daardoor gevallen.
Het leek op het eerste zicht wel mee te vallen, dus weer in ons goede tempo richting de bevoorrading gereden, daar iets gedronken en opnieuw vertrokken. In de hellingkjes daarna deed de pols van hem echt wel veel zeer, en dan zijn we teruggekeerd naar de bevoorrading. Daar is den 100 hem komen ophalen en hebben hem naar de sporthal overgebracht.
Ik kwam dan af met de 2 fietsen.
Hij had net geen breuk (dachten ze) maar wel een serieuze verstuiking.
Dus het deel van de rit die we wel gereden hebben was wel plezant, met wat modder, en af en toe een klimmetje en wat regen.
Alleen spijtig dat we onze rit vroeger dan gepland moesten stoppen.
Het leek op het eerste zicht wel mee te vallen, dus weer in ons goede tempo richting de bevoorrading gereden, daar iets gedronken en opnieuw vertrokken. In de hellingkjes daarna deed de pols van hem echt wel veel zeer, en dan zijn we teruggekeerd naar de bevoorrading. Daar is den 100 hem komen ophalen en hebben hem naar de sporthal overgebracht.
Ik kwam dan af met de 2 fietsen.
Hij had net geen breuk (dachten ze) maar wel een serieuze verstuiking.
Dus het deel van de rit die we wel gereden hebben was wel plezant, met wat modder, en af en toe een klimmetje en wat regen.
Alleen spijtig dat we onze rit vroeger dan gepland moesten stoppen.
Was dit de Rotselaar die ik mij herinner als een geweldige toertocht ??
Ik ga er maar vanuit dat het de schuld van de groenen is ??
In alle geval ; van de 48 km was (zonder overdrijving !) minstens de helft asfalt.
Lang getwijfeld tussen Rotselaar, Geel en Roosdaal ; duidelijk de verkeerde keuze gemaakt
Ik ga er maar vanuit dat het de schuld van de groenen is ??
In alle geval ; van de 48 km was (zonder overdrijving !) minstens de helft asfalt.
Lang getwijfeld tussen Rotselaar, Geel en Roosdaal ; duidelijk de verkeerde keuze gemaakt
-
jaro
- Mountainbiker
Voor mij was de 46 km, met een beetje van alles erin, in orde.
Goede organisatie, bevoorrading en bepijling.
Veel seingevers onderweg, maar bij de laatste bijna los op een auto gereden. Ik kreeg vrije doorgang, maar een auto, die niet wilde wachten, reed toch door. Dank zij mijn remmen, banden en reflexen (wist niet dat die nog zo goed waren
) scheelde het maar een paar centimeter of ik zat in de zijdeur.
Achteraf tussen pot en pint nog een tombolaprijske gewonnen.
Geslaagde TT dus en volgende keer komen we weer.
Jaro.
Goede organisatie, bevoorrading en bepijling.
Veel seingevers onderweg, maar bij de laatste bijna los op een auto gereden. Ik kreeg vrije doorgang, maar een auto, die niet wilde wachten, reed toch door. Dank zij mijn remmen, banden en reflexen (wist niet dat die nog zo goed waren
Achteraf tussen pot en pint nog een tombolaprijske gewonnen.
Geslaagde TT dus en volgende keer komen we weer.
Jaro.
mooi tochtje,eerste 10km. veel asfalt maar ze zullen niet anders kunnen
denk ik.goe nat geworden redelijk vettig dus het was eindelijk mtb weer.deze beklimming naar het beeld vind ik mooier als vroeger.
.
2 keer op mijn patatten gegaan maar ja dat hoord erbij zeker.
.
de rest alles in orde,afspuitstand ok.
volgend jaar terug.
denk ik.goe nat geworden redelijk vettig dus het was eindelijk mtb weer.deze beklimming naar het beeld vind ik mooier als vroeger.
2 keer op mijn patatten gegaan maar ja dat hoord erbij zeker.
de rest alles in orde,afspuitstand ok.
volgend jaar terug.
- Wicked_Uncle_Ernie
- Mountainbiker
Post by Wicked_Uncle_Ernie »
Wegens vorig jaar veel te veel volk vandaag pas rond 9u30 gestart.
En dit beviel me wel.
Niet aanschuiven bij inschrijving en nergens filerijden.
Dit in tegenstelling tot vorig jaar.
Bevoorrading: dik in orde: Bananen, sinaasappelen, wafels, koeken, sportdrank en lekkere soep.
Bepijling goed, aanduidingen bij gevaarlijke punten en verschillende sijngevers. Handig
Parcours: hetgeen je op voorhand kon verwachten. Ik denk identiek aan vorig jaar. Fungehalte zat op de wijngaardberg en aan het rot.
Ondanks de eerdere regen alles goed berijdbaar en nergens echt baggerstroken tegengekomen.
Te laat binnen voor den tombola, maar wel men vetgehalte is laten meten door de mensen van Herbalife. Ook wel is tof om te weten
Enig minpuntje: veel te veel volk aan den bikewash. (en geen geduld om te wachten
)
Dus fiets maar vuil mee naar huis genomen.
Al bij al een toffe voormiddag gehad
En dit beviel me wel.
Niet aanschuiven bij inschrijving en nergens filerijden.
Dit in tegenstelling tot vorig jaar.
Bevoorrading: dik in orde: Bananen, sinaasappelen, wafels, koeken, sportdrank en lekkere soep.
Bepijling goed, aanduidingen bij gevaarlijke punten en verschillende sijngevers. Handig
Parcours: hetgeen je op voorhand kon verwachten. Ik denk identiek aan vorig jaar. Fungehalte zat op de wijngaardberg en aan het rot.
Ondanks de eerdere regen alles goed berijdbaar en nergens echt baggerstroken tegengekomen.
Te laat binnen voor den tombola, maar wel men vetgehalte is laten meten door de mensen van Herbalife. Ook wel is tof om te weten
Enig minpuntje: veel te veel volk aan den bikewash. (en geen geduld om te wachten
Dus fiets maar vuil mee naar huis genomen.
Al bij al een toffe voormiddag gehad
Bedankt aan de 1500 dappere mtb bikers die de regen trotseerde.
Het bosje tussen beninksberg en wijngaardberg was helaas geschrapt
wegens prive eigendom en de eigenaars hebben het bosje afgesloten,we hebben het nog gaan vragen maar ze gaven geen toestemming meer,zal
in de toekomst meer en meer gebeuren denk ik.
Alvast bedankt voor de positieve en negatieve kritiek daar kunnen we van leren.
Het bosje tussen beninksberg en wijngaardberg was helaas geschrapt
wegens prive eigendom en de eigenaars hebben het bosje afgesloten,we hebben het nog gaan vragen maar ze gaven geen toestemming meer,zal
in de toekomst meer en meer gebeuren denk ik.
Alvast bedankt voor de positieve en negatieve kritiek daar kunnen we van leren.