Zo 15/11/2009 Roosdaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

MaC'Red wrote:
Raffie wrote:
kharma wrote:hebben deze rit (voor eerste x) op onze agenda staan ... hoeveel hgtm bedraagt deze toertocht (lange afstand)? tx
om u een idee te geven : de 48 km telt 720 hoogtemeters (vandaag genoteerd), voor de 38 km zijn er dat een 200 minder ...
en den toestand van de ondergrond ?? het regent momenteel terug hoor ik

MaC'Red 8)
den ondergrond ? awel, het valt overal echt héél goed mee. nergens blubbertoestanden of modderpoeltjes. uiteraard ga je her en der wel eens een plas tegenkomen, maar die kan je steeds omzeilen door ernaast te rijen, maar ge kunt er natuurlijk ook dwars doorheen rijen zoals den deze heeft gedaan deze namiddag. ik kan jullie verklappen dat ik vandaag overal op mijn buitenblad door- en bovengeraakt ben (en 't is niet gelogen) dus ... bij ons hier in Pamel-Roosdaal, zal het niet zozeer van de goeie bandenkeuze afhangen, maar eerder of ge morgenochtend over een goed koppel benen beschikt. :wink:

en is uwen bike vuil, geen nood ... er wachten een klein 30 slangen op jullie :wink:
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

goedemorgen, Pamel, 6:00 - weersupdate :

ik heb net even mijne kop buitengestoken en ja hoor 't is droog (joepie, geen regen) maar wel een lichtje briesje, maw ideaal bikeweer. tot straks mannen :bounce: :bounce: :bounce:
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Prachtige toer !
Heel veel modder tegengekomen (meer dan in Dworp), heel 'vettig' zoals ze het zeggen :wink: soms wat té
+- 47 km op 2u55, gemiddeld rond de 16km/u...
Het was echt een magnifique tocht door een prachtige natuur met veel klimmen en dalen (zéér leuke afdalingen).
Na enkele kilometers al de Kluisberg. Jawadde, wat een hellingske. GPS gaf 22% stijging aan [-o< Het knap technisch parcourtje in het bosje dat je dan kreeg als beloning maakte alles wel goed :-)
Bepijling super ok, zeer goede locatie van de start met uitgebreide parking.
Eén minpuntje : op de 2de bevoorrading was er geen eten voorzien. Had ik op dat moment toch wel nodig :(

Maar toch een echte aanrader... mij zien ze volgend jaar terug =D>
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

was ik ni beter met mijne Quad 8) 8) gekomen,....nee mannen 't lag vettig maar overal kon je rijden, wij waren wel bij de vroege starters....
allles ok maar die douches? je moet ook nog" arbeiten " om je proper te krijgen :P

bedankt wolfkes: en 't was weer eens leuk =D> =D> maar nattig :drunk:

en ni te vergeten: 't was de eerste echte moddentocht, voelde het in mijn
beentjes :lol: =D>
Last edited by de ware on Sun 15 Nov 2009 15:36, edited 1 time in total.
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

en met dit klote weer vanmorgen waren er toch nog 1033 starters =D>
volgens de wolvinnen :P
Last edited by de ware on Sun 15 Nov 2009 15:37, edited 1 time in total.
fietsertjeAnn
Mountainbiker

Post by fietsertjeAnn »

Deze ochtend bij het zien van de regen terug in mijne nest gekropen [-X [-X Anderhalf uur later heb ik mezelf dan toch verplicht om koerskleren aan te trekken en op de bike te springen richting Roosdaal. Wat ben ik gelukkig dat ik dat gedaan heb.
Heeeeel leuk maar zwaar parcours. Aangezien er al honderden voor mij vertrokken waren , was het af en toe wel wat schuiven maar mijn 'Jimmy's' hebben me goed geholpen !!!
Dank aan de man die met zijn bladzuiger alle bladeren op de eerste zware klim weggezogen heeft zodat wij daar toch konden blijven rijden.
Het bosje dat daar onmiddellijk op volgde, was wel de max. Alle bomen hebben we daar kunnen zien !
Op de weide van 'Zeer moeilijk' was het wel van stoempen en stoempen om erdoor te geraken.
Fantastische bepijling, aanduiding van de splitsingen, gevaarsborden, 2 bevoorradingen waar je bij de 2de enkel drank kon krijgen. Had daar ook nog een wafeltje kunnen gebruiken maar dat is bijzaak.

Aan alle wolfkes en wolvinnekes : hartelijk dank om ons dit mooi , zwaar parcours aan te bieden en tot volgend jaar !!!
Gé claxon
Mountainbiker

Post by Gé claxon »

Ondanks het weer toch nog een schitterende tocht gereden =D> goede afpijling;afspuitstand en aprés =D> douches :-? Alleen bij de 2°ravitto volgend jaar da velleke op grond leggen en den open-haard in brand 8) :lol: Voor de rest was alles goed berijdbaar ; want door een technisch of mud mankement kon ik mijne voorste kleine plateau niet gebruiken ;maar heb hem eigenlijk ook niet nodig gehad :-D

Een tevreden sassie en tot volgend jaar!!organisatie =D> =D> =D>
MC rage
Mountainbiker

Post by MC rage »

Goeie tocht!
quicky
Mountainbiker

Post by quicky »

deze morgen voor het zoveelste jaar op rij met 4 'oud en jongers' van de partij geweest. We hebben genoten en ons geen seconde verveeld. Veel afwisseling en ondanks de regen zeer goed berijdbaar. Prima uitpijling en veel waarschuwingsborden bij oversteken. Aanduiding van pechzones heeft voor mij vandaag zijn nut bewezen. Bij begin van pechzone 13, en ik ben nochtans niet bijgelovig, mijn achterband ontploft...
Onzen Bob reed haastig verder want hij dacht dat er jagers naar hem schoten. Pechdienst was zeer vlug ter plaatse waarvoor hartelijke dank.
Bedankt en tot volgende keer!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Parcoers was soms lastig door de regen maar al bij al denk ik dat deze streek meer te bieden heeft.
Door de regen heb ik mietjesachtig voor de 36km gekozen, misschien heb ik het mooiste gemist op de lussen van de 48km ?
Post Reply