Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

Emperor of the Mud wrote:Ik kreeg op mijn werk te horen dat ik ofwel ALTIJD met de fiets moet komen, ofwel geen recht heb op een fietsvergoeding... Was van plan om 3x fiets en 2x auto te gaan, maar blijkbaar willen ze geen extra werk #-o ... Weet iemand of dit wettelijk is, of hebben ze me gewoon iets wijsgemaakt?
Dit is bij ons ook zo. Maar als het regent rijd ik met de auto en daar maken ze geen problemen over.
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Emperor of the Mud wrote:Ik kreeg op mijn werk te horen dat ik ofwel ALTIJD met de fiets moet komen, ofwel geen recht heb op een fietsvergoeding... Was van plan om 3x fiets en 2x auto te gaan, maar blijkbaar willen ze geen extra werk #-o ... Weet iemand of dit wettelijk is, of hebben ze me gewoon iets wijsgemaakt?
Tuurlijk is dit wettelijk omdat er geen nationale CAO bestaat en ze niets hoeven te geven als ze het niet willen . Of er moest een Cao bestaan in het paritair comité voor je sector Bv metaal . Of er moest een CAO afgesloten zijn in de ondernemersraad van je bedrijf maar aangezien daarin mensen zitten zoals ik hierboven al eens heb beschreven ( lui ) zullen er zo niet veel CAO in bedrijven zijn . In verschillende paritaire comités is dit volgens mij al wel het geval , al ben ik hier ook niet zeker van . Daarom dringend een nationale CAO alstublieft !!! Dan kunnen ze in diverse ondernemingsraden en comités blijven lullen over waar de asbak moet komen of over de rookpauses enz .
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Goed nieuws voor de mannen/vrouwen die van Leuven naar Brussel pendelen!

Fietsverbinding Leuven-Brussel op komst

De Vlaamse Landmaatschappij (VLM), het Vlaams Gewest en de provincie Vlaams-Brabant hebben het plan opgevat om een fietsverbinding te realiseren tussen Leuven en Brussel. Momenteel liggen er al heel wat korte fietsroutes tussen Leuven en Brussel, maar deze zijn niet met elkaar verbonden. Er is naar een dergelijke fietsroute heel wat vraag, onder meer van pendelaars.

Langs spoorlijn
De fietsroute zal grotendeels lopen langs het traject van de spoorlijn Brussel-Leuven. "Door de ontbrekende verbindingen is het nu niet mogelijk veilig en aangenaam van Leuven naar Brussel te fietsen. Volgend jaar kunnen wij met de Vlaamse Landmaatschappij dankzij het project 'Plateau van Moorsel' al een zestal ontbrekende fietsverbindingen realiseren", aldus Leen Van den Bergh van de VLM.

Op de volledige verbinding is het evenwel nog enkele jaren wachten. Ook een fietsverbinding naar de luchthaven staat op het programma.
Please note: although no board code and smiley buttons are shown, they are still usable.
Biker Berrie
Mountainbiker

Post by Biker Berrie »

Voor wie, net zoals mij, in t onderwijs werkt:
Vanaf volgend jaar kunnen we fluiten naar onze fietsvergoeding!!! :evil: :evil: :evil:

In deze tijd van klimaatproblematiek zullen we ff het rijden met de auto terug promoten, stelleke **********
letsgetloose
Mountainbiker

Post by letsgetloose »

Morgen voor de allereerste keer in complete koersoutfit rijden, de bazin ga blij zijn :-D :bounce:
Beosiër
Mountainbiker

Post by Beosiër »

@biker berrie: hoezo, volgend jaar geen fietsvergoeding meer voor wie in het onderwijs werkt? Wie zegt dat (en waarom?). Maar wel nog terugbetaling treinabonnement?
Biker Berrie
Mountainbiker

Post by Biker Berrie »

Zie deze link:

http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/Onder ... ijst.dhtml

en

http://www.demorgen.be/static/nmc/nmc/v ... ringen.pdf (volledige besparingsplan, kijk bij punt 5. Andere)

Hopelijk ben ik mis maar ik vrees ervoor...

Ik heb trouwens een tijdje geleden onze grote vriend Smet een persoonlijk mailtje gestuurd, maar ge moet niet denken dat hij even terugmaild.
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Biker Berrie wrote:Voor wie, net zoals mij, in t onderwijs werkt:
Vanaf volgend jaar kunnen we fluiten naar onze fietsvergoeding!!! :evil: :evil: :evil:

In deze tijd van klimaatproblematiek zullen we ff het rijden met de auto terug promoten, stelleke **********
Ik vind dat geen slechte oplossing , dan krijg ik die mannen van het onderwijs ook voor mijn kar gespannen voor een nationale CAO voor fietsvergoeding ! En die zijn met vele voor mijn kar te trekken , is toch makkelijker dan alleen . Nu is niet iedereen gelijk voor de wet en dat is ook niet juist ! De ene wel fietsvergoeding en de andere niet , kan volgens mij ook niet !
Dame blanche
Mountainbiker

Post by Dame blanche »

rollemol wrote: . Nu is niet iedereen gelijk voor de wet en dat is ook niet juist ! De ene wel fietsvergoeding en de andere niet , kan volgens mij ook niet !
=D> =D> =D>
Biker Berrie
Mountainbiker

Post by Biker Berrie »

Gevonden op de website van klasse:
Naast de besparingen wordt er ook budget gereserveerd om enkele problemen op te lossen: 'Er wordt een extra budget gereserveerd om de fietsvergoeding voor het onderwijzend personeel te kunnen betalen.'

Zie
http://www.klasse.be/leraren/blog.php?q ... ljoen-euro

Er is dus nog hoop.
Post Reply