Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Serge R wrote:Et pour moi aussi.
en is die integraal?
ik dacht ergens gelezen te hebben, dat het 15ct is en op die 5 ct, dat daar nog soc. bijdragen bij betaald moest worden?

Streets
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Mojobiker wrote:
Het bedrag van de vergoeding voor fietsgebruik dat fiscaal is vrijgesteld werd naar 0,20 EUR gebracht.
Krijgt er nu al iemand 20cent per kilometer?

Mojo
Zou het nu is stilaan geen tijd worden dat er is een nationale CAO komt voor fietsvergoeding ?
Zodat iedereen er kan van genieten ! Er zijn nog altijd bedrijven die niet snappen dat er tal van voordelen aan verbonden zijn , minder ziek enz . Hoog tijd dat de regering hier nu is werk van maakt !!! In plaats van tal van onnozele maatregelen die ze bv invoeren voor de luchtverontreiniging Bv verlagen van snelheid op de autostrade van 120 naar 90 voor de smog problemen enz .

](*,) :evil: ](*,)
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

#-o probleem is zo dat het een "gunst" is van de werkgever ....

ik zaag al jaren de oren van zijne kop maar hij "gunt" het ons niet .

te veel papierwerk is zijn uitleg #-o

anders was ik minstens 50 euro per maand rijker .
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Idem bij ons op het werk, toen ik de vakbond aansprak over fietsvergoeding vielen ze uit de lucht. 'Daar zit toch niemand op te wachten' was hun uitleg. Duidelijk antwoord, hun zakken vullen komt op de eerste plaats.
hydrus
Mountainbiker
Location: Ti SS, steel fixed gear CX, alu XC tandem, Carbon velomobiel

Post by hydrus »

Ronny69 wrote:ik ga ook vrij regelmatig met de fiets naar het werk,22km enkel As -Bree

waar ik me erg aan stoor is soms auto's die je tegenkomen met hun grootlichten op en terwijl je toch een duidelijke verlichting bij hebt ze niet de moeite doen ze af te zetten .

voor verlichting heb ik zopas gekozen voor zo'n ledhoofdlamp,geeft niet het gewenste resultaat moet ik zeggen,die lichtstraal verblind eigenlijk wat boven je ogen,dus uitkijken voor iets anders alweer , tips ??
Beetje oude reactie, maar ik heb toch een nuttige tip denk ik.

Ik heb voor mijn led lamp met velcro een strap gemaakt zodat ik hem op m'n helm kan vastzetten. (heb die lamp alleen laten vallen vorige week en die is nu stuk...)

Was super effectief. Samen met mijn reflecterende regenkledij werkt dit echt supergoed op auto's.
Led-lamp op standje flikkeren, en de straal zo richten dat ze recht in de ogen van de bestuurders schijnen (hoofd beetje draaien indien nodig)
Auto's vertragen echt tot een redelijk tempo!
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

freezy wrote:Idem bij ons op het werk, toen ik de vakbond aansprak over fietsvergoeding vielen ze uit de lucht. 'Daar zit toch niemand op te wachten' was hun uitleg. Duidelijk antwoord, hun zakken vullen komt op de eerste plaats.
Vakbond ? Ge moet is nagaan hoeveel % van die vakbondsmannen er met de fiets naar het werk komen in alle bedrijven .
Het percentage zal niet hoog zijn neem het maar van mij aan (liever met de auto tot voor de deur en als het kan tot op de werkplek = lui ) ! Zijn meestal mensen die opkomen voor hun eigen rechten en die door bij de vakbond te gaan ervoor zorgen dat ze beschermt zijn ingeval van afdankingen enz . Ik weet dat ze bij de fietsersbond ermee bezig geweest zijn voor een nationale CAO , maar veel komt daar precies niet van in huis .
saiko
Test team

Post by saiko »

Ronny69 wrote:ik ga ook vrij regelmatig met de fiets naar het werk,22km enkel As -Bree

waar ik me erg aan stoor is soms auto's die je tegenkomen met hun grootlichten op en terwijl je toch een duidelijke verlichting bij hebt ze niet de moeite doen ze af te zetten .

voor verlichting heb ik zopas gekozen voor zo'n ledhoofdlamp,geeft niet het gewenste resultaat moet ik zeggen,die lichtstraal verblind eigenlijk wat boven je ogen,dus uitkijken voor iets anders alweer , tips ??
Ik heb een lampje waardoor de auto's vanzelf hun groot licht uitdoen. Meestal krijg ik zelf een phare signaal terug of ik mijn lampje niet kan dimmen :lol:
WOLF!
Mountainbiker

Post by WOLF! »

rollemol wrote:
freezy wrote:Idem bij ons op het werk, toen ik de vakbond aansprak over fietsvergoeding vielen ze uit de lucht. 'Daar zit toch niemand op te wachten' was hun uitleg. Duidelijk antwoord, hun zakken vullen komt op de eerste plaats.
Vakbond ? Ge moet is nagaan hoeveel % van die vakbondsmannen er met de fiets naar het werk komen in alle bedrijven .
Het percentage zal niet hoog zijn neem het maar van mij aan (liever met de auto tot voor de deur en als het kan tot op de werkplek = lui ) ! Zijn meestal mensen die opkomen voor hun eigen rechten en die door bij de vakbond te gaan ervoor zorgen dat ze beschermt zijn ingeval van afdankingen enz . Ik weet dat ze bij de fietsersbond ermee bezig geweest zijn voor een nationale CAO , maar veel komt daar precies niet van in huis .
Zelfde bij ons! Heb ze aangesproken ivm het optrekken van 10 naar 15 of 20 cent maar ze waren het vergeten vragen voor de cao. Ofwel krijg je van die zever te horen dat het niet rechtvaardig is ten opzichte van niet fietsers :-?
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Ik kreeg op mijn werk te horen dat ik ofwel ALTIJD met de fiets moet komen, ofwel geen recht heb op een fietsvergoeding... Was van plan om 3x fiets en 2x auto te gaan, maar blijkbaar willen ze geen extra werk #-o ... Weet iemand of dit wettelijk is, of hebben ze me gewoon iets wijsgemaakt?
tony1499
Mountainbiker

Post by tony1499 »

ik krijg 8 maand per jaar fietsvergoeding en 4 maand niet om het te compenseren
Post Reply