Cannondale BB30 crankset

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Dummy
Mountainbiker

Cannondale BB30 crankset

Post by Dummy »

Binnenkort heb ik mijn nieuwe scalpel carbon 1. Standaard zit daar een FSA Afterburner crank op maar die wil ik liefst vervangen voor eentje van Cannondale zelf en dan liefst een geschikt voor 2x9 (geen XX dus)
Maar ik kan maar niet vinden welke verschillende cranks er nu juist zijn.
Oh ja, ik wil geen adapter gebruiken om van BB30 naar een gewone standaard te gaan.
Opperhoofd
Mountainbiker

Post by Opperhoofd »

Als je bij Cannondale wil blijven.

De Carbon Si is een triple met vaste spider. Je kan er zelf bijvoorbeeld TA Specialites bladen opleggen in 40/28 ofzo. Maar dan heb je geen echte 2x9 en de voordelen van Q-waarde enzo. Ik ga dit zelf ook doen op deze manier (met die O-benen van mij is een lagere Q-waarde juist minder goed... :lol: )

Of op zoek naar een Hollowgram SL, bij die kan je een geschikte spider kiezen, voor zowel een double als een triple. Dit is top of the line, dus dat gaat je aardig wat kosten.

Je kan ook voor een FSA K-force light gaan. Deze is er in BB30. Qua naam is het even wat anders. Als je het Carbon Si crankstel goed bekijkt zie je dat ergens "Made by FSA" staat...

Goede keuze trouwens! Lekker de voordelen van BB30 houden. Ik vind die FSA Afterburner verschrikkelijk lelijk. En laat die nou net op vele modellen van Cannondale zijn gemonteerd.
Treg
Mountainbiker

Re: Cannondale BB30 crankset

Post by Treg »

Dummy wrote:Binnenkort heb ik mijn nieuwe scalpel carbon 1...
[off topic]

Heeft er eentje mijn avatar gepikt? :wink:

Voorts heeft Opperhoofd het belangrijkste reeds gezegd denk ik. Heb je geld teveel? Ga dan voor een SL crank. Zoniet heb je wel enkele leuke alternatieven in BB30.
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Die SL is echt wel onverantwoord duur. Ik hoor nu ook over problemen met de nieuwe FSA 386 dus ik wacht waarschijnlijk op het BB30 crankstel dat Rotor aan het ontwikkelen is (gehoord op Bikemotion).
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Blijkbaar heeft ook FRM al een BB30 crankset klaar. Dat maakt de keuze weer iets moeilijker :)
http://www.frmbike.biz/index.php?page=s ... &Itemid=26
Post Reply