Ik heb daar inderdaad ook mijn fiets over de prikkeldraad gesmeten. Wat mij betreft mag die lus door de polders in het begin er uit en mag er wat meer bos in. Ik vond het jammer dat de tocht van 37km (die eigenlijk 41km lang was) niet door Tillegem liep. Ook Beisbroek werd maar half aangedaan.mtbiker. wrote:Zeer tevreden teruggekeerd van deze tocht, wat betreft het parcours.
Vrij veel privé-stroken zaten verwerkt in de tocht, zelfs een aantal die volledig nieuw waren!!
Ik zou ook opteren om 1 van die eerste stroken (bij de prikkeldraad) te schrappen uit het parcours. De meesten gooien daar toch hun fiets over de prikkeldraad en fietsen op de boer zijn land.
Wat betreft de prijs, weet je als je een kwb-tocht rijdt, de prijs hoger is. Maar met plezier gegeven als je ziet hoe veel energie door vrijwilligers er in het parcours gestoken werd.
Wo 11/11/2009 Varsenare
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
JustForFun
- Mountainbiker
Post by JustForFun »
Opgelucht te lezen dat het méér was dan 37km, want 2u03' zou toch wat mak geweest zijn, zelfs ondanks de materiaalproblemen (modder) en het laatste uur zonder achterrem
.
De toer is me zéér bevallen, heel gevariëerd en het weer viel ook mee.
In de discussie over de kostprijs moet ik me, gezien lopen mijn hoofdsport is, misschien niet mengen, maar als ik vergelijk met loopwedstrijden moet ik zeggen dat het mountainbiken een stuk betaalbaarder is. Voor deelname aan een loopwedstrijd betaal je minimum 5 euro en daarvoor krijg je een bekertje water onderweg, nog eentje bij aankomst en is er dan dikwijls achteraf een tombola waar je, met een beetje geluk, een fles shampoo wint
.
'k Weet 't, 't is appelen met citroenen vergelijken, maar toch!
En er moet natuurlijk gezegd dat als de ene organisator het kan, waarom de andere dan niet, hé.
Goed dat er zo'n forum is dat je kan helpen het kaf van het koren te scheiden en de ,voor jou, beste keuze te maken
.
De toer is me zéér bevallen, heel gevariëerd en het weer viel ook mee.
In de discussie over de kostprijs moet ik me, gezien lopen mijn hoofdsport is, misschien niet mengen, maar als ik vergelijk met loopwedstrijden moet ik zeggen dat het mountainbiken een stuk betaalbaarder is. Voor deelname aan een loopwedstrijd betaal je minimum 5 euro en daarvoor krijg je een bekertje water onderweg, nog eentje bij aankomst en is er dan dikwijls achteraf een tombola waar je, met een beetje geluk, een fles shampoo wint
'k Weet 't, 't is appelen met citroenen vergelijken, maar toch!
En er moet natuurlijk gezegd dat als de ene organisator het kan, waarom de andere dan niet, hé.
Goed dat er zo'n forum is dat je kan helpen het kaf van het koren te scheiden en de ,voor jou, beste keuze te maken
Dank voor de reactie een steun voopr ons om verder re doenmtbiker. wrote:Zeer tevreden teruggekeerd van deze tocht, wat betreft het parcours.
Vrij veel privé-stroken zaten verwerkt in de tocht, zelfs een aantal die volledig nieuw waren!!
Ik zou ook opteren om 1 van die eerste stroken (bij de prikkeldraad) te schrappen uit het parcours. De meesten gooien daar toch hun fiets over de prikkeldraad en fietsen op de boer zijn land.
Wat betreft de prijs, weet je als je een kwb-tocht rijdt, de prijs hoger is. Maar met plezier gegeven als je ziet hoe veel energie door vrijwilligers er in het parcours gestoken werd.
Als je bvb vergelijkt met Bekegem van 2 weken geleden, deed die rit ongeveer hetzelfde parcours, maar zonder al die privé-stukken.
Dan betaal ik liever iets meer.
Tot volgend jaar !!!
als parkoerbouwer van deze tocht zijn we er ons van bewust van dit slechte stuk ,we kijken voor volgende jaren zeker om dit aan te pakkenJustForFun wrote:Ik heb daar inderdaad ook mijn fiets over de prikkeldraad gesmeten. Wat mij betreft mag die lus door de polders in het begin er uit en mag er wat meer bos in. Ik vond het jammer dat de tocht van 37km (die eigenlijk 41km lang was) niet door Tillegem liep. Ook Beisbroek werd maar half aangedaan.mtbiker. wrote:Zeer tevreden teruggekeerd van deze tocht, wat betreft het parcours.
-
JustForFun
- Mountainbiker
Post by JustForFun »
Dank. Ik vond het trouwens een heel leuke tocht om te rijden en ben van plan om volgend jaar zeker terug te komen.kwber wrote:als parkoerbouwer van deze tocht zijn we er ons van bewust van dit slechte stuk ,we kijken voor volgende jaren zeker om dit aan te pakkenJustForFun wrote:Ik heb daar inderdaad ook mijn fiets over de prikkeldraad gesmeten. Wat mij betreft mag die lus door de polders in het begin er uit en mag er wat meer bos in. Ik vond het jammer dat de tocht van 37km (die eigenlijk 41km lang was) niet door Tillegem liep. Ook Beisbroek werd maar half aangedaan.mtbiker. wrote:Zeer tevreden teruggekeerd van deze tocht, wat betreft het parcours.
- leffingenoartje
- Kerstman
Post by leffingenoartje »
Een beetje duur
vind ik zeker niet, ik als mede organistor van de choufkes tocht weet ook wat het kost per deelnemer voor een verzekering als je niet wil samenwerken met de bond , ok de meesten zijn verzekerd maar als je wil dat iedereen even goed verzekerd is, kost het wat geld uit de clubkas.
Wij verkiezen en houden het zeker zo om zonder bond te werken.
Wat de kwb tochten betreft ikzelf heb deze niet gereden maar heb zeer goeie ervaring met de KWB tochten van Gistel en zeker Oost-Duinkerke verdiend een pluim
Waarom ze dan links laten liggen
Vroeger heb ik nog veel deelgenomen aan loopwedstrijden ik spreek van 10 jaar terug en toen koste het al 4 euro en dit voor een bekertje water en meestal je wassen in een teeltje, een dik uur wachten achter de uitslag en een tombola die voor de eerste tien interressant was maar voor de recreatieve loper niet veel soeps was...
In ieder geval KWB organisators doe verder waarmee jullie bezig bent
En wat de wielertoeristen betreft laat ze rijden en probeer wanneer het offroad is dat je ze voor hen zijt
Wij bedanken de 1533 deelnemers aan de 10 de Middelkerkse chouffetocht
Wij verkiezen en houden het zeker zo om zonder bond te werken.
Wat de kwb tochten betreft ikzelf heb deze niet gereden maar heb zeer goeie ervaring met de KWB tochten van Gistel en zeker Oost-Duinkerke verdiend een pluim
Waarom ze dan links laten liggen
Vroeger heb ik nog veel deelgenomen aan loopwedstrijden ik spreek van 10 jaar terug en toen koste het al 4 euro en dit voor een bekertje water en meestal je wassen in een teeltje, een dik uur wachten achter de uitslag en een tombola die voor de eerste tien interressant was maar voor de recreatieve loper niet veel soeps was...
In ieder geval KWB organisators doe verder waarmee jullie bezig bent
En wat de wielertoeristen betreft laat ze rijden en probeer wanneer het offroad is dat je ze voor hen zijt
Wij bedanken de 1533 deelnemers aan de 10 de Middelkerkse chouffetocht
Toch even mijn reactie over die ene echte vettige strook die we voorgeschoteld kregen.
Laat hem er aub in
. Begrijp best dat het niet aangenaam rijden is, dat ge er vuil van wordt, dat het niet echt goed is voor je bike, enz.
Maar het moeten nu ook niet allemaal afgelekte paadjes en bosdreven zijn. Daar zijn er al meer dan genoeg van.
Zolang er maar niet overdreven wordt en het een aaneenschakeling wordt van dergelijke stukken.
Ik heb me gejeund in dit stukje, wel afgezien maar dat moet dan maar. Met de juiste bandenkeuze, druk, beetje techniek, kom je met wat extra inspanning ook wel heelhuis door dergelijke stroken (en zonder in de prikkeldraad te belanden). En wees niet altijd bang van een plas, want daar is het meestal nog het beste rijden.
Eerlijkheidshalve moet ik er ook aan toevoegen dat op organisaties van de KWB, ge op privéstroken komt waar een mens anders niet komt met z'n fiets. De hogere prijs nemen we er dan wel bij ...
Laat hem er aub in
Maar het moeten nu ook niet allemaal afgelekte paadjes en bosdreven zijn. Daar zijn er al meer dan genoeg van.
Zolang er maar niet overdreven wordt en het een aaneenschakeling wordt van dergelijke stukken.
Ik heb me gejeund in dit stukje, wel afgezien maar dat moet dan maar. Met de juiste bandenkeuze, druk, beetje techniek, kom je met wat extra inspanning ook wel heelhuis door dergelijke stroken (en zonder in de prikkeldraad te belanden). En wees niet altijd bang van een plas, want daar is het meestal nog het beste rijden.
Eerlijkheidshalve moet ik er ook aan toevoegen dat op organisaties van de KWB, ge op privéstroken komt waar een mens anders niet komt met z'n fiets. De hogere prijs nemen we er dan wel bij ...
- wheelsonfire
- Mountainbiker
Post by wheelsonfire »
Varsenare was mijn eerste georganiseerd mountainbike parcour waar ik aan deelnam .
Ik begrijp niet waarom iedereen zit te zagen over dure inschrijving ? ik betaalde 3.8euro en vind dit zeer weinig inschrijvingsgeld . in vergelijking met strandrace's , triathlons , loopevenementen of marathons is dit slechts een peulschil .
goed georganiseerd , mooi parcour , verzekering en bevoorrading .
Ik ben zelfs niet eens gestopt bij de bevoorrading omdat ik zelf drankbus bij had , en ik heb begrepen dat alles er gratis is . dus dan zie ik zeker geen probleem .
Ik rij zelf ook op de weg , maar de winter leent zich ertoe om te mountainbiken . dus als je liever op de weg rij , doe dat dan gewoon , ook in de winter kan je op de weg ,enkel bij sneeuw gaat het wat moeilijker .
en ivm het eerste stukje modder in varsenare ....
Waarom zou dit eruit moeten ?
Het was het enige stuk waar ik me wat heb moeten concentreren en heel wat fun heb in beleefd , en volgens mij mountainbike waardig .
wou als nieuwtje gewoon ff mijn mening kwijt .
Ik begrijp niet waarom iedereen zit te zagen over dure inschrijving ? ik betaalde 3.8euro en vind dit zeer weinig inschrijvingsgeld . in vergelijking met strandrace's , triathlons , loopevenementen of marathons is dit slechts een peulschil .
goed georganiseerd , mooi parcour , verzekering en bevoorrading .
Ik ben zelfs niet eens gestopt bij de bevoorrading omdat ik zelf drankbus bij had , en ik heb begrepen dat alles er gratis is . dus dan zie ik zeker geen probleem .
Ik rij zelf ook op de weg , maar de winter leent zich ertoe om te mountainbiken . dus als je liever op de weg rij , doe dat dan gewoon , ook in de winter kan je op de weg ,enkel bij sneeuw gaat het wat moeilijker .
en ivm het eerste stukje modder in varsenare ....
Waarom zou dit eruit moeten ?
Het was het enige stuk waar ik me wat heb moeten concentreren en heel wat fun heb in beleefd , en volgens mij mountainbike waardig .
wou als nieuwtje gewoon ff mijn mening kwijt .