Wo 11/11/2009 Oostmalle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dannes xc
Mountainbiker

Post by Dannes xc »

zwakke bedoening vond ik,en als zelfs mijn twee 7-jarige medebikers het ook zo vonden,da zegt genoeg!!
#-o Bevoorrading was zelfs helemaal leeg!!,Zoiets moet je toch tijdig opmerken als er om 9u al een massa de inschrijvingstafel heeft gepasseerd!! [-X
Maar ja,we zullen maar hopen dat ze uit zulke toestanden hun lessen trekken voor de toekomst!!! [-o<
bidonhouder1
Mountainbiker

Post by bidonhouder1 »

Als je in deze streek komt fietsen weet je dat je van het parcours niet te veel mag verwachten in verband met singletracks( ok,ik weet dat er wel andere mogelijkheden zijn, maar ...) Zelf zijn wij pas vertrokken om half elf en aan de bevoorrading hadden wij nog ruimschoots genoeg. Enkel hebben we wel een probleem met de info van de tocht zelf op de verschillende info-sites.... een tocht van 18-28-40 km en dan daar een keuze tussen 30 en 40. Dit is soms wel een probleem voor mensen die met hun kinderen komen of beginnelingen.
jinba ittai
Mountainbiker

Post by jinba ittai »

Ook gereden in Oostmalle, vertrokken rond 9 uur.
Organisatoren hebben toch hun best gedaan om de tocht iets anders te maken dan de andere tochten die dezelfde bossen gebruiken.
Veel volk, bevoorrading was om 10 uur een drinkstop, en inderdaad, vroeger vertrekken is de oplossing daarvoor :wink:
Kortom, goede doordeweekse training...
DINDERIDO
Mountainbiker

Post by DINDERIDO »

willen mor ni kunnen wrote:Had wel iets meer uitdaging, single tracks... verwacht, maar dat is in die streek misschien niet mogelijk? op den duur was de route wat saai aan het worden, maar toch een goeie training gehad.

Kan je alvast garanderen dat er veel meer mogelijk is in deze streek, kom op 24-01 bij Liever Bergaf Wechel ne keer kijken en rijden dan zal je het ondervinden.Vond het toch wel spijtig dat om 10u de bevoorrading reeds uitverkocht was, 1 koekje moet toch kunnen.
Zo te lezen u , als lid van liever bergaf weet ook wel wat er in de streek te vinden is , ik vind het dan toch wel eigenaardig dat toertochten van Lille , Grobbendonk ,Vorselaar , Zoersel , Halle en Wechel toch ook een deel van die door u genoemde saaie stukken komen opzoeken , zou het niet beter zijn dat de clubs van de omliggende gemeente elkaar wat steunen in plaats van af te breken .En reclame voor uw tocht moet toch niet op deze manier hé .
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai in Oostmalle!

Post by StrammerMax »

Vandaag op deze 11 november ook in Oostmalle komen rijden, de toer van 40 km en gestart om 10.40 u. De zaal zat al stampvol bikers die de toer al achter de rug hadden! Aan het begin wat asfalt om uit het dorp te geraken, daarna veldwegen richting Lilse Bergen. Daar de mooiste stukjes van de rode route met de bekende singletrack en de even bekende molshopen, met hier en daar alternatieve paadjes die niet op de route liggen. Deze tracks vorige donderdag nog bereden tijdens de toer van de Turnhoutse Brandweer en de Belgische PolitieSportBond. Bevoorrading op dezelfde plaats in de houten schuilhut naast de vijver. De koeken waren inderdaad al op, maar er was nog drinken en lekkere soep. Een kleine biker, met een trui van Rabobank die nog vier maten te groot was, in het gezelschap van z'n vader, stond er met smaak z'n kommetje uit te lepelen! Ik ben ze later nog voorbijgestoken niet ver voor de aankomst.

Aan de bevoorrading drie bikers gezien uit Hoevenen en Kapellen van de nieuwe club V'Lox. Met mijn excuses dat ik ze eerst niet herkend had en dat zelfs daarna m'n eurocent vrij laat viel! Ik zat met muizenissen in m'n hoofd en was er daarom niet helemaal bij! Deze mens zal zeker gedacht hebben van "wat een pannenkoek is dat"! Ja, dat is soms zo, mensen die me beter kennen kunnen dat beamen! Jullie hebben trouwens mooie pakken in zwart en rood en met die afbeelding van een biker op de rug. Ik heb ze eens goed bekeken zodat ik ze de volgende keer beter herken! Ik denk trouwens dat jullie me aan het begin van de toer zijn voorbijgestoken.

Na de bevoorrading en het verlaten van de Lilse Bergen kwamen voor mij de onbekende paden, alhoewel ik vermoed dat ik deze toer vorig jaar ook gereden heb. Ik denk dat het toen zelfs heel slecht weer was! Het traject ging over veldwegen en door statige beukenbossen in herfsttooi. Misschien geen spectaculaire toer, maar toch een degelijke rit en weinig asfalt. Jammer van het sombere weer en 't feit dat ik er niet helemaal met m'n hoofd bij was. Mijn gemiddelde lag anders hoog volgens mijn maatstaven! Mijn collega heb ik gemist, die was al weer thuis, hij had goed doorgevlamd.

Aan tafel in de zaal na de rit kreeg ik het gezelschap van de burgemeester en een deel van de gemeenteraad die hun plichtplegingen op deze wapenstilstand achter de rug hadden en acte de présence kwamen geven! En het was vriendelijk dat ik ook een lokale Trappist aangeboden kreeg tijdens het rondje! Op de gezondheid van Oostmalle en de Tornadospurters!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* www.wieleradvies.be * www.heldwillenworden.be * Winterkalender 2009-10 West-Brabant en Noorderkempen
gvs
Mountainbiker

Kidstoer

Post by gvs »

De kidstoer was belachelijk slecht. In plaats van de beloofde 18 km was er een rondje van 1 km uitgezet door een park.

We zijn dan maar gaan vragen of we nergens een pijl hebben gemist, maar nee hoor, het was gewoon de bedoeling dat je dat rondje 18x ging rijden!!!!!

De kidstour was dan wel gratis, maar veel volwassenen (zoals ik) hebben wel het fatsoen zich gewoon in te schrijven, om vervolgens je kleine te begeleiden op de kidstoer.

Ik betaal dan ook liever gewoon voor mijn kleine dan hem op deze manier te moeten teleurstellen. 30 km is net iets teveel voor een beginnende biker van 8 jaar, dus dat was ook geen optie.

Mijn (ongevraagde) advies aan de organisatie: Schrap de kidstoer, of maak een fatsoenlijke, want hier heeft niemand iets aan.
gertV
Mountainbiker

Post by gertV »

franske323 wrote:jongens zaag toch niet, deze tocht was volgens mij voor 100% in orde.
we mogen toch onze mening geven zeker, zodat de organisatie tenminste weet wat ze kunnen verbeteren volgend jaar.

Iedereen zegt toch dat ze zich geamuseerd hebben, dus dat is het belangrijkste, maar als er een paar min puntjes waren mag dat ook gezegd worden (als opbouwende kritiek..) :-)
Post Reply