Leuke tocht : 54km op de teller. Leuke bosjes : mooi technisch stuk !!
Gem. 22,1
Wel raar dat de kaart van VWB daar niet geldig is m.a.w. nogal aan de dure kant ? Er stond 2 - 3,5€ maar het was 3,8 €??
We kwamen toe rond 11u30 en er waren nog enkel boterhammen met ham :) maar ze waren wel lekker :)
We komen zeker terug !!!
See you,
Seppen
Wo 11/11/2009 Varsenare
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mooie rit, maar de streek is sowieso aangenaam om te rijden. Wat me echt op mijn systeem werkt is dat KWB blijkbaar nog altijd de mensen doet betalen voor hun eigen verzekering terwijl alle aangeslotenen bij wielerbonden reeds verzekerd zijn. Er dient dan 3,8 euro betaald te worden voor inschrijving en daarvoor krijg je één bevoorrading. Normaliter krijgen wij in de meeste plaatsen voor onze 2 euro inschrijving ongeveer toch een tweetal bevoorradingen (dan nog meestal uitgebreide buffetten)
Uit principe ga ik die van de KWB dit jaar achterwege laten
- wheelsonfire
- Mountainbiker
Post by wheelsonfire »
Nieuw op de forum , al een paar jaar actief op de weg , maar nu de winter aanbreekt is het mountainbiken .
Zalig ritje gehad vanmorgen in Varsenare .
had de 37km genomen en had idd ook 41km uiteindelijk .
1u52min dus een ca va gemiddelde .
Moet er wel bij zeggen dat ik het stukje 'technisch moeilijk' parcour er heb bijgenomen en 1 lus ben verkeerd gereden
Heb een lelijke val voor me en ééntje net achter me gezien , voor de rest lekker parcourtje .
Ben er volgend jaar zeker weer bij .
Nu nog wachten tot zondag voor Torhout zondag 15 november .
Zalig ritje gehad vanmorgen in Varsenare .
had de 37km genomen en had idd ook 41km uiteindelijk .
1u52min dus een ca va gemiddelde .
Moet er wel bij zeggen dat ik het stukje 'technisch moeilijk' parcour er heb bijgenomen en 1 lus ben verkeerd gereden
Heb een lelijke val voor me en ééntje net achter me gezien , voor de rest lekker parcourtje .
Ben er volgend jaar zeker weer bij .
Nu nog wachten tot zondag voor Torhout zondag 15 november .
Last edited by wheelsonfire on Wed 11 Nov 2009 20:34, edited 3 times in total.
Hallo iedereen ; als medeinrichter van deze tour wil ik eerst iedereen danken die vandaag afgezakt is naar Varsenare.Deze tocht werd ingericht door de K.W.B. (kristelijke werknemers beweging) Sind kort een gezinsbeweging geworden. Deze tocht werd in elkaar gestoken door de kwb van Varsenare ism de kwb van Jabbeke. Al het materiaal dat wij gebruiken (pijltjes,inschrijvinstroken,reclamedrukwerk ,...enz.)is ter beschiking gesteld van het K.W.B. verbond West-Vlaanderen.Als je meerdere touren mee doet van de kwb zal je wel gemerkt hebben dat het iedere keer de zelfde geel-groene pijlen zijn die je moet volgen.Daar wij het materiaal in bruikleen krijgen bepalen zij ook het bedrag van de inschrijvingen,en ben nu eens eerlijk 3.8€ voor een uitgestipelde tocht,bevoorrading met verse soep(drie keuze's),goede verzekering(jammer genoeg vandaag moeten aanspreken) boterham achteraf en drankprijzen aan de lage kant .Wat de opmerking van de douche's betreft verleden jaar inderdaad problemen met het tekort aan warm water(is nu opgelost) dit jaar te weinig druk op de leidingen(wie de tocht van de 25 km. gereden heeft zal wel gemerkt hebben dat ze ergens een waterlek aan het vermaken waren daardoor zat geheel Varsenare met een te lage waterdruk) .Zo en nog eens dank aan de ongeveer 950 deelnemers en de 40 tal kids die onze tocht weer tot een succes hebben gemaakt.
Prijs
Bevoorrading wel voldoende doch de prijs vond ik erover ivm aanbieding
Het parcour (gekend) heeft me wel kunnen bekoren, alleen jammer van de massale opkomst van wielertoeristen
Op de baan zoef voorbij en dan zoals slakken op het onverhard waarbij sommigen dan nog de baan verkozen ipv bosweg, begrijpe wie begrijpe kan.
Best dat ik een kletskop heb want anders had mijn haar afspoelen wel eens voor probs kunnen zorgen.
Het gestuntel achter de toog zorgde dat men heeeeeel veeeeeeel geduuuuuuuld moeeeest heeeeebbbbbbbbeennnnnnnnn
Gezien de prijs en het hoge gehalte aan toeristen staat deze voor volgend jaar alvast aangestipt om beter te mijden.
Het parcour (gekend) heeft me wel kunnen bekoren, alleen jammer van de massale opkomst van wielertoeristen
Op de baan zoef voorbij en dan zoals slakken op het onverhard waarbij sommigen dan nog de baan verkozen ipv bosweg, begrijpe wie begrijpe kan.
Best dat ik een kletskop heb want anders had mijn haar afspoelen wel eens voor probs kunnen zorgen.
Het gestuntel achter de toog zorgde dat men heeeeeel veeeeeeel geduuuuuuuld moeeeest heeeeebbbbbbbbeennnnnnnnn
Gezien de prijs en het hoge gehalte aan toeristen staat deze voor volgend jaar alvast aangestipt om beter te mijden.
- Foxy
- Mountainbiker
Het gaat over de verzekering die wij (aangesloten bij de WBV) ook moeten bijbetalen voor deze toch, maar eigenlijk zijn wij al verzekerd vanaf dat we op onze fiets kruipen. Het was nog maar mijn 2de TT, maar volgens ik overal lees en hoor komt het erop neer dat mensen die aangesloten zijn minder moeten betalen op een TT. No offence hoor, want twas goed georganiseerd (ik ben dan ook rap contentkwber wrote:Hallo iedereen ; als medeinrichter van deze tour wil ik eerst iedereen danken die vandaag afgezakt is naar Varsenare.Deze tocht werd ingericht door de K.W.B. (kristelijke werknemers beweging) Sind kort een gezinsbeweging geworden. Deze tocht werd in elkaar gestoken door de kwb van Varsenare ism de kwb van Jabbeke. Al het materiaal dat wij gebruiken (pijltjes,inschrijvinstroken,reclamedrukwerk ,...enz.)is ter beschiking gesteld van het K.W.B. verbond West-Vlaanderen.Als je meerdere touren mee doet van de kwb zal je wel gemerkt hebben dat het iedere keer de zelfde geel-groene pijlen zijn die je moet volgen.Daar wij het materiaal in bruikleen krijgen bepalen zij ook het bedrag van de inschrijvingen,en ben nu eens eerlijk 3.8€ voor een uitgestipelde tocht,bevoorrading met verse soep(drie keuze's),goede verzekering(jammer genoeg vandaag moeten aanspreken) boterham achteraf en drankprijzen aan de lage kant .Wat de opmerking van de douche's betreft verleden jaar inderdaad problemen met het tekort aan warm water(is nu opgelost) dit jaar te weinig druk op de leidingen(wie de tocht van de 25 km. gereden heeft zal wel gemerkt hebben dat ze ergens een waterlek aan het vermaken waren daardoor zat geheel Varsenare met een te lage waterdruk) .Zo en nog eens dank aan de ongeveer 950 deelnemers en de 40 tal kids die onze tocht weer tot een succes hebben gemaakt.
helemaal met eens ; ik ben zelfs 2 keer verzekerd (eentje via mijn koersvergunning en eentje via VWB). Het is deze winter mijn 12e TT en kan me niet direct herinneren dat ik ergens al meer betaald heb dan 2,5euro en dit telkens met 2 bevoorradingen (sommige zelfs 3 al was dit voor deze tocht niet nodig). Ik stel me dan luidop de vraag, hoe doen die andere organisaties dat dan ? Ik laat voortaan (uit principe) ook dergelijke ritten links liggen, spijtig want de tocht op zich bevalt me wel...hamateur wrote:mooie rit, maar de streek is sowieso aangenaam om te rijden. Wat me echt op mijn systeem werkt is dat KWB blijkbaar nog altijd de mensen doet betalen voor hun eigen verzekering terwijl alle aangeslotenen bij wielerbonden reeds verzekerd zijn. Er dient dan 3,8 euro betaald te worden voor inschrijving en daarvoor krijg je één bevoorrading. Normaliter krijgen wij in de meeste plaatsen voor onze 2 euro inschrijving ongeveer toch een tweetal bevoorradingen (dan nog meestal uitgebreide buffetten)
Mooi parcours (veel beter dan Bekegem vorige week), perfecte bepijling, 1 bevoorrading te weinig op de 55km en doordoor een beetje te duur. Goeie organisatie en ze verdienen de grote opkomst. Maar mij zien ze volgend jaar niet meer, en de andere KWBtochten zal ik eveneens uit principe links laten liggen.
Ik hoop op een vroege lente, dan zijn de wielertoeristen terug waar ze moeten zijn: op de baan.
@Signer: ik ben goed en wel thuisgekomen, wel wat shaky. 88km en lege brandstoftank.
Ik hoop op een vroege lente, dan zijn de wielertoeristen terug waar ze moeten zijn: op de baan.
@Signer: ik ben goed en wel thuisgekomen, wel wat shaky. 88km en lege brandstoftank.
het zijn wel die wielertoeristen die het gros van de TT organiseren waar je aan deelneemtTumelette wrote:Mooi parcours (veel beter dan Bekegem vorige week), perfecte bepijling, 1 bevoorrading te weinig op de 55km en doordoor een beetje te duur. Goeie organisatie en ze verdienen de grote opkomst. Maar mij zien ze volgend jaar niet meer, en de andere KWBtochten zal ik eveneens uit principe links laten liggen.
Ik hoop op een vroege lente, dan zijn de wielertoeristen terug waar ze moeten zijn: op de baan.![]()
Zeer tevreden teruggekeerd van deze tocht, wat betreft het parcours.
Vrij veel privé-stroken zaten verwerkt in de tocht, zelfs een aantal die volledig nieuw waren!!
Ik zou ook opteren om 1 van die eerste stroken (bij de prikkeldraad) te schrappen uit het parcours. De meesten gooien daar toch hun fiets over de prikkeldraad en fietsen op de boer zijn land.
Wat betreft de prijs, weet je als je een kwb-tocht rijdt, de prijs hoger is. Maar met plezier gegeven als je ziet hoe veel energie door vrijwilligers er in het parcours gestoken werd.
Als je bvb vergelijkt met Bekegem van 2 weken geleden, deed die rit ongeveer hetzelfde parcours, maar zonder al die privé-stukken.
Dan betaal ik liever iets meer.
Tot volgend jaar !!!
Vrij veel privé-stroken zaten verwerkt in de tocht, zelfs een aantal die volledig nieuw waren!!
Ik zou ook opteren om 1 van die eerste stroken (bij de prikkeldraad) te schrappen uit het parcours. De meesten gooien daar toch hun fiets over de prikkeldraad en fietsen op de boer zijn land.
Wat betreft de prijs, weet je als je een kwb-tocht rijdt, de prijs hoger is. Maar met plezier gegeven als je ziet hoe veel energie door vrijwilligers er in het parcours gestoken werd.
Als je bvb vergelijkt met Bekegem van 2 weken geleden, deed die rit ongeveer hetzelfde parcours, maar zonder al die privé-stukken.
Dan betaal ik liever iets meer.
Tot volgend jaar !!!