Wo 11/11/2009 Aspelare

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Svekke_Mechelen
Mountainbiker

Post by Svekke_Mechelen »

fietsertjeAnn wrote:
Leuk parcours dat overal berijdbaar was. Duidelijke bepijling , goede aanduiding van de splitsingen. Seingevers die ons veilig de gevaarlijke banen lieten oversteken waarvoor hartelijk dank =D> =D> Goede bevoorradingen (lekkere soep), overal vriendelijke mensen.
De mannen en vrouwen van Aspelare hebben ons weer een leuke vrije vm bezorgd =D> =D> =D>
Tot volgend jaar !!!
Kan mij hier helemaal bij aansluiten!
Prima toertocht met alles erop en eraan!
Volgend jaar kom ik terug en breng ik meer volk mee!
Kansee
Mountainbiker

Post by Kansee »

Al een beetje bekomen van de rit. Vannacht tocht in Erembodegem gereden, vandaag toch naar het glooiende Aspelare getrokken. Héél veel off-road, zalig gewoon! De beentjes vonden het naar omhoog rijden minder :lol: Maar de downhills die erop volgenden...! =P~
Goeie bikewas, al vond ik persoonlijk de druk net ietsje te hoog (maar beter dat dan te weinig :-) ) En natuurlijk den boterham achteraf, die maakte het helemaal af :-D
Proficiat voor de organisatie!
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Ik kan me bij iedereen aansluiten. Mijn eerste keer in Aspelare en de 46 km gedaan. Mooi, niet al te zwaar parcours door prachtige natuur.
De modderstukken en hellingskes maakten het soms toch wat zwaar. Het technische gedeelte voor de eerste bevoorrading dacht ik, was een leuke bonus.
Heerlijk om door zo'n diepe modderpoelen en plassen te kunnen 'sjeesen' :lol:
Bevoorrading was voldoende, bepijling kon niet beter, merci aan de seingevers... conclusie : volgend jaar zal je me terug zien
8)
pilot
Mountainbiker

Post by pilot »

Ben bewust pas om 13u vertrokken (hopend op beter weer, maar uiteindelijk maakte dat weinig verschil uit) en zoals te verwachten was het toen allesbehalve druk. Ik woon quasi langs het parcours en tussen 8 en 10u was het veel drukker. Toen ik ze 's morgens voorbij zag racen, begon het al te kribbelen.
De organisatie wist me te melden dat er 969 deelnemers waren. Eindelijk worden ze beloond voor hun knap werk na 3 uitgeregende edities.
Het parcours vond ik heel goed. Ik ken de streek nochtans heel goed, maar heb toch enkele nieuwe paadjes ontdekt. Ik vond de opbouw van het parcours ook verrassend vernieuwend tov andere organisaties in de buurt (exclusieve afdaling in Pollare niet langs de kapel maar door de weide, doorsteek door akker aan de kapel van Voorde, mooiste stuk is de extra lus op 48km langs Denderhoutem, knap stuk vanaf restaurant Castelein in Lebeke tot de 2e bevoorading). Ondanks de regen van de voorbije dagen lag het parcours er goed bij. Op geen enkel moment was het nodig voet aan grond te zetten. Zelfs het bosje in Zandbergen lag er nog vrij goed bij (in de winter is het hier soms heel drassig).
Op sommige plaatsen was er ook bijkomende boomschors gestrooid. Weinig organisaties doen hen dit na. In de namiddag was deze al goed plat gereden, dus dat bolde goed (bedankt aan de vroege vertrekkers).
Ook de bevoorrading leek me goed in order (maar laat op de namiddag mag men geen uitgebreid buffet meer verwachten).
Perfecte bepijling - enkel aan de kerk in Pollare scheen er een sabotteur aan het werk te zijn (net voor de bevoorading). Daardoor heeben sommigen onder jullie waarschijnlijk een extra klim en afdaling gemist.
Schitterende afspuitstand - nog nooit zoveel druk gehad - de modder ging er vlotjes af.
En dan nog gratis boterhammen inbegrepen in de prijs. Waar vind je dat nog?
Slechts een tip voor de organisatie: heeben jullie er al aan gedacht om vanaf de kerk in Voorde richting Ilva stortplaats, dan richting express weg en langs de overkant terug naar boven langs de expressweg te rijden. Dit zou het offroad gehalte nog doen toenemen (zeker omdat het vanaf Zandbergen een lang stuk road is ondermeer langs de Dender)
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

pilot wrote: Perfecte bepijling - enkel aan de kerk in Pollare scheen er een sabotteur aan het werk te zijn (net voor de bevoorading). Daardoor heeben sommigen onder jullie waarschijnlijk een extra klim en afdaling gemist.
Yep, onze compagnie had prijs. Wij hebben de afdaling aan de kerk van Pollare genomen terwijk het rechts op naar boven was. Daardoor de ravito in het buurthuis voorbijgereden 'omdat we gezien de borden in de andere rijrichting er nog moesten passeren'. En plots stonden we in Appelterre en begon het ons te dagen dat het zonder eerste ravito ging zijn. #-o
Michael.S
Mountainbiker

Post by Michael.S »

+: Bepijling, afwisseling in 't parcours, boterham achteraf, afspuitstand

-: Op de bananen na geen gezonde dingen in bevoorrading 1, bananen te klein gesneden :lol:

Eindoordeel: =D>
necky78
Mountainbiker

Post by necky78 »

Het was weer dik in orde in Aspelare, de bevoorradingen, het parcours en de seingevers (merci Pieter :-) )

Alles was af, zelfs nog enkele baantjes gedaan die ik nog niet kende alhoewel ik van de streek ben.

Weet er iemand de naam van de beklimmingen in Pollare? Zowel de eerste als die op de kasseien, ik heb deze al tientallen keren beklommen maar zou het graag eens weten hoe deze noemen om wat meer uitleg te geven over de parcours in de streek aan enkele maten.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Michael wrote:Op de bananen na geen gezonde dingen in bevoorrading 1 :lol:
Allez, dan mag ik die saboteur nog dankbaar zijn dat ik die 1e gemiste heb. :lol:
En zeggen dat mn compagnie het op mij wou steken... :roll:
Que passa
Mountainbiker

Post by Que passa »

Vandaag vertrokken rond 11u samen met mijne gebuur en een collega van mijn werk voor de 38km.
Alles was dik in orde, bevoorradingen, bepijling, afspuitstand.
Mijne collega is denk ik 3 keer gestorven onderweg en wou niet opgeven =D> .
Juist nog één vraagske naar de organisatie, niet van mij maar van een plaatselijke bewoner, op een gegeven moment konden we kiezen tussen moeilijk en makkelijk, na dat stuk kwamen we terug op straat terecht en een bewoner vroeg wie de straat kwam opkuisen????
Ik had hem beloofd om dit door te geven #-o
Tot volgend jaar,

grtz
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

necky78 wrote:
timdelma wrote:Ik zal er ook bij zijn ! En zondag naar Roosdaal. Ik blijf in de buurt 8)
Kga nu ne keer juist hetzelfde doen ze :-)

Wel veel keuze in de streek deze week:

Vandaag avondrit in Erembodegem
11/11: Aspelare
14/11: Steenhuize
15/11: Roosdaal

Morgen voor de 4e maal op rij op post te Aspelare, het ziet er naar uit dat er niet te veel neerslag zal vallen morgen (in vergelijking met de vorige jaren :-D )

Zondag zal het precies wa natter worden, nog efkes afwachten.
awel, ik heb net eens de weerberichten bekeken voor zondag : momenteel geven ze 34% kans op regen (we komen van 49%) ... dus het gaat de goeie kant op [-o<
Post Reply