is drie weken "out" zijn schadelijk voor de condit
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- A d r i
- Mountainbiker
ik lig ook in de lappenmand. na een week darmproblemen is er vandaag een longontsteking vastgesteld.. God mag weten waar ik die gehaald heb.
Dus vollen bak antibiotica slikken en een week niet fietsen (zou ook moeilijk gaan
)
ik zal hopelijk in orde zijn tegen de Hagelandse want ik ben al ingeschreven.
Ik heb een zeer brede basis dus ben niet echt bevreesd voor m'n conditie, wel dat ik een paar mooie ritten ga missen. Dju toch.
Dus vollen bak antibiotica slikken en een week niet fietsen (zou ook moeilijk gaan
ik zal hopelijk in orde zijn tegen de Hagelandse want ik ben al ingeschreven.
Ik heb een zeer brede basis dus ben niet echt bevreesd voor m'n conditie, wel dat ik een paar mooie ritten ga missen. Dju toch.
- Epic
- Mountainbiker
Ik heb hetzelfde gehad na het BK, van 15-20u per week naar plots niets voor 2 weken. Na die 2 weken deed ik een heel intensieve training maar merkte toch al achteruitgang. De laatste 2 weken ben ik weer begonnen maar wegens minder trainen meer intensiteit. Persoonlijk denk ik niet dat de "conditie" vermindert is maar ik vrees wel dat ik problemen ga krijgen vanaf een uur of 3.
Eigenlijk heeft trainen toch geen zin als je geblesseerd bent, het ging bij mij alleszins niet wegens teveel pijn. Ik wacht toch liever tot ik genezen ben (kniepijn) dan door te vroeg in een langdurige blessure te sukkelen.
Eigenlijk heeft trainen toch geen zin als je geblesseerd bent, het ging bij mij alleszins niet wegens teveel pijn. Ik wacht toch liever tot ik genezen ben (kniepijn) dan door te vroeg in een langdurige blessure te sukkelen.
-
Guest
Post by Guest »
2 pillekes van 75 gram (1 's morgens en 1 's avonds) en ik voelde (bijna) niets meer.
Ze zijn wel enkel te verkrijgen op doktersvoorschrift. Je moet ze ook altijd innemen tijdens of vlak na het eten want op je nuchtere maag branden ze een gat in je maag. Geen onschuldig goedje dus. Mijn dokter heeft tegelijkertijd zelfs een voorschrift meegegeven tegen maagmijn
. Kan je nagaan. Zelf heb ik er (tot nu toe) geen last van.
Nu pijn is ook een indicatie dat er iets mis is. Dus niet zo maar die pillen pakken om de pijn weg te nemen en dan verder doen want dan kan de oorzaak nog verergeren zondat je het voelt aankomen.
In mijn geval niet genomen als pijnstiller gezien de pijn draaglijk was en ik er tijdens het fietsen bijna geen last van had, meer last in rust. Maar omdat ik ongerust was met de komende km's toch maar eens laten checken. Was begin van een ontsteking als gevolg van overbelasting. Gewrichten zelf nog zuiver en (nog) geen bacteriële infectie. Daarom het medicijn als ontstrekingsremmer (in combi met ijspakking) zodat ik kon verder trainen zonder te blokkeren tijdens het fietsen. Eenmaal de pijn begint tijdens het fietsen lig je gegarandeerd 2 maand stil (en dat kon ik nu net missen).
Ze zijn wel enkel te verkrijgen op doktersvoorschrift. Je moet ze ook altijd innemen tijdens of vlak na het eten want op je nuchtere maag branden ze een gat in je maag. Geen onschuldig goedje dus. Mijn dokter heeft tegelijkertijd zelfs een voorschrift meegegeven tegen maagmijn
Nu pijn is ook een indicatie dat er iets mis is. Dus niet zo maar die pillen pakken om de pijn weg te nemen en dan verder doen want dan kan de oorzaak nog verergeren zondat je het voelt aankomen.
In mijn geval niet genomen als pijnstiller gezien de pijn draaglijk was en ik er tijdens het fietsen bijna geen last van had, meer last in rust. Maar omdat ik ongerust was met de komende km's toch maar eens laten checken. Was begin van een ontsteking als gevolg van overbelasting. Gewrichten zelf nog zuiver en (nog) geen bacteriële infectie. Daarom het medicijn als ontstrekingsremmer (in combi met ijspakking) zodat ik kon verder trainen zonder te blokkeren tijdens het fietsen. Eenmaal de pijn begint tijdens het fietsen lig je gegarandeerd 2 maand stil (en dat kon ik nu net missen).
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Wat ook enorm invloed heeft op je conditie is "antibiotica".
Ik heb het zelf ervaren door twee keer op zeer korte tijd vast te zitten met een sinusitis. (Deels door mijn eigen schuld; de eerste keer nog niet volledig genezen maar toch al terug gaan fietsen.)
Je kent dat wel : in het zweet gereden, nog even buiten blijven staan en... bingo ! (Deze keer mag ik van de dokter zelfs niet gaan fietsen en/of werken tot het volledig genezen is... 2e kuurke van 10d antibiotica voorgeschreven gekregen
)
Als je daarna gaat fietsen, heb je de indruk dat je dus totaal niet meer vooruit gaat en je hartslag gaat inderdaad wel hoger liggen dan je normaal was.
Ik heb het zelf ervaren door twee keer op zeer korte tijd vast te zitten met een sinusitis. (Deels door mijn eigen schuld; de eerste keer nog niet volledig genezen maar toch al terug gaan fietsen.)
Je kent dat wel : in het zweet gereden, nog even buiten blijven staan en... bingo ! (Deze keer mag ik van de dokter zelfs niet gaan fietsen en/of werken tot het volledig genezen is... 2e kuurke van 10d antibiotica voorgeschreven gekregen
Als je daarna gaat fietsen, heb je de indruk dat je dus totaal niet meer vooruit gaat en je hartslag gaat inderdaad wel hoger liggen dan je normaal was.
Re: is drie weken "out" zijn schadelijk voor de co
Amaai, 3 weken out voor een barstje? Ik heb maar 4 weken gekregen voor 2 gebroken ribben??? Het doet natuurlijk geen deugd, maar ja het zal wel genezen zeker. Allee spoedig herstel he!!metalgod wrote:hallo door een werkongeval ben ik drie weken out!! (barstje in rib)
drie weken platte rust drie weken geen beweging!
ik heb gelezen dat maximaal 2 weken geen ramp is maar dat je daarna inboet qua conditie!!
nu ja na die drie weken zal ik het waarschijnlijk nog rustiger aan moeten doen!
justin ik heb ook een paar keer per jaar last van sinusitis, tegenwoordig neem ik dan sinutab forte en blijf ne dag of 2 soms 3 rustig en dan terug wa sporten dan gaat de neus bij mij volledig open en komt alles los. Ik weet niet of dit de juste methode is maar bij mij werkt ze perfect, voor deze methode heb ik er ooit 2 weken mee gesukkeld.
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Het zal misschien ook afhangen van persoon tot persoon.W. Anker wrote:justin ik heb ook een paar keer per jaar last van sinusitis, tegenwoordig neem ik dan sinutab forte en blijf ne dag of 2 soms 3 rustig en dan terug wa sporten dan gaat de neus bij mij volledig open en komt alles los. Ik weet niet of dit de juste methode is maar bij mij werkt ze perfect, voor deze methode heb ik er ooit 2 weken mee gesukkeld.
Als ik nu deze kuur beëindigd heb, zal ik in totaal 20d antibiotice gesnoept hebben. Ben benieuwd wat het gaat geven om daarna terug te fietsen...
Om de neus open te krijgen heb ik zelfs van die inhalatiedruppeltjes op een oorstokje gedaan om toch maar zover mogelijk in mijn neus te komen. Je moet daar wel mee oppassen, want dat maakt dat die druppeltjes nu bijna niet meer helpen (je raakt daaraan gewoon). Maar ja we zijn aan't afwijken van de originele topic.
Mijns inziens is een tijdje op non-actief staan niet echt bevorderlijk voor de conditie.
(Ik had eigenlijk politieker moeten worden : veel bla bla maar uiteindelijk heb ik nog maar weinig gezegd hé !
't Zal de antibiotica zijn zekers...