F100X Terralogic

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

F100X Terralogic

Post by Misty »

Ik heb er met deze vork een kleine 1000km opzitten en vind dit echt wel een supervork en was tot nu toe tevreden maar de laatste 3 ritten heb ik gemerkt dat het rechter vorkbeen(bekeken van op de bike)na de rit redelijk nat is van olie!Zijn hier nog terralogic gebruikers aanwezig die mij kunnen zeggen of dit wel normaal is?Ook heb ik ondervonden bij het rechtstaand klimmen dat de vork toch nog een kleine centimeter inveerd,vandaag heb ik druk van 80 psi verhoogt naar 100psi maar dat veranderde er niks aan!Weet iemand de oplossing???Misty
Kurt
Mountainbiker

Post by Kurt »

Die olie wordt na het inveren van de vork wat meegesleept door de benen bij het terug uitveren vanuit het interne deel van de vork. Dat is normaal.

Je vork heeft zal door je lichaamsgewicht steeds wat inveren (sag van de vork). Stel je druk beter in zodat de sag wat overeenkomt met je rijstijl (15% van de veerweg voor een meer race gerichte vork of 25% voor een meer comfortabele vork). Een andere vuistregel volgens Beny was je gewicht (bv. 75 kg) er in psi in te steken (75 psi).

Zeker van dat er geen oneffenheid in de weg zat die je inertieklep deed vrijkomen?
Sifaka
Mountainbiker

Post by Sifaka »

Ik rij rond met den F80X, maar heb er wel nog nie zo veel kilometers mee gedaan. Ik heb eigenlijk nog niks abnormaals gemerkt. Eventueel eens vragen bij de fietsenmaker, misschien is het gewoon een slechte dichting die erop zit.
Sowieso ieder jaar eens binnendoen bij Fox. Best nie zelf aan prutsen, die inertie klep laat je volgens mij best over aan die mannen van Fox zelf.
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

Mijne maat (Treg) heeft hetzelfde probleem van lekkende olie: het is wel miniem. Blijkbaar ben je niet alleen... en anders... koop ik die vork wel over! (jaja k weet het, flauwe mop...)
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Captain Haddock wrote:Mijne maat (Treg) heeft hetzelfde probleem van lekkende olie: het is wel miniem. Blijkbaar ben je niet alleen... en anders... koop ik die vork wel over! (jaja k weet het, flauwe mop...)
Voor een prijske dan toch he Captain, ze lekt tenslotte olie... :wink:

Nee, Misty, ge moet uw manual 'ns lezen, ik geloof dat daarin staat dat een lichte olie-afzetting op de vorkbenen normaal is: het is tenslotte een systeem met open oliebad he.
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Bedankt allemaal voor de reacties ,ik heb dus al de bevestiging gekregen dat het normaal zou zijn!!!
Misty
Mountainbiker

Post by Misty »

Vandaag na de TT in Munkzwalm terug veel olie verlies,ik betrouw het niet en heb de bike binnen gedaan bij de fietsboer!Ze vonden het ook niet normaal en gaan ze dinsdag opsturen!Hopelijk ben ik ze niet te lang kwijt,ik hou jullie op de hoogte!!Misty
Treg
Mountainbiker

Post by Treg »

Misty wrote:Vandaag na de TT in Munkzwalm terug veel olie verlies,ik betrouw het niet en heb de bike binnen gedaan bij de fietsboer!Ze vonden het ook niet normaal en gaan ze dinsdag opsturen!Hopelijk ben ik ze niet te lang kwijt,ik hou jullie op de hoogte!!Misty
Zit dus inderdaad met hetzelfde probleem. Na ongeveer 1000km is mijnen F80X dus ook miniem beginnen lekken. Hou mij op de hoogte hoe het afgelopen is en eventueel wat ze er aan gedaan hebben. Veronderstel dat ze da spel naar Sabma sturen?
Misty
Mountainbiker

Post by Misty »

Vork terug sinds gisteren en vandaag de regiotoer mee gereden!Volgens fox moet er een beetje aan olie uitkomen kwestie van gesmeerd te blijven!Da weten we dus ook weer,ze is in ieder geval open geweest onder garantie!Ik heb wel nog een vraagje aan andere terralogic gebruikers;een zwakke plek van de vork vind ik is bij klimmen op casseien rechtstaand op de trappers de vork open gaat om de trillingen op te vangen van de casseien maar dus niet dicht gaat als je op de trappers staat!Vandaag was ik daardoor in het nadeel toen mijn maat op het laatste stuk van de muur er nog een spurtje uitperste en ik al pompend teveel kracht verloor en het gat moest laten!Hoe lossen jullie dit op???Groetjes Misty
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Toen ik de Ronde van vlaanderen op de weg reed (de vork zat er juist in) heb ik dit ook gemerkt.
Na een kasseien strook wou de vork niet meer blokeren, ben zelf gestopt om te kijken of er iets kapot was.
Maar na een tijdje was allles terug in orde.
Toen ik een biker tegenkwam met de zelfde vork vertelde ik dit hem, en zijn uitleg was, de vork eens volledig induwen, en idd als ze niet wil blokeren een goed indrukken en alles werkt weer.
Probeer dit eens en laat iets weten of het werkt.
greettzz....
Post Reply