Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Mojobiker wrote:
saiko wrote:hoeveel is het maximum bedrag per dag/week/maand ?
Ik heb even geteld
Als ik als leraar op 50 km van mijn woonplaats ga werken dan krijg ik
15€ per dag, €60 per week (4dagen les) of ongeveer €240 per maand.
als dat effectief zo is dan zou ik mij mss ligfiets met overdekking kunnen kopen. Kost wel €7000 maar die is op 30 maanden of 3 jaar terug verdient (zonder de aankoop van de auto/benzine/verzekering/tax in rekening te brengen)
Jaja, maar dan moet je wel elke dag met de fiets gaan. Ik doe ook 50km per dag en heel soms ga ik toch graag eens met de auto. Zeker als ik zondag een toerrit of wedstrijd heb meegedaan.

In principe staat er geen maximum op het aantal kilometers, tot zolang je ze maar echt afgelegd hebt.
Mojo
Is er nergens in het leger zo geen wacko figuur die alle dagen 120 km per fiets rijdt?
enkel wel te verstaan #-o
das wat anders dan wij :(

Streets
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

120 enkel? 240 per dag? 1200 per week?
saiko
Test team

Post by saiko »

ja alleen in de winter gaat hij met de trein.
Zijn uren op de fiets tellen wel als sport en moet maar 4-5 uur werken dacht ik.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

J.E. wrote:120 enkel? 240 per dag? 1200 per week?
klopt ja
1200 maal 50 weken
60 000 opt jaar (ongeveeer )

stond een paar maand geleden in de krant met een fotootje erbij

Streets
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Effe copy/paste gedaan
Lummenaar fietst elke dag 144 kilometer naar werk
Peter Van der Haegen is getikt. Althans, dat vinden z’n vrouw en z’n kinderen. Elke dag fietst de Lummenaar van en naar z’n werk in de kazerne van Neder-Over-Heembeek. Dat is goed voor 144 kilometer. Geen enkele Vlaamse fietspendelaar doet het beter, concludeerde het consumentenprogramma Peeters en Pichal. Ze gaven hem prompt een fiets-gps cadeau. Het Belang van Limburg bericht erover. We citeren.

Tandje bij
Drie jaar geleden begon de militair aan z’n kruistochten in koersbroek. Aanvankelijk werkte hij in de kazerne van Leopoldsburg, maar door een overplaatsing kwam hij in het militair hospitaal van Neder-Over-Heembeek terecht. “Soms is het zwaar, op de heuveltjes rond Diest moet ik al eens een tandje bij steken, maar alles is beter dan in de file staan”, klinkt het.

Financieel
Financieel is Van der Haegens dagelijkse expeditie ook niet oninteressant. Zoals elke ambtenaar ontvangt hij een fietsvergoeding van 15 cent per kilometer. Elke dag trapt hij toch zo’n 21,60 euro bij elkaar. En de hoge brandstofprijzen zullen hem worst wezen. “Rijk ga ik er niet van worden, want door de verplaatsing verlies ik massa’s tijd. Het bedrag stop ik in het onderhoud van m’n koersfiets, die ondertussen al 13 jaar oud is.”

Trein
Nadeel is wel dat hij iedere dag ultravroeg uit de veren moet. “Altijd weer om vier uur opstaan is het allermoeilijkste.” Hij vertrekt ‘s ochtends om kwart voor vijf en om kwart over zeven komt hij op z’n werk aan.” In de winter neemt de militair wel een treinabonnement. Maar eind januari zet hij dat sowieso stop. Wanneer de temperatuur boven de zes graden uit komt, springt ie op zijn koersfiets. “Dit jaar was dat wel pas begin april. Ik blijf dan rijden tot eind oktober, begin november.”
Streets
Mountainbiker

Post by Streets »

yep dat ist
alleen doet hij het niet alle dagen :roll:
Maar toch ook niet slecht. schitterend zelfs

Ik doe er per jaar een kleine 12 000 en dat vind ik ook al niet slecht.

Streets
marzokki NQH
Mountainbiker

Post by marzokki NQH »

die 144km is wel heen en terug hoor. Zoniet legt die kerel 144km af op slechts 2,5u en dan zou hij waarschijnlijk beter een andere carrière gekozen hebben 8)
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

Mojobiker wrote:Krijgt er nu al iemand 20cent per kilometer?

Mojo
Yep. Ik.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Et pour moi aussi.
Gert zelf
Mountainbiker

Post by Gert zelf »

saiko wrote:hoeveel is het maximum bedrag per dag/week/maand ?
Ik heb even geteld
Als ik als leraar op 50 km van mijn woonplaats ga werken dan krijg ik
15€ per dag, €60 per week (4dagen les) of ongeveer €240 per maand.
als dat effectief zo is dan zou ik mij mss ligfiets met overdekking kunnen kopen. Kost wel €7000 maar die is op 30 maanden of 3 jaar terug verdient (zonder de aankoop van de auto/benzine/verzekering/tax in rekening te brengen)
Als leraar zou ik die op 3 jaar terug verdiend hebben... :evil:
Post Reply