Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
CaNNondAle BiKeR
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000 LeFtY / Cannondale Team Scalpel '07 LeFtY (Broken!!) / Cannondale Scalpel '09 LeFtY

Post by CaNNondAle BiKeR »

Als je de moed hebt om elke dag naar je werk te fietsen!!! doen zal ik zeggen!!
ik doe het ook elke dag, winter, lente, zomer en herfst en zo al 24 jaar.
En mijn werkgever gunt me geen enkele euro... das wel spijtig, want voor de onderhoud van je fiets kan je dit zeker goed gebruiken. Wat wel ok is bij ons dat we ook kunnen douche en een goede fietsenstalling hebben.
en vooral!! het geeft zo'n lekker gevoel... voor je gezondheid
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Het bedrag van de vergoeding voor fietsgebruik dat fiscaal is vrijgesteld werd naar 0,20 EUR gebracht.
Krijgt er nu al iemand 20cent per kilometer?

Mojo
coldstein
Mountainbiker

Post by coldstein »

Hier bij den ABL nog altijd 15 cent en bij mijn vrouw in het onderwijs idem.
saiko
Test team

Post by saiko »

hoeveel is het maximum bedrag per dag/week/maand ?
Ik heb even geteld
Als ik als leraar op 50 km van mijn woonplaats ga werken dan krijg ik
15€ per dag, €60 per week (4dagen les) of ongeveer €240 per maand.
als dat effectief zo is dan zou ik mij mss ligfiets met overdekking kunnen kopen. Kost wel €7000 maar die is op 30 maanden of 3 jaar terug verdient (zonder de aankoop van de auto/benzine/verzekering/tax in rekening te brengen)
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

saiko wrote:hoeveel is het maximum bedrag per dag/week/maand ?
Ik heb even geteld
Als ik als leraar op 50 km van mijn woonplaats ga werken dan krijg ik
15€ per dag, €60 per week (4dagen les) of ongeveer €240 per maand.
als dat effectief zo is dan zou ik mij mss ligfiets met overdekking kunnen kopen. Kost wel €7000 maar die is op 30 maanden of 3 jaar terug verdient (zonder de aankoop van de auto/benzine/verzekering/tax in rekening te brengen)
Jaja, maar dan moet je wel elke dag met de fiets gaan. Ik doe ook 50km per dag en heel soms ga ik toch graag eens met de auto. Zeker als ik zondag een toerrit of wedstrijd heb meegedaan.

In principe staat er geen maximum op het aantal kilometers, tot zolang je ze maar echt afgelegd hebt.

Mojo
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Mojobiker wrote: In principe staat er geen maximum op het aantal kilometers, tot zolang je ze maar echt afgelegd hebt.
Mojo
En hoe controleren ze dat? Ik vul elke dag in of met de fiets ben of niet (een intranet-formuliertje), maar hoe en of ze 't controleren?
johand
Mountainbiker

Post by johand »

hier staat er blijkbaar een limiet van 60€/maand op de fietsvergoeding... :(
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

johand wrote:hier staat er blijkbaar een limiet van 60€/maand op de fietsvergoeding... :(
Dat is idd niet zo leuk, als ik elke dag ga, heb ik net niet het dubbele!
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

Vandaag de eerste maal in het donker naar het werk gereden (Brussel). Was al een tijdje geleden, van eind september ofzo, dus me goed gekleed, voorzien van lichten en reflecterend vestje en regenvestje (was aan het regenen).
Na 5km: stoppen en voorlicht wegsteken, stond niet stevig genoeg gemonteerd voor onze prachtige belgische fietspaden. (Had gelukkig wel nog een klein helder led-lampje mee)
Na 8km: Stoppen, regenvestje uit.
Na 12km: Te warm, stoppen en muts af, enkel helm volstaat.
Na 20km: Ik rij links van de baan op een fietspad dat voor beide richtingen dient. Brommer slaat linksaf zonder kijken. Ik knal ertegen en lig op de grond. Al bij al niet zo erg,blijkbaar goed gevallen. Was gastje van 16 ofzo en die excuseert zich duizendmaal. Ik kan nog enigszins begrijpen dat hij me niet zag aangezien ik van links achter kwam, maar daarvoor dienen spiegels hé. Na alles te checken dan maar verder gereden. De goesting begon toch al wa te minderen.
Na 28km: Ik rij Brussel binnen. Gewoonlijke chaos enkel nu wat meer door studenten maar vooral die studenten hun moeders die rijden als dolle kippen. Afslaan zonder pinker, net voor m'n neus op het fietspad stoppen, voorrang nemen waar ze er geen hebben... Het kan allemaal blijkbaar.

Was een bewogen ochtend, ik was alvast goed wakker toen ik aankwam op het werk :-)
coldstein
Mountainbiker

Post by coldstein »

Amaai Nifty, inderdaad een bewogen ritje.
Ik werk ook in Brussel en onze grote baas komt dagelijks met de fiets van Aalst. Hij heeft ook al 't één en 't ander meegemaakt. Ze kijken hier niet naar fietsers. De meeste fietsers in Brussel rijden ook rond als fluo kerstbomen en dat is nog geen garantie.
Veel courage!!
Post Reply