Zo 08/11/2009 Amougies-Mont De L'Enclus

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Een tochtje voor mtb-ers door mtb-ers..

Iedereen van de organisatie stond er met de glimlach, probeerde iedereen te helpen..
Die mensen ook nog de raad gegeven om hier ook een beetje reclame te maken, maar nu toch al 600 deelnemers
Ondanks de overvloedige regen, alles berijdbaar

Seingevers =D>

Lekkere soep, leuke apres, kortom,

tot volgend jaar
archie bunker
Mountainbiker

Post by archie bunker »

Vandaag de tocht gereden die we tot vorig jaar zelf georganiseerd hebben.
Omdat in de streek de tochten altijd goed zijn maar toch ook omdat ik curieus was wat onze opvolgers er zouden van maken.
En 'k moet zeggen dat het zeer goed was. =D> =D> =D>
Een traditionele Amougies-tocht met alles er op en eraan (veel hm en de nodige modder).
Zoals de traditie het wil werden ook deze keer alle kanten van het Kluisbos opgezocht. Ondanks het slechte weer van de laatste dagen overal opvallend goed berijdbaar.
Met de Crazy Wheels hebben de Tower Bikers een meer dan waardige opvolger. Prima organisatie met heel veel volk, goeie bepijling, overdadige bevoorradingen (leek wel een buffet), heel veel seingevers langs de baan.
Afspraak volgend jaar.
Herder Firmie
Mountainbiker

Post by Herder Firmie »

Ook genoten van deze tocht, volgend jaar terug van de partij.
herder levi
Mountainbiker

Post by herder levi »

bullsbike wrote:Denk dat ze al grogie in hun zetel liggen.
Ja,...na de rit nog met de bike naar huis,gedouched en plat in mijne zetel tot een uurke geleden... :oops: Ik word oud. :wink:
Was idd.een prima tocht met alles erop en eraan.Organisatie was piccobello.Goeie bevoorradingen en seingevers op de juiste plaatsen.
Verwonderd dat het op de meeste plaatsen toch nog goed berijdbaar was, ondanks de regenval van de afgelopen week, gelukkig maar...

Ik vraag me enkel af waarom de licentierijders van de WBV geen mindering kregen, terwijl alle andere licenties daar wel konden van genieten??
5 € i.p.v. 2,5€,dat scheelt toch een leffe :wink:

Waar worden de foto's geplaatst??
FOLLIES
Mountainbiker

Post by FOLLIES »

Inderdaad een prachtige tocht, prima bepijling en ruime keuze op de bevoorradingen =D>
Alles was goed berijdbaar.
Wat mij een beetje stoort is de prijs :evil: :evil: :evil:
4,5€ voor kort of 5€ voor lange afstand
- geen prijske voor de kinderen #-o #-o (pour tout le monde le même prix!!!!!)
- geen consumptie of boterhem voor deze prijs #-o #-o
- Mijn vergunning van de WBV was daar niet aanvaard [-X [-X
Waarom? De WBV verzekert mij toch 24 uur op 24 uur
In Frankrijk, aanvaarden ze wel mijn licentie =D> =D>
Un grand bravo à l'organisation =D> =D>
Par contre la manière de voir les choses du Président des CRAZY WHEELS
me choque énormément :evil:
Le fait de discrimer les licences Néerlandophones au sein de notre petite Belgique et à cheval sur notre frontière linguistique est trés néfaste pour l'image du sport.
Nos licences sont acceptées en FRANCE mais PAS à AMOUGIES #-o
Pour promouvoir le sport auprès des jeunes, dans la majorité des organisations, l'inscription pour enfant -12 ou -15ans est GRATUITE
Il ne faut pas faire un VTT pour faire des bénéfices mais bien pour promouvoir le sport (VTT). C'est l'image que vous m'avez laissé. :oops:
Un bon conseil aux membres CRAZY WHEELS: VOTER un nouveau président :lol:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Alleen op toer vandaag.
De rest van de bende naar Middelkerke en MOMO naar Escudain, beide een beetje tever wegens verplichting vroeg thuis te zijn.
Vanmorgen een beetje voor 8u mijn straat uitgereden het bos in. Jawadda amai , direct tegen dek met mijn RR, bergop dan nog. #-o
Vlug terug gekeerd nog 2 boterkoekskes gegeten , andere bandekes erop Continental Explorer (bollen voor geen meter maar goede grip). :bounce:
Den berg overgestoken via de 4schaar en dan naar beneden , recht Amougies binnen.
Het viel onmiddellijk op aan de fietsstalling, er werd hier toch meer frans gesproken dan vroeger en ook ietswat kalmer en meer fullies (fransen en walen hebben blijkbaar ook liever wat meer vering).
Vlotte vriendelijke inschrijving, polsbandje met noodnummer precies of ze deden het al jaren deze sympathieke madammekes. =D> =D>
Het parcours zelf was heel goed zonder super te zijn. Kan ook moeilijk als je maar 2 maanden hebt om het parcours te maken , dus werd het parcours van vorig jaar genomen als basis maar in omgekeerde richting.
Dus een gewaagde aanloop via de Pisang-Ambonplassen (zelfs in de zomer staat daar water maar van een ander kleurtje) die normaal als vast slot dienen tesamen met de passage aan de vroegere sponsor Morjean.
Hier een beetje afgesneden en wat verder terug ingepikt om aan de beklimming van de Kluis te beginnen. Vele horen vloeken maar het was net te doen mits goede banden en toch al wat ervaring.
Misschien voor de 25 en 35 rijders iets erover want velen moesten hier wandelen.
Kluispassage was heel goed voor de winter , een stukje bos , een stukje weg een stukje bos, een stukje weg en een mooie plaats voor de 1ste bevoorrading.
Na de uitgebreide KLuispassage waren de meeste toch al een beetje murw zo te zien. Via de Patersberg reden we nog naar Zulzeke (zonder daar de gekende kuitenbijters mee te pakken) en zo naar de Hotond voor de 2de bevoorrading, wel een lang stuk road dat redelijk in de benen kroop.
Na de 2de bevoorrading (km37) was het klimwerk gedaan en konden we nog via de afdaling naar kapelleke Wittentak en een stukje Ronse via de Klijpe en nog heel wat boerewegskes terugkeren naar Amougies.

Kortom zeker een geslaagde tocht. Organisatie dikke bravo voor de 1ste maal =D> =D> =D> (seingevers,buffetbevoorradingen met oa soep , waalse charme inbegrepen). Zeker een aanwinst voor de streek.
Ik had wel liever de parcoursvolgorde van de Towerbikers (vertrekken "propere" kant Ronse om dan te eindigen via Kluisbos en de afdaling naar Orroir. Zo had je tenminste nog een 30km een min of meer propere fiets en ook als het nog ietskes natter was geweest was voor velen de tocht afgelopen na 10km.

Hopelijk volgend jaar niet meer tesamen met Middelkerke want die moet ook ooit op mijn palmares. [-o<
(misschien de vrijgekomen plaats innemen verder in november van een andere klassieker .... :wink: )
En nu op naar de terriltopper volgende week zondag .
Merci Crazy Wheels.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

[quote="FOLLIES"]Inderdaad een prachtige tocht, prima bepijling en ruime keuze op de bevoorradingen =D>
Alles was goed berijdbaar.
Wat mij een beetje stoort is de prijs :evil: :evil: :evil:
- Mijn vergunning van de WBV was daar niet aanvaard [-X [-X
Waarom? De WBV verzekert mij toch 24 uur op 24 uur
In Frankrijk, aanvaarden ze wel mijn licentie =D> =D>
Un grand bravo à l'organisation =D> =D>
Par contre la manière de voir les choses du Président des CRAZY WHEELS
me choque énormément :evil:
Le fait de discrimer les licences Néerlandophones au sein de notre petite Belgique et à cheval sur notre frontière linguistique est trés néfaste pour l'image du sport.
Nos licences sont acceptées en FRANCE mais PAS à AMOUGIES #-o

Ge kunt beter frans (of waals) dan mij, ik kan het zo verstaanbaar niet vertalen.
Na de belgenmop (want zo ondervond ik da gedoe met het niet aanvaarden van de vlaamse licentie #-o ) moet ik toch toegeven dat de tocht op zich héél goed was =D>
Soms ietwat gedurfd maar bijna overal berijdbaar en vooral lastig, maar daar kwamen we voor.
Bevoorradingen, bepijling en vooral de vele seingevers :bounce: maakten er ondanks de valse start een prima tocht van.
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

toeme, ik ga weer meer op 't forum/kalender moeten kijken, en een beetje meer biken. Pas zondag tegen 11'en gezien dat het Amougies was, toen ik met de kleinste telg naar de slager fietste. Aan de commentaren te zien heb ik duidelijk wat gemist :-(
Speedyke
Mountainbiker

Post by Speedyke »

wijze tocht mare

weet er iemand waar ik de fotos kan vinden?

greetz
jo o
Mountainbiker

Post by jo o »

hier staat ook een fotoreportage:
http://tignon.andre.free.fr/report.php?id=1030#top
Post Reply