monteren KCNC K-type dubbel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
fut the shuck up
Mountainbiker

monteren KCNC K-type dubbel

Post by fut the shuck up »

We probeerden zaterdag mijn KCNC cranks te monteren op mijn nieuwe bike, maar.... problemen. Mijn bracket is 68mm. in de handleiding staat: Rechts 2,5mm spacer + 2mm spacer en links 2,5mm O-ring.
Dit zo geprobeerd, maar krijg dan de rechtse cup niet volledig in mijn bracket. Ik moet nog 2 extra spacers van 2,5mm aan de rechterkant zetten om de cup ertegen te krijgen, ook om mijn traparm niet tegen de liggende achtervork te laten komen. Iemand die me wat meer info kan geven hoe ik dit beter oplos?
Bobbie
Mountainbiker

Re: monteren KCNC K-type dubbel

Post by Bobbie »

fut the shuck up wrote:We probeerden zaterdag mijn KCNC cranks te monteren op mijn nieuwe bike, maar.... problemen. Mijn bracket is 68mm. in de handleiding staat: Rechts 2,5mm spacer + 2mm spacer en links 2,5mm O-ring.
Dit zo geprobeerd, maar krijg dan de rechtse cup niet volledig in mijn bracket. Ik moet nog 2 extra spacers van 2,5mm aan de rechterkant zetten om de cup ertegen te krijgen, ook om mijn traparm niet tegen de liggende achtervork te laten komen. Iemand die me wat meer info kan geven hoe ik dit beter oplos?
Misschien om te beginnen je trapas eens na te tapen (draad) zodat je zeker bent dat het hier niet aan ligt en de cup wel degelijk genoeg draad hebben. (Zie stap 1 ; http://www.wielernet.be/blog/9/montage- ... cups).html )

Het tweede probleem is er eentje dat niet zo makkelijk op te lossen zal zijn. De KCNC K-type trapstellen hebben een lage q-factor en hier door kan het zijn dat dit trapstel gewoon weg niet op je frame past indien je een breede achtertrein hebt. Bij een kameraad was dit ook het geval (Cube) aan de linker kant, deze heeft de crank einde schuin afgevijld om het toch te laten passen.
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

Hey,heb ook tzelfde crank gestoken,had eerst ook spelling erop...Heb terug alles afgenomen en er langs beide kanten twee spacers(ringen) van 2mm gestoken.Die rubber ring heb ik eruit gelaten!

Grtz
nicolasdb
Mountainbiker

Post by nicolasdb »

vince 78 wrote:Hey,heb ook tzelfde crank gestoken,had eerst ook spelling erop...Heb terug alles afgenomen en er langs beide kanten twee spacers(ringen) van 2mm gestoken.Die rubber ring heb ik eruit gelaten!

Grtz
bij mij is de rubberen ring er ook uit gelaten ;-) heb de montage dan ook mr laten doen bij barracuda zelf... zeker voor die rode ring is oppasen geblazen...
op mijn yeti (fully) alleszins nog ruimte over tussen de cranks en de achterbrug

grts
Carbonron
Mountainbiker

Kcnc dubbel

Post by Carbonron »

1.Kan iemand mij eens zeggen wat de kettinglijn is in mm van het midden van de zitbuis tot bv de 29.
2.Wat is de afstand van de binnenkant van de linkse en rechter crank ter hoogte van de pedalen tot het midden van de zitbuis gemeten(samentellen).
3.Dan kan ik bij mijn frame(simplon stomp eens meten of de armen de liggende achtervorken gaan raken of niet).
Dwz als het bv 162 mm binnenkant is en ik meet op 175mm afstand tov de trapas en meet op die afstand op de achterbrug de buitenafmetingen(vb 148mm) van de liggende achterbrug dan zou je in theorie kunnen zeggen of het past of niet.
Iemand foto's van gemonteerde crank?

Alvast bedankt
Post Reply