Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

LuckyIron wrote:de routes lopen in elkaar, dus geen probleem om aan te sluiten op een andere route. Soms moet je wel aandachtig zijn welke kleur pijltje moet volgen. (blauw en groen zijn soms wat afgeschenen en trekken wat op elkaar).

je kan een kaartje afdrukken via http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... lleien.pdf

Of je kan ook de gps-tracks downloaden via http://www.bloso.be/public/bloso/gps.asp#28
Waarschijnlijk een redelijk domme vraag maar hoe kan een kaartje zoals dit het best gebruikt worden? Er staan geen straten op ter oriëntatie? :oops:
Tom-s
Mountainbiker

Post by Tom-s »

De overijse routes staan in het algemeen goed aangegeven.
Gewoon onthouden dat je van rood via groen naar blauw gaat, of andersom. De overschakeling van de routes wijst zichzelf. Gewoon een kleur blijven volgen tot je de volgende kleur tegenkomt. :lol:
YSS
Mountainbiker

Post by YSS »

Heb zaterdag een Stevens Manic gekocht. Daar een toertje meegemaakt zaterdag en vanochtend zondag met het prachtige weer vanzodra de zon opkwam de route bezocht te Overijse.

Een probleempje, ik had gepland om normaal te beginnen met dus de groene route maar plots stond ik op het begijnhofplein en zag ik dat ik aan de blauwe route ging beginnen.

Heb dan maar de blauwe gereden. Geen idee wat ik ging verwachten, ik heb 0% ervaring. Aan de eerste kleine helling na een paar minuten zag ik de rode barrière en twijfelde ik, iets te lang, ik ging daar al tegen de grond.

De tweede keer dat ik het bijna in mijn broek deed van de schrik was als ik plots het bordje zag: OPGELET! GEVAARLIJKE AFDALING! Serieus in de remmen gestaan maar overleefd. De volgende afdaling met die plateaus was ik ook trots dit doorstaan te hebben, maar met die laatste zware afdaling op de blauwe route waar er een bordje stond, 15% AFDALING, GEVAAR, was ik toch blij dat ik beneden was. Er lagen veel blaren en stenen en heb serieus de remmen dichtgeknepen maar was heelhuids en tevreden beneden !!!

Wat een route !! Heb maar een paar keer misreden, ik had de route in mijn garmin gestoken anders ging dit niet gelukt zijn (is een aanrader IMHO) mijn teller stond op een 14,9km. Ik zal volgende week proberen de groene route te vinden :-)

Smaakt naar meer! Bedankt bloso!
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Hoi YSS,

De Blauwe route begint in Overijse. De groene begint eigenlijk in Terlanen. Maar je kan van de blauwe over op de groene gaan.
De Bloso van Overijse - Huldenberg is niet meteen de makkelijkste.
Veel succes met je tochten.

Groetjes,

Joeke
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

Tom-s wrote:De overijse routes staan in het algemeen goed aangegeven.
Gewoon onthouden dat je van rood via groen naar blauw gaat, of andersom. De overschakeling van de routes wijst zichzelf. Gewoon een kleur blijven volgen tot je de volgende kleur tegenkomt. :lol:
Dat is wel waar. Soms staat er wel eens een pijlke op een paalke en dan ligt dat paalke tegen de grond maar alle pijlkes zijn wel degelijk aanwezig. Zelfs in Asse waar iedereen zoveel klaagt over de slechte bepijling hebben wij ze allemaal gevonden.

Maar goed, nu ben ik zeker dat ik geen kaartje nodig heb voor in Overijse, bedankt :wink:
k
Mountainbiker

Post by k »

nu maken we vandaag toch wat mee in overijse, halverwege de route(terhoogte van dat weerstation of wat het ook mag zijn) staan er een zestal jeeps en lopen er een 20tal jagers rond.
nu beweerden zij dat wij, mountainbikers, daar niet mochten fietsen vanwege dat het er privé terrein zou zijn???
ze waren eigenlijk vrij dégoutant,alles alleen in het frans want nederlands vertikte ze om te spreken.
als we herhaalde keren vroegen van waar staat er hier een bordje "privé terrein" kregen we maar zo een loos antwoord...we moesten rechtsomkeer maken en ophoepelen...
uiteindelijk zijn ze doorgereden, jacht was gedaan zeker ik weet het niet.
we hebben even gewacht tot ze uit het zicht waren en hebben dan onze tocht verder gezet.
bij mijn weten is het daar toch gewoon openbare weg en toegang voor iedereen???
het enigste bord dat we zagen, vlak voor de afdaling, is en verbodsbord met daaronder uitgezonderd fietsen...dus mogen we daar toch rijden hé..
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

tuurlijk dat je daar moogt rijden en het openbaar is voor mtb en voetgangers
anders zouden er geen bloso pijltjes hangen hé lol

tja die jagers dat zijn dikke nekke en tja met een 20tal hebben ze snel een grote mond met hun geweer geplooid over hun arm

volgende keer rij je maar gerust door
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

dat weerstation is eigelijk een vliegtuigbaken en dat bevind je je op grondgebied Ottenburg (Huldenberg).

Uiteraard is dat daar GEEN privéweg, maar gewoon openbare weg.

Die Walen denk toch echt wel dat ze zich alles mogen permiteren hé :evil:
YSS
Mountainbiker

Post by YSS »

En het is dan nog in Vlaanderen... tsk tsk tsk ... die gasten zijn goe bezig
YSS
Mountainbiker

Post by YSS »

Heb op mijn mac de route gedownload van de garmin en op youtube gezet.

Je kan zien waar ik heb mis gereden :-)

Post Reply