Fietsverlichting max 100€

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
phille
Mountainbiker

Post by phille »

as we speak, ik kan bijna in het licht kijken van de lamp, maw een serieuse duik nu
die 70uur NO WAY, maar 4uur haalt hij makkelijk
en euh, een setje van 3AAA batterijen pak je makkelijk mee :-)
phille
Mountainbiker

Post by phille »

4ti5 wrote:Image
ik begrijp er ook de ballen van hoe ik aan 5uur kom, ik zeg u op 4uur was de lichtintensiteit nog zeer straf, in de lamp kijken deed je nog steeds niet ...
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

Hoop met de eneloop zoals voorgesteld in de curve een 20 tal minuutjes te winnen en de lichtintensiteit moet dan ook beter zijn . Volgens de forums op internet moet het mogelijk zijn zonder de led te overhitten , volgens Led Lenser mogen geen oplaadbare accu's gebruikt worden .
Bij het fietsen in de winter zal er ook nog voldoende extra koeling zijn .
phille
Mountainbiker

Post by phille »

dat van die oplaadbare batterijen begrijp ik niet goed
ze hebben een lagere voltage 1.2V en kunnen m.i. geen hoog stroom gehalte leveren
elders is een discussie begonnen over die batterij dingen, mss dat die persoon er wat kan vertellen ?
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

phille wrote:dat van die oplaadbare batterijen begrijp ik niet goed
ze hebben een lagere voltage 1.2V en kunnen m.i. geen hoog stroom gehalte leveren
elders is een discussie begonnen over die batterij dingen, mss dat die persoon er wat kan vertellen ?
Alkaline batterijen vallen na 15 min teug op 1,2 volt en lager ( er gaat dan gem. 500mA door de lamp )
Eneloop oplaadbare accu's krijgen deze terugval pas na een 55 tal minuuten .
( er gaat dan gem. 750 mA door de lamp , de led wordt dus warmer )
Dit omdat er geen constante voltage-regeling aanwezig is in de lamp , de regeling gebeurt door de spanningsval van de batterij of accu zelf
In een notedopje :
Alkaline: "Low 30mA, 500mA high, "Turbo" 750mA"
Eneloop: "Low 30mA, 750mA high, "Turbo" 1100mA"
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

Als ik dit vroeger had geweten had ikvermoedelijk een ander type of merk van powerledlamp gekozen . Op een nachtrit heb je dan 8 AAA alkaline-batterijen nodig . Met oplaadbare eneloop-accu's belast je de led dus met een 20 tal procent extra , wat de levensduur van de led dus vermindert ( hoeveel ? dat weet blijkbaar niemand , heb er niets van kunnen terugvinden op het net . )
Persoonlijk ben ik wel tevreden over de lichtopbrengst en de focusbare lichtbundel :-D
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

It is right what you found in the manual. Accumulators are not allowed in the lamp.
The thing is that accumulators and high current batteries can have different electrical values. That means that the LED might get a higher current. The result is that the LED
gets more bright but also more hot. But high temperature destroys the structure of the LED-Chip (LED-Chips are like a kind of computerchip that also must be protected concerning heat).
So we tell the customers to use only alkaline batteries so that the customer has got a good product for many many years.

Dit is het antwoord op deze vraag door de fabrikant Led Lenser zelf
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Volgens mij kan je dit een beetje nuanceren als je de lamp gebruikt om te biken.
Dan is er een véél betere warmteafvoer ten opzichte van dat je ze in je hand houdt.(Waar ze feitelijk voor is ontworpen).
Daarstraks nog met lbs gesproken en die vertelde dat de meesten er wel degelijk oplaadbare batterijen insteken en dat
hij nog geen enkele klacht over een vroegtijdig kapotte led had gekregen.
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

Sandcrawler wrote:Volgens mij kan je dit een beetje nuanceren als je de lamp gebruikt om te biken.
Dan is er een véél betere warmteafvoer ten opzichte van dat je ze in je hand houdt.(Waar ze feitelijk voor is ontworpen).
Daarstraks nog met lbs gesproken en die vertelde dat de meesten er wel degelijk oplaadbare batterijen insteken en dat
hij nog geen enkele klacht over een vroegtijdig kapotte led had gekregen.
Sluit mij hierbij aan , de P7 wordt zelfs op internet in combinatie met eneloop oplaadbare accu's als pakket aangeboden .
Volgens Led lenser gaat een een cree led tot 100.000 uren mee , als ze dan na 10.000 uren versleten is met oplaadbare accu-s dan kan ik er nog effe tegen
phille
Mountainbiker

Post by phille »

en dat dan voor geen 50eur (allez bij mij) ... ik klaag niet :-)
Post Reply