No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
ik heb ZTR olympic wielen en heb vandaag black panther XTRAC gekocht.Zotte Marre wrote:Daar steek je je ventiel in, een los ventiel zonder binnenband aan. Normaal gezien is dat bij je wielen geleverd.fluitketel wrote:En hoe zit het met dat gat waar nu de sepap in zit dan?
Als je Geaxen legt, eerst eens oppompen met tubeless ventiel en zonder sealant (latex), die geaxen (ook de gewone vouwbare) zijn zeer luchtdicht. Tot 3-4 bar opblazen en ze zullen "klakken" in over de velg. Als ze overal geklakt zijn, lucht terug aflaten, 1 zijde van de band losmaken, pap ingieten, enz (enfin, procedure van No Tubes). Als je die band er niet op krijg zonder biba, eerst eens met biba, en dan 1 zijde losmaken, biba eruit, UST-ventiel & pap erin, en schudden maar!
ik heb de banden zonder sealant op de velg gekregen, maar ik kan ze niet oppompen.
niet met een voetpomp en niet met compressor..
de lucht gaat er direct uit.
kan iemand mij helpen??
-
Bulkie
- Mountainbiker
Hey Johan,Johan Degraeve wrote:deze procedure heb ik ook gevolgd :Dickie wrote:Maandagavond een baantochtje ondernomen en hop, in Waasmunster platte band.
Een glassplinter.
Op den asfalt ligt er meer scherpe rommel dan off-road tegenwoordig![]()
.
De maat was vol en heb dat systeem uitgeprobeerd dat ik ooit eens op een site heb uitgelegd gezien.
Velg: Rigida ZAC19 met XT naaf, velglint heb ik laten zitten.
Ipv de Rimstrip een 24" biba op de velg, opgepompt en opengeknipt zodat deze ahw links en rechts gedrapeerd ligt over de velg.
Omdat er geen ventiel met uitneembare kern instak heb ik dit er zo fijn mogelijk uitgesneden en vervangen door een Stans ventielke.
Op de baan gebruik ik mijn oude Michelin AT banden (schat een 5000km).
Overal lichtpuntjes als ik deze tegen het licht hield.
Het grootste gat (4mm) heb ik met een rustinneke langs binnen dichtgeplakt.
Bij het opleggen van de buba een beetje opletten dat de "would-be-rimstrip" op zijn plaats blijft zitten.
Veel zeepsop en met de compressor en zonder de ventielkern kwam de band op druk.
Verloor wel snel veel druk.
Notubes latex (100ml) erin, ventielkern eringedraaid, band op druk en schudden.
Alles dichtte mooi af...
Even een ritje gedaan en alles ok, ook deze morgen nog op druk...
.
- Mavic X211 velg (eentje van 9 jaar oud)
- Schwalbe 24 inch binnenband, met verwijderbare ventiel 'core', opengeknipt en gebruikt als rimstrip
- Notubes The Crow BUBA
- Notubes dichtmiddel.
Dit lukte vrij goed, hoewel de band toch lichtjes loste. Na mijn eerste rit (80 km heen en terug nr werk) was alles ok, fiets in garage. Een uur later passeer ik voorbij mijn fiets en zie ik dat de band volledig plat staat.
Waarschijnlijk lucht gelost tijdens de rit waardoor de band plotseling is losgekomen en volledig gelost. De druk was wel iets lager dan 2.0 bar.
Wat mij ook opvalt is dat de buitenband niet aan de binnenband 'plakt'. Ik gebruik ook ZTR velgen tubeless maar dan zonder rimstrip. Daar plakt de buitenband echt op de velg.
Hoe zit dit ? ik zou denken dat bij gebruik van rimstrip of zoals hier met opengeknipte binnenband, dat de buitenband ook moet plakken op die binnenband door de gebruikte latex ?
Neen, de noTubes mag eingelijk niet plakken, want plakken = lijm en 't nadeel van lijm is dat dat geen gaten dicht! NoTubes blijft net heel lang vloeibaar omdat die gemaakt is om gaatjes te dichten (anti-lek vloeistof). Hoe goed een band aan je velg hangt, hangt in de eerste plaats af van de vorm van de velg, door de druk blijft alles mooi zitten. Je kunt natuurlijk ook je banden gaan lijmen, maar dan dichten ze geen gaten meer, en kun je ze niet vervangen, wat beiden niet erg nuttig zou zijn.
Monteer beter een Standaard rimstrip (van NoTubes en gebruik zeepsop opdat die goed op de plaats gaat zitten), dan wordt de band op zijn plaats (naar boven) geduwd. Succes en groetjes!
Ken
-
Bulkie
- Mountainbiker
NoTubes indoen opdat de poreuze flanken van de banden zouden dichtgaan. Tussen het pompen door het wiel horizontaal draaien (beide kanten) om de flanken te dichten. Dan zeepsop gebruiken opdat de band gemakkelijker op zijn plaats spring (tot +- 2.5-3 bar)jdl wrote:ik heb ZTR olympic wielen en heb vandaag black panther XTRAC gekocht.Zotte Marre wrote:Daar steek je je ventiel in, een los ventiel zonder binnenband aan. Normaal gezien is dat bij je wielen geleverd.fluitketel wrote:En hoe zit het met dat gat waar nu de sepap in zit dan?
Als je Geaxen legt, eerst eens oppompen met tubeless ventiel en zonder sealant (latex), die geaxen (ook de gewone vouwbare) zijn zeer luchtdicht. Tot 3-4 bar opblazen en ze zullen "klakken" in over de velg. Als ze overal geklakt zijn, lucht terug aflaten, 1 zijde van de band losmaken, pap ingieten, enz (enfin, procedure van No Tubes). Als je die band er niet op krijg zonder biba, eerst eens met biba, en dan 1 zijde losmaken, biba eruit, UST-ventiel & pap erin, en schudden maar!
ik heb de banden zonder sealant op de velg gekregen, maar ik kan ze niet oppompen.
kan iemand mij helpen??
Ken
hoeveel kopjes notubes moeten erin??Bulkie wrote:NoTubes indoen opdat de poreuze flanken van de banden zouden dichtgaan. Tussen het pompen door het wiel horizontaal draaien (beide kanten) om de flanken te dichten. Dan zeepsop gebruiken opdat de band gemakkelijker op zijn plaats spring (tot +- 2.5-3 bar)jdl wrote:ik heb ZTR olympic wielen en heb vandaag black panther XTRAC gekocht.Zotte Marre wrote: Daar steek je je ventiel in, een los ventiel zonder binnenband aan. Normaal gezien is dat bij je wielen geleverd.
kan iemand mij helpen??
Ken
bedankt
-
Bulkie
- Mountainbiker
Meestal volstaat 60 ml (= 1 kopje of 1 injectiespuit of 1 klein flesje NoTubes), maar met 'gewone' poreuze banden is 80 à 100 ml soms wel beter (= 1,5 kopje).jdl wrote:hoeveel kopjes notubes moeten erin??Bulkie wrote:NoTubes indoen opdat de poreuze flanken van de banden zouden dichtgaan. Tussen het pompen door het wiel horizontaal draaien (beide kanten) om de flanken te dichten. Dan zeepsop gebruiken opdat de band gemakkelijker op zijn plaats spring (tot +- 2.5-3 bar)jdl wrote: ik heb ZTR olympic wielen en heb vandaag black panther XTRAC gekocht.
kan iemand mij helpen??
Ken
bedankt
Ken
ok thx.Bulkie wrote:Meestal volstaat 60 ml (= 1 kopje of 1 injectiespuit of 1 klein flesje NoTubes), maar met 'gewone' poreuze banden is 80 à 100 ml soms wel beter (= 1,5 kopje).jdl wrote:hoeveel kopjes notubes moeten erin??Bulkie wrote: NoTubes indoen opdat de poreuze flanken van de banden zouden dichtgaan. Tussen het pompen door het wiel horizontaal draaien (beide kanten) om de flanken te dichten. Dan zeepsop gebruiken opdat de band gemakkelijker op zijn plaats spring (tot +- 2.5-3 bar)
Ken
bedankt
Ken
kga vanavond eens proberen zé.. en alst dan nog ni lukt, een hulplijn gebruiken (mijne gebuur)
alvast bedankt
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
J.E. wrote:Nog niemand Kojak's dichtgekregen?Madeiros wrote:Ik heb eens geprobeerd kojak's dicht te maken maar vergeet het,de flanken zijn grove zeven.J.E. wrote:iemand al Kojak's (2.0) of Supermoto's tubeless gemaakt?