ik ben op zoek naar een nieuwe bike en heb een mooi voorstel gekregen voor een scott scale 35 carbon en heb ook mijn oog laten vallen op bulls copperhead carbon http://www.bulls.de/nl/collectie/cross- ... arbon.html
Wie heeft er ervaring met carbon mtb ,mij lijkt het gevaarlijk bij valpartijen.
is carbon mtb aan te raden
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
- TS biker
- Mountainbiker
- Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470
Re: is carbon mtb aan te raden
het is natuurlijk geen groot geheim dat het impact gevoeliger is, da's het risico dat je al dan niet neemt hé ...sn42 wrote:ik ben op zoek naar een nieuwe bike en heb een mooi voorstel gekregen voor een scott scale 35 carbon en heb ook mijn oog laten vallen op bulls copperhead carbon http://www.bulls.de/nl/collectie/cross- ... arbon.html
Wie heeft er ervaring met carbon mtb ,mij lijkt het gevaarlijk bij valpartijen.
De beste materie voor ATB's is volgens mij nog altijd Ti.
- Canis Lupus
- Mountainbiker
Post by Canis Lupus »
Ik rij nu op m'n eerste carbon en heel tevreden over. Die impactschade valt nogal mee, mocht ik constateren na enkele flinke tochtjes in de bergen van Andorra. 
- eiri
- Mountainbiker
Carbon breekt niet zomaar en heb toch al heel wat valpartijtjes meegemaakt. Wel zie je op carbon wat sneller slijtplekjes of krasjes. Er gaat wel eens wat mis bij carbon, en dan moet je inderdaad zorgen dat de garantie regeling goed. Koop een carbonfiets van een bekend merk, en niet van een obscuur aziatisch bedrijf.
De belangrijkste reden om een carbon frame te nemen is gewichtbesparing. Maar er zijn ook hele lichte aluminium (of titanium) fietsen. Zo heb ik ook lichtere aluminium Scales gezien dan mijn carbon uitvoering. Dat wil niet zeggen dat je uiteindelijk een lichtere fiets kan krijgen als je met een carbon kader begint. Bij mijn Genius scheelt het gewicht een halve kilo voor het kader, bijna 20% van het gewicht dus.
Ik (en is dus persoonlijk) vind dat je eigenlijk nooit een fiets moet kopen via het internet. Vanwege de garantie en vaak wil je achteraf ook eens bij een dealer voor advies of speciale reparaties. Dan is het beter dat je daar ook je fiets hebt gekocht. Maar dat geldt dus ook voor een aluminium fiets.
De belangrijkste reden om een carbon frame te nemen is gewichtbesparing. Maar er zijn ook hele lichte aluminium (of titanium) fietsen. Zo heb ik ook lichtere aluminium Scales gezien dan mijn carbon uitvoering. Dat wil niet zeggen dat je uiteindelijk een lichtere fiets kan krijgen als je met een carbon kader begint. Bij mijn Genius scheelt het gewicht een halve kilo voor het kader, bijna 20% van het gewicht dus.
Ik (en is dus persoonlijk) vind dat je eigenlijk nooit een fiets moet kopen via het internet. Vanwege de garantie en vaak wil je achteraf ook eens bij een dealer voor advies of speciale reparaties. Dan is het beter dat je daar ook je fiets hebt gekocht. Maar dat geldt dus ook voor een aluminium fiets.
Waar is hier eigenlijk ergens sprake van een internetshop?
Dacht dat de vraag over carbon ging...
Heb vroeger een carbon (koga miyata) gehad maar voor weekelijks wat in de bos gaan te crossen denk ik niet dat er veel voordeel aanzit tov een goede alu.
Carbon is naar mijn mening mooier maar ook een stuk duurder.
Denk wel dat Scott en Bulls deftige merken zijn en hun verantwoordelijkheid zullen nemen bij garantiegevallen.
Veel hangt natuurlijk van de dealer af.
Heb vroeger een carbon (koga miyata) gehad maar voor weekelijks wat in de bos gaan te crossen denk ik niet dat er veel voordeel aanzit tov een goede alu.
Carbon is naar mijn mening mooier maar ook een stuk duurder.
Denk wel dat Scott en Bulls deftige merken zijn en hun verantwoordelijkheid zullen nemen bij garantiegevallen.
Veel hangt natuurlijk van de dealer af.
My mistake....oiz wrote:Waar is hier eigenlijk ergens sprake van een internetshop?
Ik zag een link beginnende met www.bulls.de en legde (te snel) de link naar de Duitse internetshops..
Voorlopig hoeft carbon voor mij nog niet, maar als ik dan toch voor carbon zou kiezen zou ik dus zeker bij een LBS kopen en bij een merk dat gekend is voor goede garantiebepalingen.
Weet niet hoe het bij Bulls zit, maar Trek en C'dale zitten op dat vlak toch al goed.