wanneer kan men spreken van een ervaren biker???
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- fieldbiker
- Mountainbiker
Re: hoe word ik ervaren biker??
Post by fieldbiker »
Had in het begin hetzelfde probleem, maar ondertussen opgelost door bar ends op het stuur te plaatsen, gecombineerd met goede handschoentjes.marnik wrote: Misschien nog een vraagje : hoe komt het dat mijn handen soms tintelen na een bepaald aantal kilometers?? Hoe wordt dat vermeden???
PS : zeer toffe site !!!
field
Ik zou toch oppassen, als je nog maar 2 maanden bezig bent en toch al aan relatief hoge gemiddeldes rijdt. Maar ja het hangt er ook vanaf of je vanaf nul bent begonnen of je ervoor ook al aan sport deed. Een hartslagmeter is ook een heel handig instrument, tis veel beter naar je hartslag te kijken tijdens een training dan naar je gemiddelde snelheid. Ik zelf ben ook nog niet zo lang aant fietsen, en je zou er van verschieten hoe hoog je hartslag is als je int begin aan zo gemiddeldes rijdt!
En zonder hartslagmeter, u gevoel zegt ook al veel. Zit je kapot na een training ben je slecht bezig, later mag dat wel eens maar in het begin zou ik daar mee oppassen.
Greetings
En zonder hartslagmeter, u gevoel zegt ook al veel. Zit je kapot na een training ben je slecht bezig, later mag dat wel eens maar in het begin zou ik daar mee oppassen.
Greetings
- A d r i
- Mountainbiker
En het allerbelangrijkste, iets wat stukken belangrijker is dan gemiddeldes, mooie bikes of koerskonijnen, je moet PLEZIER hebben aan het biken. Elke keer dat je het bos ingaat moet het een ontdekkingstocht worden, zelfs al kom je op dezelfde paadjes, je vind er steeds nieuwe uitdagingen en verrassingen. Dat is het fijne aan onze sport.
Re: hoe word ik ervaren biker??
tintelen : heb je handschoenen aan ? dat kan een pak helpen.marnik wrote:thx aan allen die al reageerden. Ik kan zeker al 60 km op een parcours met een heuvelachtig en lastig karakter aan. Doch sowieso ben je steeds gefocust op je prestaties (gemiddeldes). Het is zeker niet mijn bedoeling om wedstrijden te rijden. Ik ben er ook al 37 en nog maar 2 maanden gestopt met roken om te kunnen biken, dus. Maar ik kan al reeds spreken van een bike-verslaving. (heb er zelfs speciaal al een camionette voor gekocht)
Misschien nog een vraagje : hoe komt het dat mijn handen soms tintelen na een bepaald aantal kilometers?? Hoe wordt dat vermeden???
PS : zeer toffe site !!!
soms heeft het ook iets met de zitpositie te maken (als het stuur te ver onder het zadel hangt dacht ik, dus als je te "aggressief" zit).
hoe word ik ervaren biker
handschoenen draag ik altijd. Anders doen die ribbeltjes zeer aan mijn handpalmen.
Vroeger ( 6 jaar geleden ) ging ik wekelijks biken, en dit gedurende een tweetal jaar. Dus 4 jaar stil gelegen.
Ik ga nooit rijden tot ik stik kapot zit.
Om alle misverstanden te vermijden : ik doe niet aan compititie.
Bedankt voor alle reacties en tips.
Vroeger ( 6 jaar geleden ) ging ik wekelijks biken, en dit gedurende een tweetal jaar. Dus 4 jaar stil gelegen.
Ik ga nooit rijden tot ik stik kapot zit.
Om alle misverstanden te vermijden : ik doe niet aan compititie.
Bedankt voor alle reacties en tips.