Post je (sportieve) prestaties van de dag

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Duitsland was fantastisch mooi. Minder technisch, maar de hm's konden al tellen. veel tussen de bomen gereden, omdat het bladjes sneeuwde, en de padjes onvindbaar waren geworden #-o
Ondertussen zadel nog een tikske hoger gezet, want de beentjes begonnen teveel af te zien :-? .

Zondag met nog ietwat zware benen toch beslist om de TT Langdorp mee te rijden ; initieel voor 35 km, maar meneer compagnon moest weer pushen :roll: : dan maar voor de 40 gegaan :bounce: .

Nu twee dagen rust, want woensdag cardio test gaan doen ... eens zien hoe het met de tikker gaat :-? . ben is curieus ....
ikke met de fiets
Mountainbiker

ben vandaag die medische tests gaan afleggen ; alles ziet er heel normaal & sportief uit, longen één L méér dan gemiddelde.

nu kwamen ze met de "revelatie" af da'k geen spieren heb ... ja zeg, tell me something i don't know :evil:
daarboven begon ze me wijslijk te vertellen dat alleen mtb-en ni goe was, en da'k mé de koersfiets moest rijden !!! ik ga mij toch ni naar een baanjanet laten omvormen alleen om spieren te kweken zeker [-X
allé, het compromis was dan om sliks te kopen voor mijnen ouwe Scott die'k gelukkig nog ni van de hand had gedaan. alle suggesties voor slik-merken zijn hiermee welkom :-D
sandman85
Mountainbiker

Post by sandman85 »

ikke met de fiets wrote:ben vandaag die medische tests gaan afleggen ; alles ziet er heel normaal & sportief uit, longen één L méér dan gemiddelde.

nu kwamen ze met de "revelatie" af da'k geen spieren heb ... ja zeg, tell me something i don't know :evil:
daarboven begon ze me wijslijk te vertellen dat alleen mtb-en ni goe was, en da'k mé de koersfiets moest rijden !!! ik ga mij toch ni naar een baanjanet laten omvormen alleen om spieren te kweken zeker [-X
allé, het compromis was dan om sliks te kopen voor mijnen ouwe Scott die'k gelukkig nog ni van de hand had gedaan. alle suggesties voor slik-merken zijn hiermee welkom :-D
Spieren krijgen door met de koersfiets te gaan rijden? Haha integendeel zelfs, laat het u een troost wezen dat ik je zeg dat dat de grootste zever is ;)
hanske636
Mountainbiker

Post by hanske636 »

ikke met de fiets wrote:daarboven begon ze me wijslijk te vertellen dat alleen mtb-en ni goe was
En waarom niet?
ikke met de fiets
Mountainbiker

hanske636 wrote:
ikke met de fiets wrote:daarboven begon ze me wijslijk te vertellen dat alleen mtb-en ni goe was
En waarom niet?
het trainingsschema moet nog worden opgesteld, maar 't zal een mengeling zijn van mtb, baanrijden, zelf opgestelde "bergprogramma's" en lopen. de volledige uitleg zal er dan bijsteken.
ze heeft wél al gezegd dat ik me met 2 x spinning & 1 x mtb per week aan't kapot-trainen ben. té intensief & éénzijdig :-?
nat180
Mountainbiker

Post by nat180 »

[quote="ikke met de fiets]
ze heeft wél al gezegd dat ik me met 2 x spinning & 1 x mtb per week aan't kapot-trainen ben. té intensief & éénzijdig :-?[/quote]

Ik kreeg ook zo'n bericht na een inspanningstest " te intensief en te éénzijdig" en eerlijk gezegd ik keek raar op. Ben daarna wat gaan rondhoren en lezen ...en inderdaad overal wordt geschreven dat 80% van je training moet gebeuren op duurtraining niveau ( voor mij tussen 132 en 142 pulsjes/min) en als ik dan naar mijn polar opnames kijk van het vorbije seizoen zit ik daar voor 80% over #-o . Ni goe bezig dus ...Ik had daar in alle talen over gezwegen en die leidde dat gewoon af uit mijn résultaten :oops:
Ga het dus nu in de trainingen echt kalmer aan doen ... uiteindelijk geen goesting om mij op te blazen [-X
ikke met de fiets
Mountainbiker

nat180 wrote: Ga het dus nu in de trainingen echt kalmer aan doen ... uiteindelijk geen goesting om mij op te blazen [-X
heb nét ontdekt dat de activiteit "baanjanet spelen" is om die zogezegde 1 kg teveel vet kwijt te spelen #-o
nat180
Mountainbiker

Post by nat180 »

ikke met de fiets wrote:
nat180 wrote: Ga het dus nu in de trainingen echt kalmer aan doen ... uiteindelijk geen goesting om mij op te blazen [-X
heb nét ontdekt dat de activiteit "baanjanet spelen" is om die zogezegde 1 kg teveel vet kwijt te spelen #-o
Tja ik zou dat ook wel kunnen gebruiken :oops:
Zors
Mountainbiker

Post by Zors »

daarnet de groene Aalsterse route gereden met nog een stukje van de rode erbij= goed voor 30km in ongeveer 1u30. Gisteren was't nog intervaltraining op de loopclub, maar geen last in de beentjes. Combinatie lopen / MTB bevalt me enorm.'t Waren ook de eerste ervaringen met modder, véél modder. Ben tot de vaststelling gekomen dat de standaarbanden op mijn fiets best wel grip hebben in de modder =D>
ikke met de fiets
Mountainbiker

heb gisteren een spinnerke meegepikt ... ni al te zwaar, want morgen TT Beringen.

heb al eens een balans gemaakt, van de 5.5 maanden (23 weken) da'k ben beginnen fietsen (van scratch :-? ), heb ik ondertussen al :
1.250 km en 1.200 hm's
gedaan.
en da nog zonder al de spinning-skes tussendoor.
plezant, zo'n garmin-programma, waar je een totaalbalans kan zien.

:-D :-D :-D
Post Reply