bevroren vingers
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Ik heb altijd gehoord dat je het best isoleert met verschillende lagen. Van Assos kan je handschoenen kopen uit verschillende stukken. Tussenseizoenshandschoenen, dan kan je nog een soort onderhandschoen kopen voor daar onderaan te doen. En als het echt overdreven vriest kan je over die twee nog de lobstershels doen. Dat is een extra laag die je daarover nog kan trekken. Die laatste nemen twee vingers samen en de duim appart. 't ziet er een onhandig boeltje uit maar het werkt heel goed en ze zijn alles behalve onhandig. Maar zoals iedereen van Assos weet hangt hier wel een stevig prijskaartje aan vast. 't is vrij duur maar iets beter ga je denk ik niet op de markt vinden.
-
SpecializedStumpjumper
- Mountainbiker
Post by SpecializedStumpjumper »
http://www.paardendrogist.nl/product/70 ... at/304020/KRZA wrote:Bestaat der zo iets voor uw tenen ook? Ik heb nog niets gevonden dat kan beletten dat mijn tenen der af vriezen tijdens de belgische ijstijd.
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
Wanneer je handen & polsen meer ontspannen op het stuur rusten zal de doorbloeding ook beter zijn.
Aangepaste handvaten maken hier dan ook weer een verschil.
Op onderstaande tekeningen zie je duidelijk dat door de piekdruk en door een te sterk gebogen pols, de hand te gespannen zal gehouden worden op het handvat en dit vaak in een gewrongen houding. Hierdoor verloopt de doorbloeding niet zo effeciënt.

Een aanpassing van het handvat om dit alles te voorkomen kan dan de oplossing zijn:

Bovenstaand houdingsprobleem in de pols kan ook veroorzaakt worden door een te groot hoogteverschil tussen het zadel en het stuur, waardoor er sterk geleund wordt op de polsen en handen. Hierdoor zal weerom de doorbloeding in het gedrang komen.
Op onderstaande tekeningen zie je duidelijk dat door de piekdruk en door een te sterk gebogen pols, de hand te gespannen zal gehouden worden op het handvat en dit vaak in een gewrongen houding. Hierdoor verloopt de doorbloeding niet zo effeciënt.

Een aanpassing van het handvat om dit alles te voorkomen kan dan de oplossing zijn:

Bovenstaand houdingsprobleem in de pols kan ook veroorzaakt worden door een te groot hoogteverschil tussen het zadel en het stuur, waardoor er sterk geleund wordt op de polsen en handen. Hierdoor zal weerom de doorbloeding in het gedrang komen.
en over welk type (types) van handvaten spreken we dan.Mountain JOhler wrote:Wanneer je handen & polsen meer ontspannen op het stuur rusten zal de doorbloeding ook beter zijn.
zou dit ook betering brengen tegen slapende handen/vingers tijdens het rijden (ivm drukvermindering...)
grtz
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Kijk HIER maar eens.belgske wrote:
en over welk type (types) van handvaten spreken we dan.
zou dit ook betering brengen tegen slapende handen/vingers tijdens het rijden (ivm drukvermindering...)
grtz
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Ik heb dunne handschoenen van PRO, ze zijn waterdicht. voor mij is dat het belangrijkste. Ik heb weinig last van koude handen, als ze wat koud worden knijp ik gwn es goed op mn stuur voor een minuut ofzo, en dan worden ze terug warm van mij. Je kan op de baan ook even een vuist vormen en deze boven op je stuur leggen. Allerlei manieren.
happy biking!
happy biking!