Zo 01/11/2009 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

Nazgul wrote:
ikke met de fiets wrote:
hendrik1984 wrote:ik zie nergens foto's van dit jaar op de site...
een beetje vissen ...
http://www.goorbikers.be/fotoalbum%20go ... oindex.htm
ligt het aan mij of aan mijn computer maar ik zie ook nergens foto's, als ik op bovenstaande link klik zie ik enkel een hele reeks buttons maar niks waar 2009 opstaat :-k

en als ik op de foto's voor de TT 2008 klik kom ik uit bij de info-pagina van dit jaar.

dus kzal het ook nog maar is vragen, waar vind ik de foto's van dit jaar?
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

sportyboy wrote:
Nazgul wrote:
ikke met de fiets wrote: een beetje vissen ...
http://www.goorbikers.be/fotoalbum%20go ... oindex.htm
ligt het aan mij of aan mijn computer maar ik zie ook nergens foto's, als ik op bovenstaande link klik zie ik enkel een hele reeks buttons maar niks waar 2009 opstaat :-k

en als ik op de foto's voor de TT 2008 klik kom ik uit bij de info-pagina van dit jaar.

dus kzal het ook nog maar is vragen, waar vind ik de foto's van dit jaar?
ah, het is in orde, ik moest de cache van mijne pc ne keer leegmaken, hij lade altijd de pagina uit het geheugen #-o
kroffe
Mountainbiker

Post by kroffe »

De 3e TT die ik ooit reed maar nu met mijn eigen aangeschafte MTB (een trek 8500)

Ik vond het super leuk alleen jammer dat er veeeeel te veel volk was! Desondanks ik nieuw ben kan ik nog wel aardig bergop, toch ben ik eens 2 keer op een plaats waar het niet ging voorbij gestoken waardoor ik moest afstappen. Jammer dat je dan nog gevloek hoort ook...
Afdalen: een ramp voor me: ook jammer als er dan van die pipo's passeren en zeggen alle, wat ist probleem hier...

Maar verder, super leuke TT met goede bewegwijzering
teddy kgb
Mountainbiker

Post by teddy kgb »

yours truly met 6 hechtingen in de bovenlip !

http://134.58.250.2/personal/bc547/goor ... g.397.html
tish
Mountainbiker

Post by tish »

teddy kgb wrote:yours truly met 6 hechtingen in de bovenlip !

http://134.58.250.2/personal/bc547/goor ... g.397.html
MMMMMMMMMMelk :lol:
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Laat gestart voor de 60km aangezien er een collega-biker zich overslapen had :oops: ..maar als ik de commentaren lees was dit eerder een zegen.Overal vlot kunnen doorrijden.

Dit was een tt voor mtb'ers en door mtb'ers en dat merk je.Organisatie was perfect in orde en dat begint bij mij al met de wegwijzers naar de tt bv.

Deze tochten maken het plezier in het biken enorm groot,werkelijk alles zat in de tocht : singletracks,bospaadjes,beklimmingen,heidegrond,technische stukjes,een streepje asfalt..Ik heb me rotgeamuseerd.

Bevoorrading was uitgebreid en perfect ingedeeld.

Op een technisch heuveltje vlotjes bovengereden..maar wel dankzij de aanwijzingen van fotograaf Eddy :lol: .De eerste keer de verkeerde zijde genomen en dan maar de beklimming eens opnieuw gedaan.Het toont aan hoeveel plezier deze tt me gaf.

Om maar te zeggen dat niet alle bikers met getrokken messen tov elkaar staan ; onderweg was er een groepje,gesponsord door 4bikes uit Westerlo,waarvan één biker problemen kreeg met zijn ketting op een helling.Ik zie dit en duw hem verder tot hij terug zijn ketting goed krijgt.Ik krijg hierdoor zelf minder snelheid en moet bijna afstappen,gelukkig duwt één van zijn ploegmaats mij nu op zijn beurt terug de goede richting uit :lol: .Thx guys ! :lol: Zo is't plezant biken !

Als je al een paar weken rondtoert in de tt's van de Ronde van het Waasland,besef je dat deze tochten de echte Vlaamse mtb-pareltjes zijn.

Wat betreft de koerskonijnen : totaal geen problemen mee,het zijn alleen de gasten die de koerskonijnen willen volgen en/of net kunnen bijhouden die voor problemen zorgen.Meestal te herkennen aan het té grote verzet en de rode kop :lol: ...

Bedankt Goorbikers,we kregen een zalige en pittige rit voorgeschoteld en ik heb hem met plezier tot de laatste hap binnengespeeld...
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

rubber-12 wrote:Dus samen blijven plakken tot er echt niemand meer was.
Pas op hoor, het zou kunnen dat wij u nog geklopt hebben als "laatste". :wink:
Gestart om 10u15 voor de 60km, nadat we om 9u thuis waren vertrokken (we moesten afkomen van rond Aalst) en de eerste km's nog samengereden met mijn nonkel. Alleen rijdt die zo'n 5km/h sneller dan wij (= mijn moeder & ik), dus lang heeft dat niet geduurd.
Op het gemak dus doorgereden en ongelooflijk genoten! Ik had aan de reacties hier wel al gezien dat het een goeie tocht ging zien, maar dat het zó goed zou worden... Spijtig genoeg waren de benen niet goed genoeg om overal op te geraken, maar dat is dan een reden te meer om volgend jaar beter getraind terug te komen :wink: Een van de hoogtepunten voor mij was dat ding aan die Amerikaanse bar, echt magnifiek! Maar eigenlijk was de ganse tocht een hoogtepunt...

Aan de tweede bevoorrading waren we zo laat, dat ze al aan het opruimen waren en dat de afpijlers al bijna gingen vertrekken :oops: Nog nooit meegemaakt dat het zo nipt wordt, maar dat weten we dan voor de volgende keer: niet te vroeg, want dan is het file; niet te laat, want daarvoor zijn we niet rap genoeg.
De bevoorradingen waren trouwens dik in orde, net zoals de borden onderweg (chapeau dat jullie er ook zetten voor de auto's!!). De bepijling was goed, af en toe wel eens extra moeten kijken, maar nooit verkeerd gereden (behalve heel op het einde, maar dat pijltje was door de wind in de verkeerde richting gedraaid).

Na de laatste bevoorrading uiteindelijk wel de 25km gepakt (mijn moeder begon de platte 35km van de dag ervoor in combi met een lastige 60km toch wel te voelen), zodat we met 57km op de teller weer zijn toegekomen. De afspuiting was al afgebroken, maar we waren toch niet van plan die te gebruiken. We zijn niet meer binnengeweest in de zaal, maar op één fiets na, was er niet veel meer te zien (dat kan jij dan wel geweest zijn rubber-12).

Absoluut 100% zeker tot volgend jaar!
coldstein
Mountainbiker

Post by coldstein »

De 25 gedaan omdat ik even terug moet inrijden na een herstel van vier weken (crash op TT in Wolfsdonk). Mooie tocht met veel bos en berg.
Het volk viel eigenlijk goed mee.
Dit was ook de eerste TT met mijn nieuwe NN Snake Skin. Wat een verademing tegen de Mich XC Dry² die er op lagen. Ik heb terug grip!!
Enkel last gehad van een paar jonge cyclocrossers die niet veel rekening hielden met de andere deelnemers en zelfs in bochten op singletracks voorbij gewrongen kwamen, soms met het nodige elleboogwerk. Misschien is dat bij hun normaal maar op een TTke hoeft dat toch niet voor mij.
Wat ik altijd geruststellend vind op een TT zijn de bordjes met servicepunten en een noodnummer.

Goed georganiseerd en zeker tot volgend jaar!!
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

[quote="coldstein"]
Dit was ook de eerste TT met mijn nieuwe NN Snake Skin. Wat een verademing tegen de Mich XC Dry² die er op lagen. Ik heb terug grip!!

Je kunt er niet omheen. Iedereen kan zeggen wat hij wil, NN is gewoon de beste band voor veel grip.
Schwalbe maakt op dit moment gewoon de beste banden.
Ook Racing Ralph en Rocket Ron zijn zeer goede banden voor onze ondergrond.
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Heeft er iemand een planneke van den tocht, ik zou er nog is wille gaan rijde zonder heel den tijd in de file te staan.
Post Reply