Spanje

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
biebob
Mountainbiker

Post by biebob »

Torrevieja in Valencia, dichtbij Alicante???
Ik heb in die omgeving al gefietst maar dan wel op de weg!
Ben je ervan op de hoogte dat de bergtoppen in die streek variëren tussen 1100m tot zo'n 1700m? Ik wil maar zeggen als je ginder gaat fietsen moet jezelf in goede conditie zijn en moet je bike zeker in goede conditie zijn!!!

Mocht je interesse hebben kan ik je wel wat info doorgeven!

Groetjes, biebob
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

biebob wrote:Ik wil maar zeggen als je ginder gaat fietsen moet jezelf in goede conditie zijn en moet je bike zeker in goede conditie zijn!!!

Mocht je interesse hebben kan ik je wel wat info doorgeven!

Groetjes, biebob
Niet voor de beginnende mountainbiker dus... :-?
Any way, je mag me altijd info doorsturen.
Ik zie dan wel of ik mijn bike meeneem of niet.

Tnx.
biebob
Mountainbiker

Post by biebob »

De link : http://www.costablanca.org/spa/rutas/ru ... .asp?id=49, wijst naar een webpagina die een fietsroute beschrijft in de omgeving van Benidorm.

Het is een fietsroute van 40 km vertrekkende in Sella (bergdorpje 30 km ten noorden van Benidorm) richting Aitana en terug. De Aitana oftewel "Duivelstand" is de hoogste berg uit de omgeving.
In de top van de berg ontbreekt een vierkant stuk. De legende wil dat de duivel dit stuk eruit gebeten heeft en het vervolgens uitgespuwt heeft in de zee. Voor de kust van Benidorm ligt een reusachtig rotsblok dat op het eerste zicht prachtig past in het ontbrekende stuk van de Aitana!

Ik heb er twee jaar geleden een tochtje van zo'n 80 - 90 km over de weg gedaan. Ook héél tof om te doen en iets minder zwaar dan MTB.
Ik zal dat traject eens opsporen en doorsturen!

PS : link naar de Spaanse wielerbond : http://www.rfec.com/portada/index.asp

Groetjes, Biebob
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Alvast bedankt voor de moeite. :D
Wolvenberg
Mountainbiker

Post by Wolvenberg »

biebob wrote:De link : http://www.costablanca.org/spa/rutas/ru ... .asp?id=49, wijst naar een webpagina die een fietsroute beschrijft in de omgeving van Benidorm.

Het is een fietsroute van 40 km vertrekkende in Sella (bergdorpje 30 km ten noorden van Benidorm) richting Aitana en terug. De Aitana oftewel "Duivelstand" is de hoogste berg uit de omgeving.
In de top van de berg ontbreekt een vierkant stuk. De legende wil dat de duivel dit stuk eruit gebeten heeft en het vervolgens uitgespuwt heeft in de zee. Voor de kust van Benidorm ligt een reusachtig rotsblok dat op het eerste zicht prachtig past in het ontbrekende stuk van de Aitana!

Ik heb er twee jaar geleden een tochtje van zo'n 80 - 90 km over de weg gedaan. Ook héél tof om te doen en iets minder zwaar dan MTB.
Ik zal dat traject eens opsporen en doorsturen!

PS : link naar de Spaanse wielerbond : http://www.rfec.com/portada/index.asp

Groetjes, Biebob

Dat de Aitana is inderdaad de hoogste berg van de omgeving +- 1558m, maar dan moet je aan de militaire basis doorrijden naar de top, Alto de Aitana, dat normaal niet toegankelijk is voor het publiek. De col waar je over rijd heet Alto de Sella of Puerto de Tudons en is +- 1024m hoog. Zie links van beide beklimmingen.
De berg waar in de top een stuk ontbreekt is de Puig Campana.
http://www.rutasdeciclismo.com/index.ph ... rtos&id=47
http://www.rutasdeciclismo.com/index.ph ... rtos&id=58
biebob
Mountainbiker

Post by biebob »

Tof ritje over de weg in de omgeving van Benidorm :
-> Benidorm -> Guadalest (CV 755)
-> Guadalest -> Benasau (over een puerto van 966m) (CV 70)
-> Benasau -> Sella (over Puerto de Tudons : 1027m.) (CV 770)
-> Sella -> Finestrat -> Benidorm (CV 758)

Dit tochtje staat op de Michelin wegenkaarten aangegeven met een groene lijn, dwz mooie zichten!!!

PS : Torrevieja is zo'n slordige 100km van Benidorm.
orangecrash
Mountainbiker

Sierra Nevada en Alpujarras

Post by orangecrash »

Heb vorige zomer effe door de Sierra Nevada gereden met de wagen,
is een schitterend gebied om enkele dagen tot een week in te biken,
maar er zijn heel weinig kaarten en weinig info te vinden over MTB aldaar.
Kan iemand mij hiermee helpen?
pat17
Mountainbiker

Post by pat17 »

iets meer naar het oosten in het ''voorgebergte'' van de Sierra Nevada is het meer geschikt om te biken denk ik : streek van Almeria en de Sierras die daar boven liggen , Tabernas, ......
Wij hebben er toen gewoon op stafkaart gereden .....
Trouwens vanaf mei is het daar ondragelijk heet , hou daar maar rekening mee !!!!!!
scottboy
Mountainbiker

Post by scottboy »

@univega : heb je nog info over verschillende fietsroutes aan de costa brava zowel baan of MTB.
Wij vertrekken op 16 augustus tot 28 augustus en doen zowel onze MTB als baanfiets mee...kwestie van wat afwisseling.

Mvg,
Scottboy
casper
Mountainbiker

Re: Sant Felieu - Platja d'aro - Palamos - Girona - costa Br

Post by casper »

A d r i wrote: mooie streek, ik ben er ooit wezen diepzeeduiken.... en de Pyreneen zijn ook niet veraf.

Ik ook Adri, het was mijn eerste buitenlandse duikreis :D , onze uitvalsbasis was de baai van Aiguafreda ( Begur ).

Daar ga ik zeker nog terug om te duiken en te BIKEN!!

groeten,
Stievie :lol:
Post Reply