trek top fuel9-cannondale scapel 3

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
JB
Mountainbiker

trek top fuel9-cannondale scapel 3

Post by JB »

Hallo,
Ik ben er bijna uit welke het gaat worden.
Ik twijfel nog tussen deze twee.

http://gb.cannondale.com/bikes/10/CE/model-0VP3.html

http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/mo ... topfuel9e/

Voordat ik eens ga kijken voor eens te proefrijden, had ik graag een paar meningen gehoord over eventuele nadelen( of voordelen) van deze bikes ten opzichte van elkaar.
De fiets moet dienen om tt te rijden, voornamelijk in de ardennen. =P~
Als de rug het aankan ookwel eens een maraton. :bounce:
Van een zwaar modderritje ben ik ook niet vies. #-o
Mischien een niet onbelangrijk detail: Ik ben +100 kg :oops:
grt. jo
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Ik heb vorige week de nieuwe scalpel 3 in mijn handen gehad... dat ding rammelde nu al van achter (speling op de scharnierpunten?) Ik heb ook even nagedacht over de scalpel, maar nu dus niet meer ... :wink:
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Edlisjas wrote:Ik heb vorige week de nieuwe scalpel 3 in mijn handen gehad... dat ding rammelde nu al van achter (speling op de scharnierpunten?) Ik heb ook even nagedacht over de scalpel, maar nu dus niet meer ... :wink:
Dat meent ge toch niet echt?Rammelen en speling?
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

bouten nog niet goed vastgezet?

je hebt wel minder scharnierpunten bij een scalpel, beneden aan de trapas zitten er nl geen
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

ik heb in 't begin van 't jaar een scalpel 2 gekocht bij Cameleonbikes en er van maart tot september bijna 6.000km mee gereden.
Problemen die ik mocht vaststellen:
- buitenbanden (race king) veel te slap (vervormden), en velglinten van bedenkelijke kwaliteit waardoor mijn binnenband verschoof en het ventiel scheurde (3xin 150km)
- spaakbreuk in beide wielen (xr1400) na 4000km , hersteld, en nu eind september opnieuw spaakbreuk in 't achterwiel + velg gescheurd thv spaakgaten-ventielgat. Dit wiel moet ik deze week nog binnendoen, om te kijken of ik hier garantie op krijg. Deze wielen zijn aan de lichte kant voor iemand als ik (81kg droog aan de haak), met een "vlotte" rijstijl. Doch ik heb hetzelfde stel op mijn andere bike (xr1480), en daar heb ik geen problemen met de spaken.
- na 4000km was de bout waarmee de demper aan de kader vastzit gebroken #-o . Dit werd door de fietsenmaker gezien en onmiddelijk hersteld. Zelf had ik dit nog niet opgemerkt.
- Nu en dan krakende geluiden die voortkwamen uit het demper gedeelte. Uiteindelijk bleek dit de rubber van de demper te zijn, die door het mooie weer deze zomer op tijd en stond een drupje olie wilde.
- oppassen voor schade aan't kader door de kabels!!

Als ik terugblik op mijn eerste jaar met de scalpel, ben ik tevreden. Geen kosten buiten slijtage tandwielen en ketting (vervangen aan 3500km) + lagers bracket (4500km). Als ik nu nog een nieuw achterwiel krijg ben ik heel tevreden.

Deze winter rij ik opnieuw met mijn epic (5jaar oud en V-brakes), die nog steeds een meer dan waardig alternatief is voor de scalpel.
JB
Mountainbiker

Post by JB »

hallo,
vandaag een klein testritje met beide gaan maken. =P~
Ik vond de scapel het vinnigst reed, maar ook nerveus stuurde en deze was niet uitgerust met een lefty(testmodel van vorig jaar).
deze was een medium en zat goed. (ben 1.78 mtr.)
De fuel was iets tammer. Maar ik heb allen op een 17.5 gezeten,18.5 was niet dadelijk voorhanden.

Mijn voorkeur gaat licht naar de scapel, maar de korting op de fuell is niet te onderschatten. Daarbij is het met mijn vertroude fietsboer waar ik altijd goed geholpen ben.( het dillema blijft duren) #-o

De fuell 17.5 vond ik wel lekker zitten, maar is deze toch niet te klein?
grt.jo
Last edited by JB on Sun 08 Nov 2009 20:12, edited 2 times in total.
brommerken
Mountainbiker

Post by brommerken »

ik heb deze week ook voor het eerst met een scalpel ge reden,en ik voelde ook dat deze fiets direct stuurde.is wel licht vooraan wat even wenen zal worden;maar deze fiets is wel vinnig.ik mag geen echte minpunten noemen.succes met de beslissing.
Canis Lupus
Mountainbiker

Post by Canis Lupus »

Het zijn beide geile beestjes.

Ikzelf rijd met een Top Fuel 9.8 en ben er razend content van. Ben dus bevooroordeeld maar mijn stem gaat naar de Trek. :bounce:

BTW, ben 1.81 en rij op een 18,5. De 17,5 was idd te klein.
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

CANNONDALE
feel it
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

AMG wrote:CANNONDALE
feel it
Haha :D jij bent zo gelukkig met Flash percies?!
Ik ga morgen trouwens een vragen voor een testrit bij men lbs. Je hebt me kunnen overtuigen met de youtube filmpjes en de uitleg!! thx!
Post Reply