Ze zullen zich in het ziekenhuis wel met iets beter bezighouden dan de steentjes lospuiteren hoop ik (breuken helen, druk van hersentjes halen...)
Hopelijk komt hij der goed vanaf
Dus ook niet te zot doen hé, anders
Post by nothing 's impossible »
met hoeveel druk rij je in je banden?tafelpoot wrote:Als ik hier in de buurt aan biken ben en ik zie van ver dat den bocht vol ligt met steentjes of den bocht is zo zanderig, dan durf ik nooit echt snel (+20km/u) door dienen bocht gaan uit vrees onderuit te gaan
hoe best bochten aansnijden of voorkomen dat ge onderuit gaat ofzo...
greetzz...
TAFELPOOT
Hmm, 't is niet dat ik de OFFTOPIC discussie wil storen, maar ik vind het anders wel een beestig goeie vraag.JFK wrote:Belangrijk in zo'n bocht is dat je de juiste bochttechniek nog nauwgezetter gaat uitvoeren.
Goed van buiten naar binnen en weer naar buiten rijden. M.a.w. de ideale lijn zoeken, dit terwijl je de verticale druk probeert te maximaliseren zodat je de volledige gripcapaciteit van je banden gebruikt. Dit doe je door hard met je buitenste been op je pedaal te drukken en een goeie houding op de fiets aan te nemen (dit is vooral door ervaring en is voor iedereen persoonlijk).
Ik heb lange tijd met 2.5bar gereden maar hiermee 2 keer ne snakebite gehad (ben blijkbaar toch genen ezel) en omdat ne platten band toch altij miserie is (zeker ne snake-bite) rij ik sinds kort op 3 barcatchup! wrote: met hoeveel druk rij je in je banden?
Voor grip op grint, keitjes, dennenappels, whatever geldt: hoe minder druk, hoe beter (opletten voor snakebites), anders rol je alle kanten uit.