Zo 01/11/2009 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Lekker vroeg uit de veren voor de 60 te doen in Longvillage. Gestart om iets voor 8u. Niks file in 't begin, bijna alleen onderweg. Tof dat Meethovensbos er nog 'ns inzat.

Dan langs stukske Demer naar de Extreme bar, waar ik mijn ketting niet op 't kleinste blad kreeg :evil: . Na even wat amateursleutelen dan maar met de hand op 1 gelegd en hop naar boven.

De pompoentjes hier waren best grappig, de vlammetjes echter uitgedoofd. Hierna kreeg ik 'm niet meer op de grootste plateau, even logisch nagedacht, 2 vijsjes wat in en uitgedraaid en nu macheerde alles van 1 tot 3 :-). Klaar voor de beklimmingen die later nog zouden volgen.

Bevoorrading aan de Orleanstoren dik in orde met Fanta, coke, water, allerlei koeken en fruit.

Op naar de Konijnenberg in Rillaar, met een originele kleine parkoersaanpassing tov andere keren. Dit viel me op dat er hier en daar toch weer wat origineels aan het parkoers gesleuteld was. Tof

Terug naar Langdorp centrum via wat langere, mindere verbindingsstukken (asfalt), maar dat hoort bij de afstand van 60 denk, de 45 had wss het mooiste parkoers maar soit, naar 't einde toe werd het alleen maar mooier en meer fun. Waar de 45 bijkwam begon het wel meer filerijden, maar geen probleem voor mij. Ik kan veel verdragen.

Op de Bosberg alles eruitgehaald wat erin zit volgens mij, velen hebben daar het licht zien uitgaan zo te zien aan de 'stappers'. Kort hierna tegen volle snelheid een onopvallende boomstronk mee doorgenomen, gevolg ik weggekatapulteerd, verder geschoven en getold om dan mijn fiets nog op te vangen die terug recht voor mij kwam te staan :-) . Toch even blijven zitten zo. Nog bedankt aan de collega die even teruggedraaid was om te checken waar die herrie vandaan kwam :wink: . Met pijn in de kuit rest maar afgebold.

Weeral tevreden teruggekeerd en mijn eerder vermelde gemiddeldes van vorig jaar kunnen vervoegd worden met anno 2009 : 20.9, slechter dan vorige jaren, allez jom hoe kan dat nu, 'k zal dat eens gaan uitzoeken zie.

Groeten :wink:
havy weight
Mountainbiker

Post by havy weight »

Prachtige toer =D> , goede bepijling =D> , ken er ook die enkel km's minder hebben gereden voor de bevoorrading #-o . volgens mij ook het gevolg van niet meer fris zitten :oops: en onbewust ergen iets afgesneden :^o . Bepijling was zeker in orde =D> =D> =D> .

Om het probleem van de helmen op te lossen, diegenen die er niets hebben inzitten en het noodzakelijk vinden om zichzelf bloot te stellen aan mogelijk zeer gevaarlijke gevolgen, dien volgens mij uit georganiseerde TT te worden gemeden :evil: :evil: !! Gelukkig zijn tot op heden maar enkelingen =D> meer die zich voordoen als zogezegde stoeren mannen 8) 8) , want wij kunnen rijden en vallen nooit dus waarom en helm op zetten [-X

Zeker tot volgende keer.

En zoals mijn naam het zegt, een ligt gewicht ben ik ook niet dus moet ik ook af en toe iemand doorlaten, deze zeggen dan links of rechts.

Het lijkt mij bij deze een goede gelegenheid om even af te spreken dat wanneer je iemand voorbij gaat even een kant te zeggen en dan wel de kant die je gaat inhalen. Bv iemand gaat mij links voorbijsteken, deze zegt dus duidelijk even LINKS, alvorens zijn maneuvre uit te voeren, zo weet ik dat er iemand aan mijn linkerkant daadelijk iemand gaat voorbij komen, rekeninghoudend en op voorwaarde dat het inhaalmaneuvre ergens wordt ingezet waar het kan en er de plaats voor is :lol: , of zijn er andere suggesties???
.joeri.
Mountainbiker
Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox

Post by .joeri. »

havy weight wrote: Bv iemand gaat mij links voorbijsteken, deze zegt dus duidelijk even LINKS, alvorens zijn maneuvre uit te voeren, zo weet ik dat er iemand aan mijn linkerkant daadelijk iemand gaat voorbij komen,
Het probleem is dan dat diegene die ingehaald word als eerste reactie heeft om links te gaan rijden, wat natuurlijk niet de bedoeling is...
Het zou inderdaad handig zijn om één soort regel hier op toe te passen, maar hoe krijg je dat aan iedereen gemeld? En niet alleen de leden hier op mtbforum.be...?
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

Bij het inhalen zeg is steeds : kom langs links of kom langs rechts dat weet de voorganger perfect langs welke kant ik kom en dat werkt over het algemeen zeer goed en geeft geen aanleiding tot misverstanden alleen links of rechts zeggen darentegen wel.
.joeri.
Mountainbiker
Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox

Post by .joeri. »

Ik zeg meestal "Pas op, naar rechts!" en dan als ik er voorbij ben "merci!".
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Over heel den toer ene me ne scott strike over heel den tt zeker 5 keer tegegekome. Iemand van hier?
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

Die mercie hoort en natuurlijk bij :wink:
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Weeral eens een schitterende ochtend gehad.
Op gebied van parcours, één van de betere tochten die vanuit Aarschot en omstreken vertrekt.
60 km vrolijk vertier dus.

Een korte impressie in de vorm van filmmateriaal is de bekijken op onze website bij "foto en film"
http://www.mtbteammargi.tk
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

vandaag de 60 km gedaan ,was een prachtige rit maar ben wel gewoon van in de vlakke kempen te rijden. Als ik iemand passeer zeg ik altijd langs waar ik kom en dan nen merci en kijk ook of het kan en anders wachten.
Op de bosberg reed ik achter een jonge gast die ging surplasse waar iedereen moest afstappen =D> en te voet verder ging,ben de jongen nog wat bblijven volgen ,wat een techniek had die gast zeg.Bij de bevoorrading bij zijn papa gestaan en hij vertelde mij dat zijn zoon bij de top van de benelux hoorden vandaar die techniek natuurlijk.
bolle.
Mountainbiker
Location: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Post by bolle. »

vertrokken voor de 60 km en aan de eerste bevoorrading zat ik op schema ( avs 23.7) Na de stop iets zwaarder parcours en de griep zat nog duidelijk in mijn lichaam en ik had niets kracht in de benen.
Na de tweede bevoorrading gekozen voor de 25 km te volgen maar veel heeft dat niet uitgehaald . Aangekomen met 57 km en avs 20.8
Al bij al prachtige toertocht echt mountainbike alleen een iets te veel volk,dikwijls file gehad maar voor mij was dit dikwijls welgekomen
Proficiat voor de organisatie, het vrouwtje met de mutsen en de mooie vrouwtjes met de aquarius
Greetz =D>
Post Reply