Want ik heb al wat anders op 1 november in Ieper meegemaakt dan gisteren...
31/10/2009 IEPER
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Inderdaad veel baan. Maar de weersomstandigheden waren ook super. Had het geregend in het Heuvelland, dan hadden we een gat in de lucht gesprongen dat er ook redelijk wat asfalt in zat.
Alles was dik in orde op een degelijk parcours zonder veel verrassingen. Gem. 22,6 km/u.
vind ik dus ook. Ik snap niet dat iedereen zo wild is over het parcours. Er was héél veel asfalt, en ik heb nergens nieuwe of originele paadjes ontdekt. Ik had echt een been there done that gevoel. Waarom perse afzakken naar het heuvelland als er al 100 toertochten zijn die daar gebeuren, en het beter doen?lanza wrote:bof en lof over het parkoers?? Ik denk dat er wel 70% weg in zat in de 74km en dat moet toch beter kunnen in die streek.
Het stuk in Ieper en Zillebeke was ook maar saai...
Begrijp me niet verkeerd, biken in deze streek is altijd leuk, maar deze tocht bracht niks bij.
En de Kemmelberg, ik snap het niet, waarom voor de duizendste keer ons langs het kerkhof naar boven leiden? Wees eens origineel en rij naar de camping en neem daar de enorm steile grasheuvel ofzo, is eens iets anders.
Nog iets: bij het afdalen van de zwarteberg riep iemand mijn naam, maar heb niet geweten wie, iemand?
En oja, twas van: "Ziet em gaan, Dries Heyte!" en ik lag er bijna :)
Gsitereren ook rond 8u30 vetrokken voor de 74 km en eerlijk gezegd het viel op dat de organisatoren er alles aan deden om zo snel als mogelijk in de "bergzone" te geraken ...zoveel asfalt, zelden gezien op een tt.Maar gelukkig is de Westhoek een streek waar het steeds aangenaam toeven is om te biken en dat maakt toch veel goed.
Aanvankelijk liep het niet al te vlot maar gaandeweg vlotte het beter en beter. Tussen de eerste en tweede bevoorrading verdacht ik één of andere Fransoos ervan zicht aan mijn zadel vast te klampen ...maar helaas op de stukken tegen de wind ging het gewoon niet al te soepel.
Aan de tweede bevoorrading nog even klapke gedaan met Henkieboy en gevolg en even teruggekeken in de tijd toen we nog hetzelfde spelleke speelden met ballekes en olie ...rarara.
Bovenop de Kemmel vastgesteld dat ik een leegloper had achteraan en nieuw bandeke gestoken maar een weerbarstig achterwiel zorgde er voor dat ik toch behoorlijk wat tijd verloren heb.Aanvankelijk bleef het maar slepen en dan even mij wreed boos gemaakt en toen viel alles terug in de plooi.
Aan de derde bevoorrading vastgesteld dat het nu aan het voorwiel was om te slepen
dat kreeg ik echter niet onmiddellijk opgelost en dus de laatse 15 km ferm mogen duwen.De beentjes begonnen toch aardig te ontploffen en vanaf de idyllische Zillebeek Vijver me laten uitbollen en enkel nog genoten van het mooie zicht en even nagedacht en vastgesteld dat ik me toch geamuseerd had.
Aanvankelijk liep het niet al te vlot maar gaandeweg vlotte het beter en beter. Tussen de eerste en tweede bevoorrading verdacht ik één of andere Fransoos ervan zicht aan mijn zadel vast te klampen ...maar helaas op de stukken tegen de wind ging het gewoon niet al te soepel.
Aan de tweede bevoorrading nog even klapke gedaan met Henkieboy en gevolg en even teruggekeken in de tijd toen we nog hetzelfde spelleke speelden met ballekes en olie ...rarara.
Bovenop de Kemmel vastgesteld dat ik een leegloper had achteraan en nieuw bandeke gestoken maar een weerbarstig achterwiel zorgde er voor dat ik toch behoorlijk wat tijd verloren heb.Aanvankelijk bleef het maar slepen en dan even mij wreed boos gemaakt en toen viel alles terug in de plooi.
Aan de derde bevoorrading vastgesteld dat het nu aan het voorwiel was om te slepen
Re: Ieper 31/10/2009
enkele trapkes gewoon middendoor ervan "jumpen" , wel ni allemaal na elkaar anders ligt je snelheid te hoog en kunnen de achterliggers je uit de struiken halen, en enkele langs de zijkant nemen , je snelheid goed doseren (werken met beide remmen)trekske8500 wrote:
Wie heeft er die trappen aan de achterkant van de Zwarte Berg waar de 'treden' tussen de 30 en de 45 cm waren, genomen op de fiets, met een hardtail? Hoe doe je dat? Treden van 15-20 cm ok, maar die, ...
ik ken die trapkes al van in mijn jonge jaren toen ik nog met sportdag op school ging mtb'n
- Feysie
- Mountainbiker
Re: Ieper 31/10/2009
Ik doe dat ook met een hardtail, niet te snel, niet te traag en goed aan je stuur trekken. En idd, als je niet zeker bent kun je altijd rechts het kantje nemen.Jason B wrote:enkele trapkes gewoon middendoor ervan "jumpen" , wel ni allemaal na elkaar anders ligt je snelheid te hoog en kunnen de achterliggers je uit de struiken halen, en enkele langs de zijkant nemen , je snelheid goed doseren (werken met beide remmen)trekske8500 wrote:
Wie heeft er die trappen aan de achterkant van de Zwarte Berg waar de 'treden' tussen de 30 en de 45 cm waren, genomen op de fiets, met een hardtail? Hoe doe je dat? Treden van 15-20 cm ok, maar die, ...
ik ken die trapkes al van in mijn jonge jaren toen ik nog met sportdag op school ging mtb'n
Asfalt blijft probleem voor Ieperse tochten. Ieper ligt 10 km van het Heuvelland en blijkbaar liggen er niet veel stroken tussen. Soms had ik het gevoel dat ik de Mc Bride MTB tocht opnieuw reed...
Ik ben wel blij dat ik nu toch eens dat privéstukje bovenop Scherpenberg heb gedaan.
Wat parkoer betreft .Weet dat een organisator van TT door de streek van het Heuvelland heel wat beperkingen en moeilijkheden moet door staan aan de voorwaarden van bos en groen.Zo is de enorme steile grasheuvel verboden voor fietsers.De off road strook langs het kerkhof van de Kemmelberg enkel en alleen mag beklommen en niet afgedaald worden.Zo zijn er ook maar een beperkt aantal off road strokken die mogen bereden worden met TT.Weet dat er bij regenval zoals vandaag er zeker stukken moesten geschrapt worden in deze TT.Deze zijn enkel toegangkelijk indien ze goed berijdbaar zijn.Dit zijn maar enkele van de problemen waarmee organisators van TT mee te maken hebben in het Heuvelland.Wees u geprezen dat ze er zijn of u moest nergens nog biken in deze streek.
- archie bunker
- Mountainbiker
Post by archie bunker »
Gistermorgen de 56 km gereden. De indeling vlak - heuvelachtig - vlak ligt me wel. Misschien iets te veel baan in het begin, maar ben een diesel en zit dar eigenlijk niet mee in dat de aanvangsfase wat lichter loopt. De snelle opeenvolging van de beklimmingen (al de bekimmingen zaten in ongeveer 25 km gebald) deden mij toch regelmatig naar lucht happen.
Het tweede vlakke gedeelte was wel beter dan het begin.
Voor mij was het ruimschoots OK.
Het tweede vlakke gedeelte was wel beter dan het begin.
Voor mij was het ruimschoots OK.
- henkieboy
- Mountainbiker
gisteren tesamen met het vrouwke afgezakt naaar ieper om de 56 te bollen .
zoals reeds eerser aangehaald in het begin inderdaad redelijk wa asfalt , maar ja om in de heuvlzone te raken heb je nie veel keuze denk ik.
twerd een tochtje van sightseeing voor mij want t'was van januari geleden (de heuveltjes van erika) da mijn vrouwke nog op haar mtb gezeten had.
Toen we rond dikkebus vijver aan het fietsen waren werden we juist voor het eerste zijsprongetje voorbij gevlogen door drie atletisch gebouwde mtb' ers ????????? die dan op het einde van dat stukje doodleuk van hunne fiets stapten om die drie meter naar boven te wandelen
. Begrijpe wie begrijpe kan want zelf mijn vrouwke reed daar naar boven.
Terug boven gekomen springen ze terug op hunne fiets , weer volle gaas weg om op het tweede zijsprongetje juust weer hetzelfde te doen.
(ik zou
komen)
Al bij al een schoon tochtje gereden maar heb mij toch meer dan een keer moeten inhouden om mij in het wiel van een paar bekende bikers
te placeren en het vrouwke achter te laten (mocht nogthans van haar maar ik zeg altijd samen uit samen ........onder den douche
)
Aan cordoba nog een babbeltje geslaan met barty over onze vroegere hobby (iets met 10 kegels
) en aan de aankomst nog eentje met belle die haar ventje alleen had thuis gelaten om terrasjes te leggen
om dan rustig naar huis terug te keren.
57 km , 18 gem., avg hr 129

zoals reeds eerser aangehaald in het begin inderdaad redelijk wa asfalt , maar ja om in de heuvlzone te raken heb je nie veel keuze denk ik.
twerd een tochtje van sightseeing voor mij want t'was van januari geleden (de heuveltjes van erika) da mijn vrouwke nog op haar mtb gezeten had.
Toen we rond dikkebus vijver aan het fietsen waren werden we juist voor het eerste zijsprongetje voorbij gevlogen door drie atletisch gebouwde mtb' ers ????????? die dan op het einde van dat stukje doodleuk van hunne fiets stapten om die drie meter naar boven te wandelen
Terug boven gekomen springen ze terug op hunne fiets , weer volle gaas weg om op het tweede zijsprongetje juust weer hetzelfde te doen.
Al bij al een schoon tochtje gereden maar heb mij toch meer dan een keer moeten inhouden om mij in het wiel van een paar bekende bikers
te placeren en het vrouwke achter te laten (mocht nogthans van haar maar ik zeg altijd samen uit samen ........onder den douche
Aan cordoba nog een babbeltje geslaan met barty over onze vroegere hobby (iets met 10 kegels
57 km , 18 gem., avg hr 129