Zo 01/11/2009 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Hier de 60 km komen rijden.

Zoals verwacht was het een en al fun op de singletracks.
Het is en blijft mijn favoriete streek.

Bevoorrading heel goed.
Bepijling kon naar mijn mening ietskes beter.

Ps om 09u15 vertrokken en nergens file gehad. Het grootste deel was al vertrokken denk.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Prachtige TT (60km) gereden vandaag, singletracks in overvloed. Was blij toen ik binnen was, want de laatste 20km reed ik met een constant overslaande ketting, kon met moeite nog macht zitten op de pedalen. Noodgedwongen vele stukken op de 22 moeten afleggen. 't Was af en toe eens filerijden (om 9u gestart) maar daar zaten we niet mee in. Het was goed om eens te recupereren.

Wat ik wel niet begrijp, die bepijling? Wat was daar verkeerd aan? Je kan toch niet meer verlangen? Duidelijke kleur, goed zichtbaar opgehangen, dikwijls 2 per bocht. Wie hier verkeerd rijdt heeft modder in zijn ogen of zit er een beetje door. :wink:
dirkc
Mountainbiker

Post by dirkc »

vertrokken voor de 40 km maar na 15 km mijn achterdérailleur afgebroken.jammer want de goorbikers hadden weer een mooie rit in elkaar gestoken.ketting korter gemaakt en dan maar binnen gereden.

mvg
dirk
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Zelf de 35km gereden en was een plezante rit.
Toch weer een paar single tracks meegehad die ik nog niet wist liggen :drunk:

Ik ben zelf ergens rond 10h vertrokken en zo viel het wel mee met de files.
.joeri.
Mountainbiker
Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox

Post by .joeri. »

Eerst de auto die enkele meters van ons huis in panne viel met de mtb en alles ingeladen, daarna de andere auto genomen, maar moest terugkeren omdat hier thuis iemand ziek was geworden en dringend naar de dokter moest, uiteindelijk pas om 10u15 aan de start vertrokken.

Gelukkig was't een mooie rit die mijn dag toch nog goed heeft gemaakt.

Maar heeft iemand de gps-track van de 40 km? Door bovenstaande omstandigheden ben ik mijn Garmin vergeten #-o

Goed gereden, maar niet vollen bak. Dus 1h58 op de 40 km (= een gemiddelde van 20,7).

Wel een voordeel als je later start: dat je dan geen files hebt onderweg en aan de bevoorradingen :-)
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

de 60 komen bollen, het was een rit zoals verwacht met redelijk wat klimmen en leuke afdalingen. ergens kort voor de 2de bevoorrading ± 3 km afgesneden/verkeerd gereden. had uiteindelijk 56,87 km, 19,5 gemiddeld (ene 1km beter dan vorig jaar) en 606 hoogtemeters.

En er zitten inderdaad soms echte boeren tussen, even laten weten aan de achterliggers als een oversteek autovrij is is ook teveel gevraagd voor sommigen. En filerijden, tja dat heb je nu eenmaal op een toertocht. Heb zelf toch een tijdje in een treintje gezeten waar een 12 jarige op kop reed. Geen probleem, rustig volgen tot er de nodige ruimte is om in te halen.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

om half tien vertrokken en echt filerijden was er toch niet meer bij. Tja, aan de eerste bevoorrading nog avs 23 en na 60km binnengekomen met 21: idd een paar keer moeten rusten in iemands zijn wiel, maar langs de andere kant : zelf stomweg 2x gevallen en zovéél beter kon ik nu ook niet (lees: ook ietsiepietsie té snel vertrokken)

Bovendien, 't was geen wedstrijd hé, dus wat maakt het uit...

P.S. : ik lees hier nogal veel F*cks. Ik wil niet breken met die nieuwe trend, maar heb echt geen problemen gehad onderweg met andere bikers..

Toch een poging: F*CK die stomme halvegare halfweggerotte boomwortel waarover ik viel. Lig daar volgende keer niet terug of ik haal mijn kettingzaag om je definitief uit de Bosberg te verwijderen!
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Met Sportyboy de 60 komen bollen. Een gewelding tochtje. Den ondergrond lag er zeer goed bij. Bevoorradingen op de gekende plaatsen en alles in overvloed. Wel een beetje last gehad van files. Waren om 8u30 vertrokken maar terug samengekomen met de rest in het tweede en derde deel. Maarja, files zijn eigenlijk rustpauses zodat je ze sneller voorbij kunt als je de plaats hebt of soms krijgt. Ik zie soms nog wel kiekens rond rijden zonder helm... Denken die dat ze een dikkere schedel hebben ofzo...
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Svekke_Mechelen wrote: Oh ja, de Aquarius girls aan de bevoorrading niet vergeten, knappe vrouwen! :oops:
En ook het meisje van Kipeo niet vergeten, die vanochtend zo vriendelijk mutsen stond uit te delen !
Die mag altijd is meerijden :-D

Op www.mtbteammargi.tk komt vanavond of morgen een filmpje van de TT
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Trekkie 800 wrote: Ik zie soms nog wel kiekens rond rijden zonder helm... Denken die dat ze een dikkere schedel hebben ofzo...
Als er niets in zit moet je het ook niet beschermen zeker :lol:
Post Reply