Zo 15/11/2009 Baudour-Saint Ghislain
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- cowboy peter
- Mountainbiker
15/11/2009 Baudour-Saint Ghislain
Post by cowboy peter »
Voor liefhebbers van singeltracks naar 't schijnt. Parcours door verschillende bossen waaronder ook die bossen die aangedaan werden door peruwelz, http://users.skynet.be/V.T.Thalys/rando-60km.htm
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Peter, ik ga weer een Temesta mogen nemen om in slaap te geraken.
Het zag er allemaal zo simpel uit voor November en nu post jij dit.
Het zag er allemaal zo simpel uit voor November en nu post jij dit.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
De parcours van 45 en 60 km worden voor ongeveer 90% gevormd van bossen, single tracks en een uitzonderlijke toegang tot de steengroeve van Hautrage
dixit de organisatie.
dat worden al twee Temesta's vanavond
dixit de organisatie.
dat worden al twee Temesta's vanavond
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Een verkenner uitsturen??
Cowboy???
Als het parcours voor hem goed is,dan is voor ons super in 2010!!!
Motorbiker,ik maak er mij geen zorgen in.Geen temesta voor mij.
Na Aniche weet ik were waar de lampe het meest brandt.Trouwens na Sallaumines is de grootste leute er af in Frankrijk tot februari met Oignies,Allennes-les-marais,....
(les terrilliens!!!!!
)
Cowboy???
Als het parcours voor hem goed is,dan is voor ons super in 2010!!!
Motorbiker,ik maak er mij geen zorgen in.Geen temesta voor mij.
Na Aniche weet ik were waar de lampe het meest brandt.Trouwens na Sallaumines is de grootste leute er af in Frankrijk tot februari met Oignies,Allennes-les-marais,....
(les terrilliens!!!!!
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
@Beestjes
Kan je dit parcours vergelijken met het funparcours van de Dinausaurienne vtt van de Politie van Peruwelz?
Graag veel info omtrent enkel en alleen het parcours.
Hoe zien de bospassage's eruit. andere funstukken.
Of zijn het vooral grote dreven en landwegels/boereslagen?
Kan je dit parcours vergelijken met het funparcours van de Dinausaurienne vtt van de Politie van Peruwelz?
- jodelaietie
- Mountainbiker
- Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker
Post by jodelaietie »

en hieronder Peruwelz 2008 (Moustache)

Hmm moeilijk in te schatten op de kaart zo te zien toch langere dreven. Het zou mij verwonderen moest dit Peruwelzgehalte zijn maar zo te zien toch veel bos.
Ideaal om ne verkenner uit te sturen ...
Indien het ietswat nat ligt zeker niet te doen daar.
Wie offert zich op ?
Het parcours is inderdaad zeer vergelijkbaar. De meeste toffe stukken van Peruwelz zitten in deze hier, niet allemaal, maar in de plaats komen andere stukken.Motorbiker wrote:@Beestjes
Er zitten inderdaad een paar dreven in, maar geen boereslagen zoals je zegt.
-
wattie
- Mountainbiker
Ik heb deze vorig jaar gereden en ik vond hem dik in orde
. Het enigste saaie stuk was nogal veel asfalt om van Bois de Baudour naar Stambruges te rijden, maar daarna was het weer genieten, volop bos met als hoogtepunt het technisch stukje daar in de buurt van La mer du Sable om dan ook nog eens langs de carriere te passeren
. Dan weer terug richting Baudour om daar weer in schoonheid te eindigen.
Ik zal hier zeker terug van de partij zijn.
Ik zal hier zeker terug van de partij zijn.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Zojuist nog een inspirerend antwoord van de organisatie:
De Sint Guilinoise wordt door de VTThalysclub van Saint Ghislain georganiseerd.
Voor de eerste editie hebben wij 300 bikers van verschillende Belgische streken en Frankrijk onthaald. De organisatie, parcours, bewegwijzering, bevooradigen, sfeer, en tweetalig onthaal voor onze Vlaamse co-bikers (Oostende, Ieper, Wewelgem..) worden door deelnemers duidelijk gewaardeerd.
Onze voorzitter is één echte GPS. Hij kent alle paden van onze streek... en voor de tweede editie, heeft hij één tocht rijk aan spelletjes en techniek opgemaakt. De eerste 20 kms zijn voor iedereen (Bos van Baudour), na één korte straat, begint het met "mogelijkheden". Natuurlijk stijgt het niet zoals in de Ardennen of Vlaamse Ardennen maar het aantal kleine beklimmingen, zullen jullie jullie benen levend voelen
)).
De beste paden en singletracks van de Bois de la Poterie, Bois du Prince, Bois de Stambruges, de Forêt van Beloeil, de singletrack van de Trial van de Mer de Sable zijn de onbetwistbare sterke kanten van de parcours.
De uitzonderlijke toegang tot de Lebaillysteengroeve zal voor bikers zeker en vast puur fun zijn (!).
Het einde van de parcours is gedacht om wat te kunnen recupereren met +/- 4kms langs het canaal van Nimy Blaton voor de finish in het Gemeente Park van Baudour.
Gratis voor minder 12 jaren, 4 euros voor 25 en 45 kms, 5 voor 60km.
Ter plaatse zullen jullie douches, 1-2 of 3 bevoorradigen, bike wash, grote parking, gratis tombola, buffet en kleine restauratie ( Bieren van Westmalle en St Feuillien - Grisette bosvruchten - water en coca - barbecue en gratis uisoep - gratis koffie tijdens de inschrijvingen) ter beschikking krijgen. Dat alles in een zeer sportieve en vriendschappelijke sfeer.
Juist een opmerking ter info : nattig weer zal zeker geen enkel probleem opmaken.
Fun en aangename sportieve sfeer zijn zeker gewaarborgd!
Tot binnenkort als verkenner of in groep
Sportieve groeten
Umberto
De Sint Guilinoise wordt door de VTThalysclub van Saint Ghislain georganiseerd.
Voor de eerste editie hebben wij 300 bikers van verschillende Belgische streken en Frankrijk onthaald. De organisatie, parcours, bewegwijzering, bevooradigen, sfeer, en tweetalig onthaal voor onze Vlaamse co-bikers (Oostende, Ieper, Wewelgem..) worden door deelnemers duidelijk gewaardeerd.
Onze voorzitter is één echte GPS. Hij kent alle paden van onze streek... en voor de tweede editie, heeft hij één tocht rijk aan spelletjes en techniek opgemaakt. De eerste 20 kms zijn voor iedereen (Bos van Baudour), na één korte straat, begint het met "mogelijkheden". Natuurlijk stijgt het niet zoals in de Ardennen of Vlaamse Ardennen maar het aantal kleine beklimmingen, zullen jullie jullie benen levend voelen
De beste paden en singletracks van de Bois de la Poterie, Bois du Prince, Bois de Stambruges, de Forêt van Beloeil, de singletrack van de Trial van de Mer de Sable zijn de onbetwistbare sterke kanten van de parcours.
De uitzonderlijke toegang tot de Lebaillysteengroeve zal voor bikers zeker en vast puur fun zijn (!).
Het einde van de parcours is gedacht om wat te kunnen recupereren met +/- 4kms langs het canaal van Nimy Blaton voor de finish in het Gemeente Park van Baudour.
Gratis voor minder 12 jaren, 4 euros voor 25 en 45 kms, 5 voor 60km.
Ter plaatse zullen jullie douches, 1-2 of 3 bevoorradigen, bike wash, grote parking, gratis tombola, buffet en kleine restauratie ( Bieren van Westmalle en St Feuillien - Grisette bosvruchten - water en coca - barbecue en gratis uisoep - gratis koffie tijdens de inschrijvingen) ter beschikking krijgen. Dat alles in een zeer sportieve en vriendschappelijke sfeer.
Juist een opmerking ter info : nattig weer zal zeker geen enkel probleem opmaken.
Fun en aangename sportieve sfeer zijn zeker gewaarborgd!
Tot binnenkort als verkenner of in groep
Sportieve groeten
Umberto