Zo 01/11/2009 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Nr 11
Mountainbiker

Post by Nr 11 »

Frank en ikzelf stefan hebben vandaag voor de tweede maal de tandem boven gehaald en tot onze grote verbazing stonden er nog 2 rillaarsebikers met een tandem aan de start een soort kannarie
deze rit was wel wat anders als verleden week naar hapert hier lagen singel tracks in en stevige klimmetjes maar dat wisten we en het was dus een extra uitdaging te zien hoe ver we konden komen op de helingen en de afdalingen
We hebben alles gegeven en tot onze grote verbazing zagen we dat het ons aardig lukte om naar boven en onder te rijden en als de bochten geen 360 graden zijn kunnen we daar ook nog stevig doorgaan over gemiddels gaan we het hier niet hebben daar zijn er andere voor op dit forum 1 min punt het materiaal is nog iets te zwak voor onze benen onze tandemnaam black power doet het materiaal zweten gevolg een krom verwrongen kleinste tandwiel maar na wat geplooi en gepuzzel hebben we de rit kunnen uitrijden
aan de organisatie jullie zijn goe bezig
Image
MoC
Mountainbiker

Post by MoC »

Vertrokken om 8u30 voor de 40 km. Na 15.4 km stond ik al aan de bevoorrading. Blijkbaar had ik ergens 2.5 km afgesneden. Na de bevoorrading nog eens ergens moeten terugrijden, verkeerd gereden...

Mooi parcours, al zaten we dicht bij elkaar in het bos met al die singletracks. De bepijling was niet goed, kon beter.

Garmin heeft gemeten en zei:
afstand: 42.24 km
gemiddelde: 21.8 km/h
v max: 41 km/h
hoogtemeters: 368

Heeft iemand misschien de volledige track van de 45 km? Dan kan ik zien waar ik ergens een pijl gemist heb.
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Plezant tochtje in Langdorp.
Schitterd parcours boordevol singletracks en plezante korte klimmetjes.
Bevoorading, parking, douches, afpijling OK.
Organisatie die eraan denkt om een straat eenrichting te maken.

Kortom, niks op aan te merken !

Af en toe was het filerijden, maar iedereen wil ook persé op hetzelfde tijdstip starten :-D

Verder onderweg nog een ernstige opstopping (150 man bij elkaar ofzo) en kwamen er mensen om een dokter vragen.
Toen sirenes gehoord, dus dat beloofde nietveel goeds...
Iemand al nieuws over de toestand van deze pechvogel?

De eerste keer dat ik de TT van de Goorkibers deelgenomen heb en t zal niet de laatste zijn.

Ook een welgemeende F*ck you aan de 2 bikers die tesamen met mij enkele 100-en meters achter een overduidelijke beginner "vastzaten" en het nodig vonden om de jongen de huid vol te schelden nadat hij een afdaling nogal behoedzaam nam...
Get a life... Of ga koersrijden en probeer daar te volgen
Is het echt zo moeilijk om af en toe gewoon is even in te houden tot je medebikers veilig kan voorbijsteken?
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

MoC wrote:Vertrokken om 8u30 voor de 40 km. Na 15.4 km stond ik al aan de bevoorrading. Blijkbaar had ik ergens 2.5 km afgesneden. Na de bevoorrading nog eens ergens moeten terugrijden, verkeerd gereden...

Mooi parcours, al zaten we dicht bij elkaar in het bos met al die singletracks. De bepijling was niet goed, kon beter.

Heeft iemand misschien de volledige track van de 45 km? Dan kan ik zien waar ik ergens een pijl gemist heb.
Mijn Garmin geeft ook 42 km aan. Dus ofwel op dezelfde plaats gemist, ofwel helemaal niet gemist :-D
Last edited by Wicked_Uncle_Ernie on Sun 01 Nov 2009 15:28, edited 1 time in total.
spd
Mountainbiker

Post by spd »

Aan de eerlijke vinder van een DT-Swiss achterwiel (op de parking), gelieve een berichtje na te laten!!!
'k was blijkbaar nog niet echt klaarwakker toen ik m'n bike (en reserve-wiel) uit de auto aan't laden was :cry:
Toen ik terugkwam was het wiel natuurlijk al gaan vliegen #-o
davefsr
Mountainbiker

Post by davefsr »

ik heb ook de 60 gereden. single track paradijs!
Heel schoon tochtje maar de mentaliteit van sommige bikers verpest veel .... ook een welgemeende F*CK aan die mannen die het nodig vinden om mensen in de kant te rijden. Is het zo moeilijk om even " links" of zo te zeggen??? :evil:

het gemiddelde? van geen belang!
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

heb de 40 km gedaan, en heb er één woord voor :
tof tof tof tof tof
Mijn Garmin heeft 39.64 km geregistreerd.

de technische stukskes een échte déja-vu van mtb-school, en plezant dat je het is in praktijk kan zetten =D> =D>
ook af en toe is terug naar beneden gereden om de helling helemaal op te kunnen, en de afdalingskes waren dan de beloning 8) .
inderdaad wel een paar "onozelaars" die zonder iets zeggen willen voorsteken, of die dan wél achter je willen blijven rijden maar dan 5 cm, en dan mijnen dérailleur meepakken als ik is moet remmen :( ; die krijgen dan nen hap & ne snauw naar hun benen gezwierd ! :evil:

volgende keer ongeveer een half uurke later vertrekken, en dan is de folie vertrokken :-? .

zeker voor herhaling vatbaar !
bbo
Mountainbiker

Post by bbo »

60 mooie maar zware kilometers gereden
Wist vooraf dat ik vandaag niet super in vorm was en dan kan zo een tocht wel tellen!

=D> voor de organisatie
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Wicked_Uncle_Ernie wrote:
MoC wrote:Vertrokken om 8u30 voor de 40 km. Na 15.4 km stond ik al aan de bevoorrading. Blijkbaar had ik ergens 2.5 km afgesneden. Na de bevoorrading nog eens ergens moeten terugrijden, verkeerd gereden...

Mijn Garmin geeft ook 42 km aan. Dus ofwel op dezelfde plaats gemist, ofwel helemaal niet gemist :-D
ik had ook 42 ( denk niet dat ik erges verkeerd gereden ben.) + dan nog eens heen en terug = 64 km

Afpaling was mss niet zo goed met die gele bordjes met rode pijl maar dat was bijna niet nodig, omdat er zoveel man was was er een schoon spoor gereden en de bochten goed uitgereden zodat ge er iets sneller kon doorrijden. Als ge tenminste niet in de file stond #-o. Vooral eerste deel in de file gestaan. Na de bevoorrading gemiddelde direct 2km/u amoog
Last edited by BramDR on Sun 01 Nov 2009 18:58, edited 1 time in total.
Svekke_Mechelen
Mountainbiker

Post by Svekke_Mechelen »

Net Aarschot 40km gereden en ik moet zeggen: =D>
Veel den bos in, knappe singletracks, steile klimmetjes en leuke afdalingen, wat wil een mens nog meer.
Oh ja, de Aquarius girls aan de bevoorrading niet vergeten, knappe vrouwen! :oops:
Post Reply