Meeste trapjes kon je afrijden ipv afstuiteren door er rechts van in de berm naar beneden te rollen.trekske8500 wrote:Wie heeft er die trappen aan de achterkant van de Zwarte Berg waar de 'treden' tussen de 30 en de 45 cm waren, genomen op de fiets, met een hardtail? Hoe doe je dat? Treden van 15-20 cm ok, maar die, ...
31/10/2009 IEPER
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Ieper 31/10/2009
Over de trapjes ; niet te vlug met je poep naar achter zodat je gewicht naar achterlicht en voorzichtig zijn ? oefening baart kunst.
wandelaars , ik heb int verleden ook eens een jaartje in een wandelclub geweest en had de indruk dat wandelaars en bikers geen geslaagd huwelijk is. Ik denk dat het de snelheid ligt. Wij als bikers tegen 15 a 30 kmu en wandelaars 4 a 6 kmu. Mij lijkt het aangewezen om een goedemiddag of voor de vroege vogels goede morgen te zeggen als je kom aangereden. Alé de wereld is niet gemaakt voor ons alleen. Zoals ze mijn kinderen wijs maken in de kleuterschool SAMEN SPELEN IS SAMEN DELEN
wandelaars , ik heb int verleden ook eens een jaartje in een wandelclub geweest en had de indruk dat wandelaars en bikers geen geslaagd huwelijk is. Ik denk dat het de snelheid ligt. Wij als bikers tegen 15 a 30 kmu en wandelaars 4 a 6 kmu. Mij lijkt het aangewezen om een goedemiddag of voor de vroege vogels goede morgen te zeggen als je kom aangereden. Alé de wereld is niet gemaakt voor ons alleen. Zoals ze mijn kinderen wijs maken in de kleuterschool SAMEN SPELEN IS SAMEN DELEN
- RACING ANIMAL
- Mountainbiker
- Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3
Re: Ieper 31/10/2009
Post by RACING ANIMAL »
op relatief klein verzet, met techniek en durf bekom je veel.trekske8500 wrote:Bijna alles is reeds neergepend!
Mooie tocht, lekker weer (vorig jaar regen), prachtige ondergrond die snel rijden toeliet. Biken in de West-Vlaamse heuvelstreek is altijd leuk.
Goede organisatie, die waarschijnlijk zoveel volk niet had verwacht i.h.b. a/de eerste -tevens 2de voor de 74km- bevoorrading.
Wie heeft er die trappen aan de achterkant van de Zwarte Berg waar de 'treden' tussen de 30 en de 45 cm waren, genomen op de fiets, met een hardtail? Hoe doe je dat? Treden van 15-20 cm ok, maar die, ...
Ook oefening baart kunst. Die op de zwarte zijn , voor mij dan toch, relatief te doen. Die achteraan de rodenberg (tussen de druifenvelden) zijn dan weer meer een uitdaging. Maar na veel trainingsritten de afgelopen jaren geraak ik er nu ook altijd op.
- alexbiker
- Mountainbiker
Ivm die wandelaars is een belletje of een goeiemorgen al een goeie oplossing om problemen te voorkomen. Er zijn er zelfs die dan supporteren, natuurlijk kom je af en toe ook eens een bullebak tegen maar dat vind je overal ook bij de mtb'ers. Dus de pret en je vriendelijkheid niet laten afhangen van die ene bullebak dat je kruist.bergrat wrote:Over de trapjes ; niet te vlug met je poep naar achter zodat je gewicht naar achterlicht en voorzichtig zijn ? oefening baart kunst.
- BertenFocus
- Mountainbiker
Post by BertenFocus »
Schitterende streek, heb me ferm geamuseerd! Jammer van de bevoorradingen maar ik had gelukkig zelf wat mee.
Verder niets op aan te merken!
http://connect.garmin.com/activity/17594935
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
Post by Herder Alex² »
Je hebt op je 56 km bijna evenveel caloriën verbrand als ik op de 74 kmBertenFocus wrote:Schitterende streek, heb me ferm geamuseerd! Jammer van de bevoorradingen maar ik had gelukkig zelf wat mee.
Jij hebt 2.862 cal en ik 2933 cal.
-
trekske8500
- Mountainbiker
trappentechniek, naar beneden op diepe treden
Post by trekske8500 »
Ja, oefening baart kunst.
De komende weken -Vlamertinge 2x, Kemmel, ...- zal er nog kunnen geoefend worden.
Indien mijn geheugen me niet in de steek laat, is er op de Catsberg (=Vlamertinge eerste maal; tweede maal is de tocht van Elverdinge Carpentier die ook start in Vlamertinge) ook zo'n afdaling.
Boekje 'mountainbike rijtechnieken' eens doornemen ter voorbereiding.
De komende weken -Vlamertinge 2x, Kemmel, ...- zal er nog kunnen geoefend worden.
Indien mijn geheugen me niet in de steek laat, is er op de Catsberg (=Vlamertinge eerste maal; tweede maal is de tocht van Elverdinge Carpentier die ook start in Vlamertinge) ook zo'n afdaling.
Boekje 'mountainbike rijtechnieken' eens doornemen ter voorbereiding.
- BertenFocus
- Mountainbiker
Post by BertenFocus »
Tja.. 95kg omhoog zeulen...Herder Alex² wrote:Je hebt op je 56 km bijna evenveel caloriën verbrand als ik op de 74 kmBertenFocus wrote:Schitterende streek, heb me ferm geamuseerd! Jammer van de bevoorradingen maar ik had gelukkig zelf wat mee.
http://connect.garmin.com/activity/17594935![]()
Jij hebt 2.862 cal en ik 2933 cal.