Deze morgen veel later kunnen vertrekken dan gepland.
Het werd dus de kleine toer. Na de inschrijving nog even gebabbeld met Tram4 en zijn madam en dan met frisse tegenwind eraan begonnen. In het begin veel semi-off-road (fietspaden in dolemiet) maar aan dikkebusvijver toch 2 leuke zijsprongetjes. Even verder hadden we plots een stukje wind vanachter en het leek erop dat de temperatuur ineens 10 graden hoger was. Goed halverwege kwam de bevoorrading : wie hier opmerkingen over heeft moet gewoon thuis blijven. Het tweede stuk ging heel wat vlotter en in no time (en een paar minuten) was ik terug aan de sporthal.
Al bij al toch een mooie rit, ik heb me geamuseerd.
31/10/2009 IEPER
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Riding Butcher
- Mountainbiker
Post by Riding Butcher »
Deze morgen samen met 2 andere verzetters aangezet voor de middellange afstand. Op bepaalde stukken beetje beukwerk tegen de wind maar dat nemen we er graag bij. Eens aangekomen aan de heuvelkes waren de andere 2 gaan vliegen, klimmen is niet bepaald mijn ding. Aan de eerste bevoorrading zadel hersteld, was beetje losgekomen. Daarna nog 2x moeten stoppen voor hetzelfde euvel. Terug aan de dikkebusvijver heb ik de handdoek in de ring moeten gooien. Gebrek aan conditie na familiale perikkelen. Zo in rechte lijn terug naar Ieper gereden. Een prachtige organisatie, goede bepijling, bevoorrading ok,...
Het was de 2e keer dat ik een tocht van de frontbikers gereden heb en het is de 2e keer dat ik de handdoek moest gooien.
btw, wel nog 2 schone deernes gezien op hun bike
Het was de 2e keer dat ik een tocht van de frontbikers gereden heb en het is de 2e keer dat ik de handdoek moest gooien.
btw, wel nog 2 schone deernes gezien op hun bike
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Vandaag met t'klimmerke vertrokken richting Ieper om de beentjes nog eens goed los te gooien op de bergskes. Voor de inschrijving nog 2 Erika's Baaikers tegen gekomen: Henkieboy en z'n vrouwke. We hebben enkele km's samen gefietst en een babbelke geslegen
. Het was en is een mooie TT met hier en daar leuke singletacks (dikkebusvijver, Rodeberg enz..)
en zelfs off-roadstroken die ik nog nooit op- of afgebold heb vooral den dezen met die trapjes na de 1ste bevoorrading op de rodeberg. Na de rodeberg volgde nog de kemmel, dan richting Palingbeek en de Zillebeekse vijver om gezond en wel aan te komen aan den arrivée met een avs van 22.2km. Een verkwikkende douche genomen , een stuute met gekapt en nog een lekkere braadworst verorberd en even kort kennis gemaakt met Tram4 en z'n vrouwke.
Voor de rest, bevoorrading zeer goed, bepijling idem m.a.w.
Chapeau aan de Frontbikers
vanwege Erika's Baaikers.
Zondag 17 Januari 2010 10e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken.
Voor de rest, bevoorrading zeer goed, bepijling idem m.a.w.
Zondag 17 Januari 2010 10e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken.
vanmorgend ook aangezet bij de frontbikers en kzag het deze keer goed zitten zelfs :)
dat veranderde al rap toen bleek dat de goeie benen (en al de rest die zorgt voor een inspanning) echt vertrokken zijn op vakantie naar warmere oorden zonder mij
de eerste 15km gingen vlot , mij redelijk goed kunnen inhouden zelfs maar derna wast gedaan en ik was toen nog niet aan de heuvelzone begonnen
wat volgde was een lange lijdensweg , volledig versleten en doodmoe aangekomen na een goei 60km (1x misreden aan de voet van de kemmel) à 20 avg
over de tocht zelf alles was in orde dus nix op aan te merken
hopelijk tot een volgende
dat veranderde al rap toen bleek dat de goeie benen (en al de rest die zorgt voor een inspanning) echt vertrokken zijn op vakantie naar warmere oorden zonder mij
de eerste 15km gingen vlot , mij redelijk goed kunnen inhouden zelfs maar derna wast gedaan en ik was toen nog niet aan de heuvelzone begonnen
wat volgde was een lange lijdensweg , volledig versleten en doodmoe aangekomen na een goei 60km (1x misreden aan de voet van de kemmel) à 20 avg
over de tocht zelf alles was in orde dus nix op aan te merken
hopelijk tot een volgende
Dan blijf ik beter thuis zeker? Om 10u15 enkel nog drank + sinaasappel aan eerste bevoorrading, daar bevoorrading twee op dezelfde plaats was hoopte ik op bevoorrading van de bevoorrading maar niet dus. Leek me zelfs dat ik één der laatste appelsienpartjes kon bemachtigen bij m'n tweede passage. De derde bevoorrading was dik in orde.lucvdb wrote:Goed halverwege kwam de bevoorrading : wie hier opmerkingen over heeft moet gewoon thuis blijven.
- deurbieter
- Mountainbiker
Post by deurbieter »
Ons geamuseerd deze morgen ware het niet dat er op de 1ste bev niets
meer te eten was behalve een 5tal appelsienkes.
Verder mooie tocht !
meer te eten was behalve een 5tal appelsienkes.
Verder mooie tocht !
Deze morgen na afwezigheid van één maand op de MTB nog eens een toertocht aangevat. Strook vanuit Ieper naar Scherpeberg was niet zo speciaal, maar wss kan je daar niet meer uithalen. Mooie beklimming naar Rodeberg, was n lastig stuk ...
Afdaling na eerste bevoorrading technisch, maar heelhuids doorgekomen, om vervolgens de Kemmel langs achteren te bedwingen, man, was het daar druk
.
Vervolgens toer verder gereden, mooie tocht, goede organisatie, maar de benen waren dat niet ... N paar keer serieus afgezien, ben het klimmen terug afgeleerd vrees k
Afdaling na eerste bevoorrading technisch, maar heelhuids doorgekomen, om vervolgens de Kemmel langs achteren te bedwingen, man, was het daar druk
Vervolgens toer verder gereden, mooie tocht, goede organisatie, maar de benen waren dat niet ... N paar keer serieus afgezien, ben het klimmen terug afgeleerd vrees k