welke schijfrem?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Duvelken
Mountainbiker

Post by Duvelken »

Mijn fiets is ook toe aan iets nieuws.
Ik heb vorige zaterdag mijn velgen kapot gereden en ben dus van plan om Xmax-en te steken met Disc brakes.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus vraag ik het hier maar eens.
Wat zijn volgens julie goede schijfremmen ?

De volgende staan op mijn verlanglijstje :
MAGURA Louise 04
HOPE ???
SHIMANO XT

Zijn deze allemaal te combineren met de nieuwe XT shifters van Shimano ?
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

BRM wrote:Zijn deze allemaal te combineren met de nieuwe XT shifters van Shimano ?
Alleen de XT schijfremmen zelf. Bedankt, shimano :roll:
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

rijdt er hier iemand met avid ball bearing schijfremmen?
Patito
Mountainbiker
Location: Decathlon 8.2 light versie :) , Kona Coiler, Red Bull Pro SL 3000, BMX

Post by Patito »

Mijn vader rijdt met mechanische schijfremmen van Avid. =D> Crimineel goed voor zo'n klein prijsje! =D> Had er zelfs veel geld durven op te wedden dat het niks ging zijn maar echt, ze zijn PERFEKT!
fieldbiker
Mountainbiker

Re: welke schijfrem?

Post by fieldbiker »

fille wrote:ik weet dat er al topics over geschreven zijn, maar toch nog eens oprakelen...

voor de moment rijd ik met hayes hfx-9 schijfremekes, maar altijd problemen mee gehad : van in het begin waren ze slecht afgesteld door de fietsenmaker. resultaat : continu gesleep, en ne slag in de schijf.
enige oplossing zijn nieuwe schijven, en liefst geplaatst door een echte vakmens.

Nu blijken die schijven 80 euro per stuk te kosten. vind ik veel te duur om toch weer dezelfde problemen te kunnen voorhebben
Als je geïntereseerd bent, ik heb nog een paar schijven van Hayes liggen in zeer goede staat. Je mag ze hebben voor 25 eur.

Field
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

GT dude wrote:rijdt er hier iemand met avid ball bearing schijfremmen?
Ik heb die op m'n andere fiets staan (Trek 6700) en redelijk kontent van bij droog weer; maar bij regen en modder gaat de remkracht zienderogen achteruit ...

field
Post Reply