mtb monteren

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
mtbfool
Mountainbiker

bike monteren.

Post by mtbfool »

En waarom zou een LBS zijn klant wandelen sturen als hij er aan kan verdienen door uurloon weg te steken.
Zou ik als ik LBS was niet doen(ik ben zelf LBS)
Help ook de klant die niet bij u de onderdelen koopt en hij zal u belonen met goede kritieken :lol:

Grtz; mtbfool
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

saiko wrote:
locust wrote:gewoon zelf doen en leren om u fiets samen te stellen. met hulp van internet, wat boekjes en eventueel iemand met wat ervaring (of via het forum) moet het volgens mij ook lukken.

om u op weg te helpen:
http://www.4bikers.be/4B/forum/index.php?topic=10275.0
zeker dat dit juist is ?
Image

Ik heb 2 ringen aan de driveside (of 1 ring+ derailleur clamp) en enne aan de non-drive site.
foute montage, normaal zit er bij ieder shimano onderdeel toch een handleiding
locust
Mountainbiker

Post by locust »

sorry :oops:
die link zit in mijn favourites maar heb ik wel nog nooit volledig gevolgd. Wel al eens enkele dingen nagelezen om dan elders meer info te zoeken.
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Voor de juiste vergoeding wil ik die bike wel monteren. Mail me.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

geitenboer wrote:
saiko wrote:
locust wrote:gewoon zelf doen en leren om u fiets samen te stellen. met hulp van internet, wat boekjes en eventueel iemand met wat ervaring (of via het forum) moet het volgens mij ook lukken.

om u op weg te helpen:
http://www.4bikers.be/4B/forum/index.php?topic=10275.0
zeker dat dit juist is ?
Image

Ik heb 2 ringen aan de driveside (of 1 ring+ derailleur clamp) en enne aan de non-drive site.
foute montage, normaal zit er bij ieder shimano onderdeel toch een handleiding
Volledigheidshalve staat dit wel in de bijhorende tekst vermeld :
Vergeet ook niet wat montagevet te gebruiken en de juiste spacers te steken (afhankelijk van het frame). Het is immers de bedoeling dat je trapas gecentreerd staat!
Edge
Mountainbiker

Post by Edge »

En als het spel ergens niet margeert, dan terug naar de fietsenmaker gaan zeker.. [-X [-X ..Ik zou het ook nie moeten weten..Ergens stukken inkopen en dan de fietsenmaker een plezier doen dat hij zijn uren mag rekenen en dan klagen dat ze zo duur zijn!!!!! :oops: :oops:
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

Supernaut wrote:Volledigheidshalve staat dit wel in de bijhorende tekst vermeld :
Vergeet ook niet wat montagevet te gebruiken en de juiste spacers te steken (afhankelijk van het frame). Het is immers de bedoeling dat je trapas gecentreerd staat!
Maar 3 ringen rechts is nooit correct, bij geen één type bracketpot/voorderialleurtype.
saiko
Test team

Post by saiko »

Bobbie wrote:
Supernaut wrote:Volledigheidshalve staat dit wel in de bijhorende tekst vermeld :
Maar 3 ringen rechts is nooit correct, bij geen één type bracketpot/voorderialleurtype.
lijkt me ook niet goed voor de draad als u cup er maar een beetje inzit.
radical
Mountainbiker

Post by radical »

Als't nen diepe cup is is het nie erg, misschien zat een van zijn ringen tegen zijn chainstays anders. Da of 't is ne knoeier.
Bobbie
Mountainbiker

Post by Bobbie »

radical wrote:Als't nen diepe cup is is het nie erg, misschien zat een van zijn ringen tegen zijn chainstays anders. Da of 't is ne knoeier.
Ik zet mijn geld op het tweede!
Post Reply